Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان حمایت از «تولید داخلی» را راه مقابله با قاچاق عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نقش موثری در ترویج استفاده از کالای ملی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان پدیده قاچاق را معضلی جدی برای جلوگیری از توسعه اقتصادی دانست و اظهار داشت: یکی از عواملی که تولید داخلی را با مشکلات و معضلات مختلفی روبه‌رو می‌کند قاچاق‌ کالا است و با وجود اقدامات مختلف برای مهار آن اما همچنان شاهد وجود این پدیده در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه مهار قاچاق تنها با برنامه‌ریزی مناسب و اعمال سیاست‌های حمایتی از تولید ملی و داخلی امکان‌پذیر است خاطرنشان کرد: مهار و مقابله با قاچاق به حفظ ثبات اقتصادی کشور و همچنین حفظ اشتغال کمک شایانی می‌کند از این رو مبارزه با آن یک نیاز ضروری است.

وی اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده از تولیدات داخلی را یادآور شد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر به‌جهت اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از گذشته ضرورت دارد و باید در این راه با اتخاذ سیاست‌های درست و فرهنگ‌سازی گام برداریم.

بیش از 162 هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شدامام جمعه زاهدان: باید بین سوخت‌برها و سرشبکه‌های قاچاق تفاوت قائل شویمتعزیرات: پرونده قاچاق 33 هزار تن آرد به علت سازمان‌یافته بودن به دادستانی ارجاع شد

زارع جلوگیری از تغییر سبک زندگی و مصرف کالاهای خارجی و همچنین جلوگیری از ایجاد اشتغال کاذب و موقت را از جمله پیامدهای پیشگیری از قاچاق عنوان کرد و افزود: توسعه هر کشوری منوط به ازش قائل شدن برای تولیدات داخلی است و در این بین سمن‌ها و تشکل‌های مردمی جهت فرهنگ‌سازی نقش مهمی بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان حمایت از کالای ایرانی را یکی از عوامل مبارزه با قاچاق دانست و اظهار داشت: حل مشکل کارت بازرگانی فعالان اقتصادی استان امری ضروری است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مسئله اقدام کنند.

زارع نقش رسانه‌ها جهت فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای داخلی و جلوگیری از قاچاق را مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: تولیدکنندگان داخلی نیز موظف هستند محصول باکیفیت را با قیمت مناسب به‌دست مردم برسانند و مبارزه با قاچاق کالا، از انتظارات به‌حق تولیدکنندگان است.

وی حمایت از کالای داخلی را رکن مهم اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت برای جلوگیری از قاچاق چوب موثر است بیان کرد: گیلان عملکرد خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق دارد و باید برای ارتقاء شاخص‌های مربوطه، برنامه‌ای عمومی و موثر در استان اجرایی شود.

انتهای پیام/613/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف سه شناور باری حامل بیش از ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد و گفت: در این عملیات ضمن کشف انواع لوازم خانگی قاچاق‌ ۵ متهم دستگیر شد. - اخبار استانها -

سرهنگ عبدالله خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، رصد و پایش شناورها در خلیج‌ فارس و نوار ساحلی استان بوشهر را مستمر و دائم دانست و اظهار داشت: برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اولویت برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس است تصریح کرد: مرزبانان در همه سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس شبانه‌روز حضور دارند و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از افزایش تجهیزات و ناوگان این مجموعه برای حضور در اعماق مختلف دریایی خبر داد و بیان کرد: مرزبانان با تلاش شبانه‌روزی و با مشارکت مردم با هرگونه ناهنجاری برخورد می‌کنند.

خسروی از برقراری امنیت پایدار در نوار ساحلی استان بوشهر و مرز دریایی خلیج‌فارس خبر داد و تصریح کرد با رصد و اشراف اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی، مرزبانان استان بوشهر موفق شدند 3 فروند شناور حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

وی با اشاره به کشف انواع محموله‌های قاچاق از این 3 شناور گفت: از شناورهای توقیف شده انواع کولر گازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گردو. و صدها قلم دیگر کالای قاچاق کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه مرزبانان ضمن توقیف سه فروند شناور 5 متهم را به مراجع قضایی معرفی کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها ارزش کالای قاچاق کشف شده از 3 شناور توقیفی 11.3 میلیارد تومان است.

خسروی ضمن تقدیر از همکاری مردم همیشه در صحنه استان بوشهر افزود: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آنها است و در این راستا ضمن مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی ، با قاطعیت و هماهنگی مقام قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد