Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@15:38:06 GMT

کاهش تولید دام سبک در فصل تابستان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۳۷۶۹

خبرگزاری میزان-تعداد ١.٤ میلیون رأس بره و ٤٥٣ هزار رأس بزغاله در فصل تابستان امسال در کشور متولد شده است که نسبت به فصل بهار، به ­ترتیب ٧١.٢ و ٨٢ درصد کاهش یافته است. خبرگزاری میزان - به نقل از مرکز آمار ایران، نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل تابستان ١٣٩٩ نشان می‌دهد که تعداد «گوسفند و بره» و «بز و بزغاله» موجود در دامداری‌های کشور در شهریور ماه به‌ترتیب ٤٣ و ١٥.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل، برای گوسفند و بره ٠.٣ درصد افزایش و برای بز و بزغاله ٧ درصد کاهش داشته است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ١.٤ میلیون رأس بره و ٤٥٣ هزار رأس بزغاله در فصل تابستان امسال در کشور متولد شده است که نسبت به فصل بهار، به ترتیب ٧١.٢ و ٨٢ درصد کاهش یافته است. با توجه با فصلی بودن زایش دام‌های سبک، کاهش چشمگیر زایش دام‌های سبک در فصل تابستان، امری طبیعی است. بیشتر بخوانید: تامین نیاز گوشت کشور با حمایت از تولیدکنندگان داخلی در تابستان سال‌جاری، تعداد ٣.٩ میلیون رأس گوسفند و بره و ١.٢ میلیون رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به فصل قبل به ترتیب ٣٥.٩ و ٢٣.٦ درصد افزایش یافته است.

مقدار تولید شیر گوسفند و بز در فصل بهار سال‌جاری نیز به‌ترتیب ٤٦.٤ و ٤٠ هزار تن برآورد شده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی مرکز آمار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مرکز آمار فصل تابستان میلیون رأس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را انجام دادند. در لرستان ۲۱ هزار و ۹۵۷ مجوز، گیلان ۳۱ هزار و ۳۹۰ مجوز، چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۷۷۶ مجوز و خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کمترین میزان تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.

گفتنی است؛ بررسی آمار تبدیل مجوزهای کاغذی در دستگاه‌ها نشان می‌دهد چهار دستگاه برتر در این رتبه بندی به ترتیب سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و سازمان نظام پزشکی هستند. در هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۳.۹ درصد، ۱۴.۴ درصد، ۸.۳ درصد و ۲.۸ درصد از مجموع مجوزهای کاغذی صادره به مجوز الکترونیکی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ از (۲۵ اردیبهشت) مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در ( qr.mojavez.ir) نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها ( mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6087925 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت