Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت:‌ در جلسه با معاون مدیرعامل شرکت آبفای کشور قرار شد که ۱۸۲۵ میلیارد تومان بودجه برای آبرسانی به روستاهای استان تخصیص یابد. - اخبار استانها -

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در جلسه‌ای که روز گذشته با معاون مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور برای پیگیری بودجه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین داشتیم، مقرر شد که برای آبرسانی به روستاهای استان قزوین در مجموع 1825 میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 20 میلیارد تومان از این بودجه صرف اصلاح شبکه و مخازن آب روستاهای استان خواهد شد اضافه کرد: همچنین در این جلسه برای آبرسانی اضطراری به شهر قزوین 20 میلیارد تومان اعتبار و برای تکمیل و تسریع طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرستان آبیک هم 30 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

فرخزاد اختصاص 10 میلیارد تومان بودجه برای انتقال آب به ناحیه شهری مهرگان و تکمیل زیرساخت‌های آبرسانی این شهرک را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت:‌ همچنین در این جلسه معاون شرکت آبفای کشور قول داد که طرح‌های ساختن تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای آبگرم، تاکستان، شال و قزوین و روستاهای نیکویه و بکندی را پیگیری کند تا از محل بودجه‌های ملی ردیف جداگانه‌ای برای آغاز یا تکمیل این طرح‌ها اختصاص یابد.

پروژه انتقال آب از سد طالقان تا 3 سال آینده تکمیل می‌شودتوسعه شهر قزوین منوط به اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان استمردم آبیک به زودی آب شرب گوارا می‌نوشند / بهره‌برداری از سد طالقان در پایان تابستان

معاون استاندار قزوین با تاکید بر لزوم احیای منابع زیرزمینی آب در دشت قزوین ادامه داد:‌ همچنین در این جلسه واگذاری تصفیه‌های فاضلاب شهرهای اقبالیه، بویین‌زهرا، شریف‌آباد و معلم‌کلایه در دستور کار قرار گرفت و قرار شد چرخه انتقال پساب فاضلاب بویین‌زهرا تکمیل و به‌زودی عملیاتی شود.

فرخزاد انتقال آب شرب از رودخانه الموت‌رود را از دیگر موضوعات مطرح ‌شده در این جلسه بیان کرد و افزود: یکی از موانع جدی و زیرساختی توسعه شهری و تولید مسکن در استان قزوین کمبود آب در استان قزوین است و در حال حاضر مجبور هستیم با استفاده از ذخایر سفره‌های آب زیرزمینی موجود در دشت قزوین آب شرب مورد نیازمان را تامین کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین میلیارد تومان بودجه برای آبرسانی سد طالقان استان قزوین انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند

 سید جلیل میرمحمدی میبدی گفت: با وجود اینکه تاکید داشتیم برای اجرای درست و کامل طرح دارویار در سال ۱۴۰۲ نیاز به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان داریم اما متاسفانه ۶۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تنها نیمی از این اعتبار هم اختصاص یافت.

وی افزود: بودجه این طرح برای سال جاری هم با رشد بسیار مختصری در جداول بودجه پیش بینی شده در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز برای این طرح باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: به طور قطع دود عدم اختصاص به موقع و کافی بودجه به طرح دارویار به چشم مردم می رود و به مردم به ویژه قشر مستضعف آسیب زیادی وارد می شود.

میرمحمدی یادآور شد: امیدواریم مجلس در سال جاری آن چه که تصویب می کند عدد بسیار بیشتری باشد و همچنین شاهد نظارت جدی تری در بحث دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی و شیرخشک باشیم.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد