Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ، در مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس که به طور نمادین در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوران جنگ مهربانی‌ها و ایثارگری‌ها در روحیه جوانان مشهود بود، اظهار کرد: دفاع مقدس تمام معادلات بین‌المللی را در شرق و غرب به هم ریخت و زمینه استمرار و استقرار کامل نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دستاورد‌های امروز کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مرهون رشادت‌ها و روحیه ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش بزرگداشت دفاع مقدس است و بر همین اساس به صدا درآمدن زنگ هفته گرامیداشت دفاع مقدس، صرفا یک نماد نیست؛ بلکه وظیفه ماست که برای حفظ انقلاب و دستاورد‌های آن بکوشیم.

کاظمی با اشاره به اینکه روحیه بسیجی در پیروزی ما طی دوران جنگ موثر بود، بیان کرد: امروز برای استقرار نظام و انقلاب اسلامی به این ویژگی‌های جوانان و نوجوانان نیازمندیم.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های خود را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده است؛ در کنار درج آموزه‌های دفاع مقدس در کتاب‌های درسی، تکریم و تعظیم ۴۰ هزار معلم و دانش آموز شهید، برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره علمدار ویژه پاسداشت سردار آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی و... را در دستور کار داریم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت آموزش و پرورش علیرضا کاظمی آموزش و پرورش دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح دوشنبه در در دیدار با م دیرکل کتابخانه های عمومی بر حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان تاکید کرد.

وی بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد، مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

زارعی کوشا اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی حمایت مسؤولان از کتابخانه های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6085143

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ