Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@09:04:32 GMT

آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری از فردا

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۳۴۳۳

آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری از فردا

به گزارش افکارنیوز،

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور  درباره زمان آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری گفت: نتایج اولیه مجاز شدگان انتخاب رشته ۳۰ شهریور به همراه اعلام اسامی نفرات برتر بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفت.  

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: انتخاب رشته از فردا (چهارشنبه، ۲ مهر) آغاز و تا شنبه، ۵ مهر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت در نظر گرفتن این فرصت ۴ روزه به تعویق افتادن کنکور و تسریع در فرآیند اعلام نتایج است.

 

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش درباره زمان بندی اعلام نتایج نهایی کنکور تصریح کرد: بعد از فرآیند انتخاب رشته از ۲ تا ۵ مهر، اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص ۱۳ مهر اعلام می‌شود.  

او بیان کرد: نتایج نهایی کنکور سراسری تا هفته اول آبان اعلام می‌شود و کارنامه نهایی داوطلبان هفته دوم آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

زرین آمیزی گفت: فرآیند پذیرش در رشته‌های صرفا با سوابق تحصیلی و بدون آزمون که پذیرش در آن‌ها بر اساس معدل کتبی نهایی دیپلم انجام می‌شود، از رشته‌های با آزمون جدا شده است و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها صرفا با سوابق تحصیلی انجام می‌شود، با مراجعه به سایت سازمان سنجش تا تاریخ ۷ مهر برای به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

او یادآوری کرد: در صورتی که داوطلب در هر دو روش پذیرش (با آزمون و بدون آزمون) در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرد، منحصرا می‌تواند در یکی از رشته های قبولی ثبت نام و ادامه تحصیل دهد.

گفتنی است، با انتخاب رشته های با گزینش بومی، احتمال قبولی داوطلب در دانشگاه های منطقه بومی یا مناطق نزدیک به آن بیشتر است. در صورتیکه داوطلب در زمان ثبت نام، اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را اعلام نکرده است هم اکنون با پرداخت مبلغ ۱۸۶ هزار ریال از طریق سایت سازمان سنجش می‌تواند نسبت به اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های مذکور اقدام کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخاب رشته کنکور سراسری کنکور سراسری سایت سازمان سنجش کنکور سراسری سایت سازمان سنجش انتخاب رشته کنکور سراسری سایت سازمان سنجش انتخاب رشته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در اطلاعیه این سازمان آمده ؛ با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که به علت تعطیلات عید نوروز تا شانزدهم فروردین موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین) نیز بتوانند برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.
داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت‌نام کنند.
برای داوطلبانی که پیش از این در نوبت دوم آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.
نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • رئیس سازمان سنجش: عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین