Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مجازی سران مجمع عمومی سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) با سخنان ولکان بوزکر، رئیس ترکیه‌ای این مجمع و بعد صحبت‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل آغاز شد.

به گزارش ایسنا، گردهمایی امسال رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل تحت تاثیر پاندمی کرونا و کووید-۱۹ محدود شده است؛ این رهبران دیگر در مقر این نهاد در نیویورک حاضر نمی‌شوند و گزینه سخنرانی مجازی را برگزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی تحت تاثیر این پاندمی با سخنرانی‌های از پیش ضبط شده مقام‌ها آغاز به کار کرده است.

پیش از این قرار بود ترامپ به عنوان تنها سخنران حاضر در صحن مجمع عمومی حاضر شود اما به دلیلی این حضور هم لغو شد و رئیس‌جمهوری آمریکا ترجیح داد سخنرانی ضبط شده‌ای ارائه دهد. این بدان معناست که او آخرین حضورش در دور اول ریاست جمهوری خود پشت سکوی سخنرانی سبز رنگ سازمان ملل را که برای نسل‌ها رهبران از آنجا با جهان سخن گفتند، از دست می‌دهد.

قرار است در جریان پخش سخنرانی هر کدام از سران کشورها نماینده‌ای از کشور متبوع در صحن مجمع حاضر باشد.

به هر حال هفتاد پنجمین مجمع با تمامی نشست‌های این سازمان به دلیل پاندمی کرونا بسیار تفاوت دارد و ساختمان سازمان ملل در نیویورک امسال شاهد رفت و آمد، تکاپو و سروصدای هیات‌های دیپلماتیک همراه سران کشورها نیست. هر ساله بین ۷۰ تا ۹۰ تن از سران کشورها به مقرهای سازمان ملل می‌آمدند.

نشست مجازی سران که از ۲۲ تا ۲۹ سپتامبر (اول تا ۸ مهر) خواهد بود، با سخنرانی بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل که رئیس کشورش به طور سنتی از ۱۹۴۷ تاکنون اولین سخنران مجمع بوده است، آغاز شد.

دونالد ترامپ، دومین سخنران این نشست است. پس از او سخنان اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و سپس شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، رهبران شیلی، کوبا، اردن، کره‌جنوبی، قطر، فیلیپین و مراکش پخش خواهد شد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس جمهوری مجمع عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس پنجشنبه با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد. در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت و گو کرد. کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

این نشست، نخستین نشست بررسی تحولات خاورمیانه بریکس با حضور اعضای جدید این گروه است. علاوه بر روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی، نمایندگان چهار کشور از پنج عضو جدید گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، مصر،‌اتیوپی و امارات متحده عربی در این نشست حضور یافته‌اند. نماینده عربستان سعودی دیگر عضو جدید گروه بریکس همانند دیگر نشست‌های این گروه از ابتدای سال ۲۰۲۴ در این نشست حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود