Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@07:47:27 GMT

مهمترین چالش استان یزد اقاچاق سوخت است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۳۵۴۰

مهمترین چالش استان یزد اقاچاق سوخت است

یزد - دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: در حال حاضر موضوع قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی با توجه به موقعیت ترانزیتی استان مهمترین چالش این کمیسون است .

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ،محمد حسین امامی در بیست ونهمین نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات استان اظهارداشت : در حال حاضر با توجه به موقعیت ترانزیتی استان و تفاوت قیمت سوخت دراستان نسبت به مناطق مرزی ، قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی  مهمترین چالش این کمیسون است و این استان در زمینه کشفیات مواد سوختی در کشور با همکاری پلیس امتیت  اقتصادی ،  قطعا جزو ۱۰ استان برتر بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در سطح استان اقدامات مناسبی برای مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته و برا ی ساماندهی حمل ونقل کالاها، ورود و خروج و توزیع و انبارش کالاها طی دوسال گذشته سامانه جامع انبارها در استان راه اندازی شده و اگر این سامانه به صورت کامل اجرا شود اقدامات مهمی در حوزه مبارزه با قاچاق کالاوارزصورت خواهد گرفت .

امامی تصریح کرد : در ۵ ماه نخست سال جاری۳۴۷پرونده با مبلغ ۴۰میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در استان کشف شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته که ۳۰۱پرونده بوده ۱۵درصد افزایش داشته است . 

دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت : فراوانی کشفیات دراستان بیشتر درحوزه مواد غذایی با کشف ۸۵هزار قلم کالابا ارزشی بالغ بر ۲۲میلیارد تومان بوده و قاچاق لوازم خانگی و مواد سوختی در رده دیگر قرار دارند .

امامی درپاسخ به سوال خبر نگار قدس آنلاین در خصوص قاچاق کالای پزشکی با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت : چون کالاها سلامت محور هست و تمامی عرضه کنندگان باید کالاهای پزشکی خود را در سامانه جامع  دانشگاههای علوم پزشکی ثبت کنند تخلفات در این حوزه ناچیز بوده است.

 این مسئول در خصوص برگشت دادن کالاهای قاچاق نیز گفت : بیش از ۸۰درصد کالا ها به نفع دولت ضبط و ثبت می شود و اگرکالایی دارای اسناد قانونی و شناسه گمرکی باشد به صاحبان کالا برگشت داده می شود . 

امامی همچنین درمورد سرنوشت کالاهای کشف شده افزود: برخی کالاها  که ممنوعه است  معدوم می شود برخی کالاهای سلامت محور با توجه  شرایط آن کالا و با کمک   دستگاه های مربوطه، سلامت انها بررسی می شود و پس از تایید صلاحیت از مراجع ذیربط از طریق مزایده به فروش می رسد  و مبلغ آن به حساب خزانه واریز می شود و برخی کالاهای دیگرکه ممنوعه نیست مانند پوشاک به دلیل مسائل بهداشتی قابلیت استفاده را ندارند مانند مواد غذایی بازمعدوم می شوند.  

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قاچاق سوخت فرآورده های نفتی در استان یزد مبارزه با قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۷ هزار قلم بلوریجات قاچاق از انباری در شور آباد کهریزک خبر داد و گفت: محل مذکور یک باب انبار کالای بازرگانی است اما کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، سرهنگ مهدی افشاری با اشاره به کشف مقادیری کالای قاچاق گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف یک انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی  در دستورکار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد، مقادیری بلوریجات خارجی در انباری در شورآباد تخلیه و دپو شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان تحقیقات تکمیلی مشخص شد که کالای خارجی توسط خودروهای شوتی از شهرهای جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این انبار انتقال داده شده است، گفت: بعد از این انبار نیز اقلام بسته‌بندی شده و در بازار توزیع می‌شد.

افشاری با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی انجام و مجوز عملیات دریافت شد، ابراز داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با هماهنگی قضایی به محل مذکور رفته و اقدام به بازرسی از آن کردند که در جریان آن مشخص شد محل مذکور یک باب انبار کالای بازرگانی است اما کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها ثبت نشده است.

کشف 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در پاکدشت

وی ادامه داد: ماموران همچنین مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی بلوری از نوع جا ادویه‌ای، پیاله، بطری و ... در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مربوط به سالهای گذشته و درواقع جعلی است و مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارد و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کالاها شامل 7128 عدد انواع بلوریجات محصول کشور چین بود، خاطرنشان کرد: ‌در همین راستا نیز سوله انبار مذکور پلمب شده و پرونده قضایی مربوطه در این خصوص تشکیل شد و به همراه متهمان و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا معرفی شد وکارشناسان همچنین ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 10 میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد
  • حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال
  • ورود‌ کالاهای ته‌لنجی و کولبری ساماندهی می‌شود