Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به‌ منظور کمک به معیشت خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان و با همکاری فروشگاه زنجیره‌ای رفاه استان، سبد کالای حمایتی شامل اقلام ضروری از قبیل روغن، مرغ، برنج و سایر اقلام خوراکی بین جامعه هدف این نهاد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از عید غدیر در سطح استان زنجان آغاز شده است، افزود: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای توزیع سبد کالای حمایتی، ۱۹ هزار و ۲۴۲ خانوار از این بسته خدمتی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری از رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فرآیند توزیع این سبد کالای حمایتی خبر داد و اضافه کرد: با اولویت‌بندی انجام ‌شده و اجرای مرحله‌ای توزیع این سبد کالای حمایتی، روزانه تعداد مشخصی از خانواده‌های مورد حمایت بر اساس اولویت صورت گرفته این خدمت را دریافت و فرآیند توزیع به‌ دور از ایجاد تجمع و ازدحام و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه ۷۳ درصد مددجویان مورد حمایت کالای خود را دریافت کرده‌اند، از مددجویانی که تاکنون موفق به دریافت سبد کالای خود نشدند دعوت کرد در اولین فرصت نسبت به دریافت سبد کالای معیشتی خود اقدام کنند.

جمع‌آوری 18 میلیارد تومان زکات در زنجان

وی در ادامه از جمع‌آوری ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خبر داد و گفت: این میزان زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۴درصد رشد داشته است.

صفری با بیان اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود، افزود: ساخت، تعمیر و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها و پرداخت هزینه‌های درمانی کمک‌هزینه جهیزیه، کمک‌معیشت زندگی افراد نیازمند از محل زکات جمع‌آوری‌شده از آثار اجتماعی پرداخت این واجب الهی در جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در۶ ماهه سال جاری را ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریِ بوده است که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۱۴۴درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با تأکید مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش و تبلیغ بیشتر در مورد فریضه الهی زکات نیز اشاره‌ کرده و افزود: روحانیت نقش بسیار مهمی در توسعه فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی در حوزه زکات دارند.

صفری با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه‌کرد زکات برای امور معیشت نیازمندان به‌ویژه در شرایط کرونایی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه‌کرد زکات برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل بوده و کمیته امداد استان، زکات جمع‌آوری‌شده در هر محل را به نیازمندان همان محل هزینه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه اولویت کمیته امداد در هزینه‌کرد زکات، نیازمندان هستند، گفت: درصد بالای زکات جمع‌آوری شده در این حوزه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان کمیته امداد برنج مددجویان مدیرکل کمیته امداد زنجان زکات جمع آوری شده سبد کالای حمایتی کمیته امداد استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط عاملین، رابطین و پایگاه‌های جذب و توزیع فطریه و کفارات در استان بوشهر مردم دیندار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند.

وی افزود: این آمار نسب به سال گذشته ۱۲ در صد رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: از کل فطریه پرداخت شده ۳۹ میلیارد تومان فطریه عام ،۲ میلیارد تومان فطریه سادات و الباقی کفارات است.

روشن بیان کرد: از کل فطریه پرداختی مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است و جا دارد از همکاری و اعتماد مردم عزیز تقدیر کنم.

روشن افزود: کل فطریه جذب شده با توجه به نیازسنجی انجام شده در خانواده‌ها در همان روزهای اول و دوم عید فطر به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم که کفارات را به صورت کارت نان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان گفت: الباقی فطریه توسط مؤسسات، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری کمیته امداد و شوراهای زکات و پایگاه‌های مقاومت بسیج جذب و به نیازمندان تحویل شده است.

اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان در سنین ۷ تا ۱۸ سال در استان خبر داد و گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم مقرر شده طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در سنین ۷ تا ۱۸ ساله از طریق حوزه اشتغال کمیته مداد استان اجرا شود.

روشن در ادامه افزود: بر اساس مأموریتی که رهبری معظم انقلاب در مردادماه ۱۳۹۸ به کمیته امداد محول کردند، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان الزمات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که مهمترین آن مهارت آموزی جامعه هدف است.

روشن در ادامه افزود، توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد و مهمترین اولویت این نهاد زمینه سازی برای اشتغالزایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و در نتیجه استقلال معیشتی آنان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ طرح ویژه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال برای ۲ هزار نفر با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز با همکاری سازمان‌های آموزشی از این آموزش‌ها بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6086758

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد