Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان قم در ارتباط با شیوه های خبری و اطلاع رسانی مبارزه با کرونا با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مسؤولان واحد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، پیش از ظهر امروز(سه شنبه 1مهر) در سالن امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست تعدادی از دبیران و خبرنگاران رسانه های استان قم از جمله خبرگزاری شبستان، فارس، ایسنا، حوزه نیوز، تبلیغ نیوز، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مطبوعات استان حضور داشتند و به بحث و بررسی در ارتباط با کرونا پرداخته و در موضوع جلوگیری از آنها اظهار نظر کردند.

 

سید جواد اشرفی دبیر قرارگاه رسانه استان قم در این نشست با اشاره به لزوم یکصدا شدن رسانه ها برای مهار کرونا گفت: برای اعمال برخی محدودیت ها و تعطیلی برخی صنوف پرخطر نیازمند دستور ستاد ملی هستیم و باید رسانه های استان این درخواست را در سطح گسترده مطرح کنند.

 

سید هاشم صدر مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با تأکید بر این که الگوی دفاع مقدس برای امروز دفاع از سلامت مردم است، گفت: همانطور که آن روز خبرنگاران و اصحاب رسانه با پشتیبانی خبری خود توانستند مایه دلگرمی رزمندگان باشند، امروز هم باید موجب تزریق امید به کادر درمان باشند.

 

در بخش دیگری از این نشست فخرالدین یوسف پور دبیر خبرگزاری تابناک استان قم با اشاره به وجود ناهماهنگی بین مدیران استان در ارتباط با کرونا اظهار داشت: این درحالی است که این مدیران در کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا حضور دارند و به جمع بندی می رسند.

 

وی بیان داشت: باید نسبت به تولید محتوا و کارهای بعدی در این زمینه فعالیت بیشتر داشته باشیم، نسبت به برپا نشدن تجمعات تذکرات لازم را بدهیم و نشست های استان نیز باید حتی المقدور به صورت غیر حضوری و برخط برگزار شود.

 

در بخش دیگری از این نشست محمدرضا قربان زاده مدیر پرتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن عرض خسته نباشید به مجموعه کادر بهداشت و درمان استان قم خاطرنشان ساخت: علت شیوع کرونا معلوم است و آن هم چیزی جز تجمعات غیر ضروری نیست که باید از آن جلوگیری شود.

 

وی بیان داشت: برخی از سازمان ها و مراکز دولتی هنوز باور نکرده اند که کرونا آمده یا برایشان عادی شده تا جایی که در ادارات خود رعایت نمی‌کنند و در ورودی و خروجی ها نیز مواد ضدعفونی کننده دیده نمی‌شود که باید تذکرات لازم به آنها داده شود.

 

آقای صدرایی سردبیر حوزه نیوز در این نشست با اشاره به افزایش سطح بیماران و فوتی های کرونایی خاطرنشان ساخت: الان که با یکی از طلاب مستقر در بهشت معصومه صحبت می کردم، می گفتند دوباره حجم ورودی اموات کرونایی زیاد شده و این مسأله نگران کننده است.

 

وی یادآور شد: به عقیده من باید در ارتباط با این موضوع که دانش آموزان و خردسالان نیز امکان ابتلا به کرونا دارند، بیشتر صحبت شود چراکه مردم نسبت به این مسأله اطلاع کافی ندارند و گمان می کنندکه کودکان اصلا کرونا نمی گیرند.

 

احمد نامداری مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم و معاون ارتباطات ستاد نماز جمعه قم نیز در این نشست با اشاره به استقرار نیروهای جهادی در بیمارستان های قم، گفت: الان طلاب و نیروهای جهادی به صورت کامل در بیمارستان های فرقانی و کامکار مستقر شده اند و روند اضافه شدن این نیروها در بیمارستان های بهشتی و امام رضا(ع) نیز ادامه دارد.

 

در بخش پایانی آقای حسینی کارشناس روابط عمومی و مسؤول بخش اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به لزوم تزریق امید و دلگرمی به مردم خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما در این چند ماه حقیقتا تحمل کرده اند و همیشه نباید به فکر دادن آمار بیماران و فوتی ها باشیم بلکه باید آمارهای امیدوار کننده نیز بدهیم که در این زمینه اصحاب رسانه باید کمک کار ما باشند.

 

وی افزود: همانطور که آقای دکتر قدیر فرمودند، ما نیازمند ایجاد ترس آگاهانه به همراه امید در مردم هستیم و جامعه امروز ما تشنه اخبار خوب است، بنابراین همانطور که نباید حس بی خیالی مردم ترویج شود از آن طرف نباید مردم را طوری بترسانیم که دچار افسردگی شوند، تا جایی که فردی می گفت من الان هفت ماه است که اجازه نداده ام فرزندم حتی یک بار از خانه خارج شود.

 

حسینی با اشاره به این که مسؤول اعلام آمار در ارتباط با کرونا فقط شخص آقای دکتر قدیر است، گفت: ما برای ایجاد وحدت رویه و این که نسبت به ایشان اعتماد خوبی حاصل شده است این کار را می کنیم چون اگر قرار باشد هرکسی آمای بدهد، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

 

وی در ارتباط با این مسأله که برخی آمار فوتی ها را بالاتر از میزان اعلام شده دانشگاه می‌دانند، ابراز داشت: توجه داشته باشید که ما تنها آمار فوتی هایی را اعلام می کنیم که تست کرونای آنها مثبت بوده است، هرچند در روز فوتی های دیگری هم داریم که به دلائل دیگری غیر از کرونا فوت می‌کنند و ما آمار آنها را اعلام نمی کنیم.

 

این عضو روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان در ارتباط با تجمعات هیأت های عزاداری در قم گفت: ستاد ملی کرونا برخورد با هیأت ها را از سوی دانشگاه علوم پزشکی ممنوع اعلام کرده و مسؤولیت آنها صرفا با سازمان تبلیغات اسلامی است که آنها باید در ارتباط با خطاهایی که صورت می گیرد پاسخگو باشند.

 

یادآور می‌شود، در این نشست به همت واحد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار و بر لزوم همکاری هرچه بیشتر رسانه های استان برای مقابله با کرونا تأکید شد.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: اصحاب رسانه استان قم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا اصحاب رسانه استان قم رسانه ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار به نشست خبری نرسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، بازیکنان، مربیان و کادر همراه پرسپولیس عصر امروز (پنجشنبه) و بعد از انجام آخرین تمرین پیش از بازی با نفت راهی آبادان شد.

به نقل از تسنیم طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود نشست خبری اوسمار ویرا پیش از این دیدار ساعت 18:15 امروز در ورزشگاه تختی انجام شود، اما با توجه به تأخیر در پرواز سرخپوشان به آبادان، سرمربی برزیلی به این کنفرانس نرسید.

علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در این باره گفت: متأسفانه به دلیل تأخیر پیش آمده در پرواز تیم، نتوانستیم در نشست خبری حاضر شده و در خدمت خبرنگاران عزیز در شهر آبادان باشیم. اوسمار هم علی‌رغم میل باطنی برای حضور در نشست، با توجه به شرایط پیش آمده از رسانه‌های محترم محلی عذرخواهی کرد. به امید خدا فردا بعد از بازی در خدمت اصحاب محترم رسانه خواهیم بود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896497

دیگر خبرها

  • انتشار قطعه تصویری «بزن سر دیو» توسط هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • اوسمار به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد
  • تأخیر در پرواز پرسپولیس به آبادان/ اوسمار به نشست خبری نرسید
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد