Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@06:50:15 GMT

۲۳۰۰ فرصت شغلی در استان گلستان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۴۳۳۲

۲۳۰۰ فرصت شغلی در استان گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : سیدعزیز موسوی، سرپرست جهاددانشگاهی استان در مراسم افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اظهارداشت: در سال ۹۶ طرح الگوی مشاغل خانگی در ۹ استان به اجرا درآمد و با رفع اشکالات و کم و کاستی‌های آن به یک طرح ملی تبدیل شد.

وی گفت: در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سهم استان از ۵۴ هزار و ۶۰۰ شغل، ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد معادل ۲ هزار و ۳۰۰ شغل است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان با یادآوری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان داشت: در سال ۹۷ طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۲۴ استان اجرا شد و قرار بود ۶ هزار و ۲۰۰ شغل در این استان‌ها ایجاد شود که سهم گلستان ۲۰۰ شغل بود که گزارش آن به اطلاع ناظر طرح خواهد رسید.

وی گفت: بنابراین استان گلستان تجربه کافی در اینگونه طرح‌ها دارد، هرچند چالش‌هایی در مسیر اجرای طرح پیش بینی شده بود اما با برگزاری جلسه‌های مشترک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مشکلات و چالش‌ها برطرف شده است.

موسوی با بیان اینکه این طرح دارای سه مرحله است، اظهارداشت: شناسایی افراد و متقاضیان در رسته‌های مختلف شغلی، آموزش و توانمندسازی آنان و اتصال به بازار مهم‌ترین گام‌های اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: باید برندهای استانی را شناسایی و به پلتفرم‌های ملی متصل کنیم، افراد آموزش دیده به این پیشران‌ها وصل خواهند شد.

موسی بی باک، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز بیان داشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مشارکت جهاددانشگاهی با هدف توسعه جایگاه مشاغل خانگی و کمک به اقتصاد خانواده شروع شده و متقاضیان تا ۷ مهرماه فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند.

وی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ها و ظرفیت‌های اشتغال در این حوزه، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار پیش بینی شده است.

بی باک افزود: شرایط سنی متقاضیان باید ۱۸ سال تمام و بومی همان استان باشند و بیمه کارفرمایی و اشتغال تمام وقت نداشته نباشند.

48

کد خبر 1435324

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گلستان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حاج منوچهری در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه، گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی‌ها است.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسؤولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفاً با معاینه جسد می‌شناسند در حالی که این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدارها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

یادآور می‌شود همایش مسؤولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6087315

دیگر خبرها

  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار