Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@01:40:24 GMT

چگونه دندانی سفید داشته باشیم؟  

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۳۶۹۴

چگونه دندانی سفید داشته باشیم؟  

داشتن دندان های سفید آن قدر هم مشکل نیست. برای سفید کردن دندان و رفع زردی آن در این بخش با ما همراه باشید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، برای لبخند زیبا شرط اول داشتن دندان های سفید است اما به دلایلی و با بالا رفتن سن، دندان ها درخشندگی خود را ازدست می‌دهند. در اینجا راهکار هایی برای پیشگیری و همچنین درمان های خانگی برای سفید کردن دندان به شما پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا دندان ها زرد می شوند؟

مینای دندان سفت و سخت است و در زیر آن ماده ای قهوه ای رنگ به نام عاج قرار دارد که با نازک شدن مینای دندان ظاهر شده و دندان قهوه ای رنگ دیده می‌شود.

 پس نباید انتظار داشته باشید که با بالا رفتن سن دندان هایتان همچنان سالم و سفید باقی بمانند اما می توانید از عواملی که باعث تغییر رنگ دندان می شود پرهیز کنید.

1-عوامل ژنتیکی

2-مصرف آنتی‌بیوتیک ها

3-مصرف بی رویه فلوراید

4-نفس کشیدن با دهان که اجازه نمی دهد بزاق ترشح شده و دهان مرطوب بماند.

5-مصرف فراورده های اسیدی

6-نوشیدن قهوه یا چایی

7-مصرف دخانیات

8-نازک شدن مینا به دلیل بالا رفتن سن

راه های طبیعی برای سفیدکردن دندان چیست؟

1-روزی دوبار مسواک زدن

بهترین راه سفید کردن دندان ها این است که بعد از هر خوردن و آشامیدن مسواک بزنید  اما این کار بسته به شرایط و موقعیت همیشه مقدور نیست پس بنابراین بهتر است بهداشت دهان را رعایت کنید.

اجتناب از سیگار شدن و نوشیدن زیاد قهوه و نوشیدنی های گازدار و بهبود بهداشت دهانی و تغذیه درست به پیشگیری از زرد شدن دندان کمک می‌کند بنابراین بعد از مصرف نوشیدنی های شیرین یا اسیدی مقداری آب میل کنید.

در هنگام نوشیدن، نوشیدنی های گازدار از نی استفاده کنید.تا حد امکان از این نوشیدنی ها استفاده نکنید چرا که هم برای دندان و هم برای سلامت بدنی تان مضر است.

2- نارگیل

 روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی بوده و یکی از شیوه های خانگی سفید کردن دندان است و برای استفاده از این روغن سه راهکار پیشنهاد شده است:

1-می توانید چند قطره روغن نارگیل را داخل خمیر دندان خود ریخته و استفاده کنید.

2-روی حوله ای تمیز چند قطره روغن نارگیل ریخته و بعد از مسواک زدن روی دندان ها بکشید.

3- بعد از مسواک زدن یک قاشق روغن نارگیل را به مدت 20 دقیقه داخل دهان و بین دندان ها بچرخانید.

3-سرکه سیب

سرکه ی سیب یک آنتی باکتریال قوی برای از بین بردن لکه های سرسخت دندان است. سرکه ی سیب دارای آنزیم هایی است که جرم ها را نابود می کند و همزمان به رشد باکتری های مفید یعنی پروبیوتیک‌ها نیز کمک می کند.

برای نتیجه گرفتن از سرکه سیب باید حداقل یک ماه به طور مداوم از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست بیاورید اما مراقب باشید چون سرکه سیب یک نوع اسید است و استفاده ی زیاد از آن به مینای دندان آسیب می زند.

طرز استفاده از سرکه سیب برای سفیدی دندان: با استفاده از انگشت و به مدت یک دقیقه سرکه ی سیب را روی دندان بمالید سپس با آب یا دهان شویه، دهانتان را آبکشی کنید.

توجه داشته باشید که بعد از استفاده از سرکه ی سیب، مجدا مسواک بزنید و بهتر است از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید.

4- استفاده از جوش شیرین و هیدروژن پر اکسید

هیدروژن پراکسید یک خوشبو کننده و یک پاک کننده ی قوی برای لثه و دهان است و میکرب ها و جرم را از دهان می‌زداید.

برای استفاده از هیدروژن پراکسید دو راهکار هست: اول اینکه با آب و هیدروژن پراکسید، یک محلول درست کنید به طوری که مقدارآب دو برابر مقدار هیدروژن پراکسید باشد. این محلول را باید به مدت یک دقیقه داخل دهان بچرخانید.

روش دوم این است که با هیدروژن پراکسید و جوش شیرین یک خمیر درست کنید البته این خمیر باید از کرم نرم تر باشد ولی برای استفاده از این خمیر ابتدا دندان و پشت دندان هایتان را با مسواک خوب تمیز کرده و به مدت 30 دقیقه این خمیر را روی دندان هایتان بمالید سپس خوب بشویید.

توجه داشته باشید که جوش شیرین ماده ای زبر شبیه سنباده است و به مینای دندان آسیب می رساند پس برای تهیه ی خمیر از مقدار کافی هیدروژن پراکسید استفاده کنید.

5- زغال فعال

زغال فعال دانه های ریزی دارد که می تواند آب را از میان خود عبور دهد و تفاوت آن با زغال های معمولی در این خاصیت است.

برای استفاده از زغال، مسواکتان را خیس کرده و به زغال فعال آغشته کنید و دندان هایتان را مخصوصا نواحی که لکه دارد را خوب مسواک بزنید و تا زمانی که آب داخل دهانتان روشن می شود آبکشی کنید.

برای جوابگویی بهتر، هفته ای دو یا سه بار دندان هایتان را با زغال فعال مسواک بزنید اما توجه داشته باشید که این روش برای کسانی که روکش، کاپ یا لمنیت چینی دارند مناسب نیست.

بیشتر بدانید: آیا واقعا می توان از زغال برای سفید کردن دندان استفاده کرد؟

6- پوست لیموترش و پرتقال

پوست لیمو ترش و پرتقال حاوی اسیدهای مفید برای سفیدی دندان است اما استفاده ی بیش از حد ممکن است به مینای دندان آسیب برساند پس بعد از استفاده از پوست لیمو ترش و پرتقال، حتما دهانتان را آبکشی کنید.

چه غذاهایی که باعث سفیدی دندان می شوند ؟

کیفیت تغذیه ای عمومی ارتباط تنگاتنگی با سلامت دندان دارد و غذاهایی که باعث می شوند لثه و دندان هایتان سالم بماند شامل:

1-منابع کلسیم دار

2- غذاهای سرشار از منیزیم و پتاسیم

3-قارچ

4-تحم مرغ محلی

5-کرفس

6-هویج و کدوحلوایی و سیب زمینی شیرین

7-مغز هایی مثل گردو و بادام

نتیجه

دندان سالم نشان دهنده بهداشت و دهان سالم است و برای داشتن دندانی سالم جدا از رعایت کردن بهداشت دهان و استفاده از روش های خانگی برای سفیدی آن، داشتن تغذیه ای مناسب نیز لازم است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: جرم گیری دندان سفیدی دندان زردی دندان هیدروژن پراکسید برای استفاده سفید کردن دندان داشته باشید استفاده کنید دندان هایتان مسواک بزنید روغن نارگیل مینای دندان نوشیدنی ها سرکه ی سیب برای سفید دندان ها سرکه سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

این گیاه تاثیر ضدعفونی‌کننده‌ای برای بدن دارد و در مقابله با ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها موثر است. همچنین، تاثیر خلط‌آور این گیاه نیز به بهبود بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

بهبود عفونت‌های ادراری، تقویت عملکرد کبد، تسکین درد‌های دندان، تحریک اشتها و بهبود هضم، تسکین درد‌های مرتبط با بیماری‌های تنفسی مزمن و تنظیم عملکرد سیستم عصبی از دیگر تاثیر‌های مثبت برگ‌بو است.

البته توصیه می‌شود برگ‌بو در فصل زمستان حتما مصرف شود، زیرا به بهبود سرماخوردگی و برونشیت کمک می‌کند. برگ‌بو همچنین در مقابله با اضطراب نیز موثر است و گنجاندن آن در برنامه تغذیه می‌تواند به تقویت آرامش و اعتمادبه‌نفس فرد کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

چای برگ بو از دیرباز برای رفع مشکلات دستگاه گوارش استفاده می‌شده است. با مصرف چای برگ بو می‌توانید مشکلاتی مانند یبوست، ناراحتی معده و رفلاکس اسید و حرکات نامنظم روده را بهبود ببخشید. ضمن اینکه برگ بود برای هضم و به طور کل بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع مشکلات گوارشی شایع مثل نفخ و سوزش سر دل نیز بسیار مفید می‌باشد.

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از خواص مهم برگ بود این است که می‌تواند به قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن کمک کند. برای این منظور کافیست در غذا‌هایی که حاوی آب زیاد هستند چند عدد برگ بو اضافه کنید، این کار علاوه بر اینکه برای سیستم ایمنی بدن مفید است، عطر و بوی بهتری نیز به غذا می‌دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید که مصرف برگ بو برای درمان بی خوابی و بالا بردن کیفیت خواب نیز مفید می‌باشد. برای این منظور چند قطره از عصاره برگ را با یک لیوان آب به خوبی مخلوط کنید سپس قبل از خواب میل کنید و از خوابی راحت و آرام لذت ببرید.

سفید کردن دندان

برگ بو به عنوان یک مسواک طبیعی شناخته می‌شود که برای درخشان‌تر شدن و سفید‌تر شدن دندان‌ها بسیار مناسب است. روش استفاده به این صورت می‌باشد که پودر برگ بو را روی انگشت خود بریزید سپس دندان‌ها را با آن مسواک کنید. برای سفید شدن دندان‌ها روزانه سه مرتبه این عمل را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

درمان اسهال

برای درمان طبیعی و خانگی اسهال هم می‌توانید از برگ بو بهره ببرید. روش مصرف به این صورت می‌باشد که دو لیوان آب را به همراه کمی نمک و ۱۵ عدد برگ بو را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل بجوشد، سپس آنرا کنار بگذارید تا خنک شود. پس از اینکه جوشانده برگ بو خنک شد می‌توانید آنرا تا بهبودی کامل مصرف کنید.

خواص ضد ضد سرطان

یکی دیگر از خاصیت‌های مهم برگ بو، خاصیت ضد سرطانی این گیاه می‌باشد. برگ بو حاوی مقادیر مناسبی از کاتچین، کورستین و اسید کافئیک می‌باشد که همگی مواد ذکر شده برای مبارزه با سرطان مفید هستند. علاوه بر این برگ بو حاوی پاتنولید می‌باشد که مانع تکثیر و افزایش سلول‌های سرطانی موجود در گردن می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس