Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:45:48 GMT

حکام عرب راه کویت را در پیش بگیرند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۴۱۹۱

حکام عرب راه کویت را در پیش بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل رضوان از رهبران حماس در گفتگو با المیادین از موضع گیری کویت در حمایت از فلسطین تمجید کرد.

وی افزود: ما موضع گیری دولت و ملت کویت را ارج می نهیم و از حکام عرب می خواهیم که این خط مشی را در پیش بگیرند و کویت را الگو قرار دهند. واکنش ملت کویت قوی ترین واکنش به ترامپ و سازشکاران بود و اینکه مساله فلسطین مساله امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان تاکید کرد: موضع گیری کویت سیلی به حکام امارات و بحرین و سازشکاران بود و تاکیدی بر اینکه اشغالگران دشمن اول هستند.

وی اعلام کرد: ما از موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در  انصراف از ریاست اتحادیه عرب استقبال می کنیم. موضع تشکیلات خودگردان فلسطین موضعی مهم بود و ما آنرا ارج می نهیم و از اتحادیه عرب می خواهیم که مسیرش را اصلاح گرداند زیرا مسیر سازش جنایت است. از رژیم های عربی می خواهیم که دنباله رو موضع تشکیلات خودگردان فلسطین باشند و زیر بار موضع اتحادیه عرب نروند.

گفتنی است که قبلا، هیات دولت کویت با صدور بیانیه ای موضوع فلسطین را موضوع نخست کشورهای عربی و مسلمان توصیف و بر حمایت از گزینه های ملت فلسطین تاکید کرد.

در این بیانیه بر حمایت کویت از گزینه‌های ملت فلسطین و همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین تاکید شده است.

این بیانیه می افزاید: راهکار موضوع فلسطین طبق قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح عربی باید به پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ و بازگشت آوارگان منجر شود.

گفتنی است که رئیس جمهور آمریکا اخیراً مدعی برقراری قریب الوقوع رابطه بین کویت و رژیم صهیونیستی شده بود.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ ادعا کرد که احتمال دارد کویت بزودی رابطه خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کند.

این در حالی است که ترامپ اخیراً عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را اعلام کرده بود و دو کشور در کاخ سفید با صهیونیست‌ها توافق سازش امضا کردند.

کد خبر 5030460

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل رضوان فلسطین کویت ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عادی سازی روابط با اسرائیل بحرین امارات متحده عربی ایران دونالد ترامپ لبنان عربستان سعودی ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله بامداد سه‌شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش مشرق، حزب‌الله اعلام کرد که « «محمد خلیل عطیه»» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «قانا» در جنوب لبنان بود.

همزمان نیز منابع خبری از حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.

مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن 
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان