Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در مراسم اجرای طرح مهر تحصیلی که با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در آستان خواهر امام رشت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از این طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات موقوفات برای تأمین کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب تهیه لوازم‌التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای مرحله دوم طرح مهر تحصیلی ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر از موقوفات با نیات مرتبط تهیه و در اختیار آموزش و پروش استان قرار گرفت، گفت: از این تعداد ۳۷۰ بسته بین دانش آموزان مقطع ابتدائی و ۱۳۰ بسته بین دانش آموزان مقطع متوسطه توزیع خواهد شد. 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، بسته‌های تهیه‌شده شامل کیف کوله مدرسه با تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سه جلد دفتر ۱۰۰ برگ فنری، یک جلد کلاسور ۱۰۰ برگ، چهار عدد خودکار و پرگار، دو عدد مداد، یک عدد مداد اتود و دیگر ابزار نوشتاری است. 

علیزاده با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته لوازم‌التحریر ۹۶۰ هزار ریال و ارزش کل بسته‌های تهیه‌شده ۴۸۰ میلیون ریال است، افزود: جامعه هدف دریافت‌کننده بسته‌های لوازم‌التحریر از قبل شناسایی‌شده و با کمک ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها توزیع خواهد شد. 

وی با اذعان به اینکه در مرحله اول اجرای مهر تحصیلی در شهریورماه سال جاری، ۱۷۰ بسته لوازم‌التحریر و وسایل کمک‌آموزشی تهیه‌شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت، تصریح کرد: در مرحله اول مهر تحصیلی در گیلان ۶۰ بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۱۱۰ بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه بود که ارزش بسته‌های اهدایی ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به محل توزیع هدایا بیان کرد: بسته‌های لوازم‌التحریر مرحله اول طرح مهر تحصیلی از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در چهار شهرستان رشت، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا و تالش تهیه و توزیع شد.

به گفته علیزاده، موقوفات آقا سید جنید سیاهکوچه، میرمرادی و موقوفه سید جلال‌الدین اشرف (س) آستانه‌اشرفیه، ناصرقلی خان امجدالدوله، حاج صالح نویدی و آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ صومعه‌سرا، اسماعیل گواهی شهرستان تالش و عبدالعلی لنکرانی و ساداتی رشت ازجمله موقوفاتی در گیلان هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان گیلان آموزش لوازم التحریر مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان دانش آموزان بی بضاعت بسته لوازم التحریر دانش آموزان طرح مهر تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا