Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:12:53 GMT

جلبک های سمی علت مرگ 330 فیل در بوتسوانا

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۴۳۷۷

جلبک های سمی علت مرگ 330 فیل در بوتسوانا

دانشمندان اعلام کردند که علت مرگ 330 فیل آفریقایی ،جلبک های سبز برکه های آبی بوده است که فیل ها از آن می نوشیدند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ای بی سی نیوز، در اوایل سال جاری 330 فیل آفریقایی به شکلی باورنکردنی در بوتسوانا جان خود را از دست دادند اما علت مرگ این فیل ها در هاله ای از ابهام باقی مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون محققان با بررسی منابع آبی در این منطقه مرگ های غیر قابل توجیه فیل ها را به جلبک های سبزی نسبت داده اند که باعث مسمومیت و مرگ ناگهانی فیل ها شده است.

"تائولو"یک محققو زیست شناس در این باره گفت: ما بسیار نگران بودیم و نمی دانستیم علت مرگ فیل ها چیست .کفتارها و کرکس هایی که از فیل های مرده تغذیه کرده بودند هیچکدام نمردند و به همین دلیل هیچ نشانه ای از بیماری در فیل ها وجود نداشت.اما آمار مرگ و میر نگران کننده بود پس از مرگ فیل ها آزمایشات گسترده ای برای تعیین علت مرگ این حیوانات آغاز شد.

وی افزود: ویژگی رویداد مرگ و میر ، یافته های بالینی و آزمایشها ،علت مرگ را در نهایت مسمومیت نشان داد که هنگام نوشیدن آب رخ داده بود . درون آب برکه هایی که فیل ها از آن می نوشیدند جلبک سبزی یافت شده که در بدن این حویانات ایجاد مسمومیت و مرگ ناگهانی می کرد. اما هنوز نمی دانیم چرا این آب مسموم دیگر حیوانات را به کشتن نداده و باعث مسمومیتشان نشده است و تنها پاسخ یافت شده تاثیرگذاری این جلبک برگیرنده های سیستم اعصاب فیل ها بوده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علت مرگ فیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

ایسنا/لرستان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی هفته گذشته تا به امروز و بدنبال بارندگی های اخیر و گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت ‌شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز ‌مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

‌پیمان آسترکی در گفتگو با ایسنا گفت:
این پزشک متخصص بیان کرد: متاسفانه تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و اکثرا با علایم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.
وی تاکید کرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نمی‌باشد.
آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.
او یادآور شد: مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علایم سریعا به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخیصی در زمان مناسب صورت گیرد و تاکید می‌شود از خود درمانی پرهیز شود.

انتهای پیام        

دیگر خبرها

  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران