Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه سه نوع بمب افکن راهبردی مستقر خود در ناوگان این کشور در اروپای شرقی  و غربی را در یک ماموریت به پرواز درآورد.

به نوشته وبگاه «ار فورس تایمز» مقر فرماندهی اروپا در آمریکا اعلام کرد که سه نوع بمب افکن «بی-1 لنسر»، «بی -2 اسپریتس» و «بی -52 استراتوفورترس» همراه با جنگنده‌های ناتو روز دوشنبه در اروپا به پرواز درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بمب افکن‌ها از پایگاه‌های خود در اروپا و آمریکا  پرواز کرده و جنگنده‌های کانادا، ‌نروژ و انگلیس آن‌ها را همراهی کردند.

ژنرال «تاد والترز» فرمانده مقر نیروهای آمریکا در اروپا در این زمینه گفت که این عملیات بیانگر تعهد ما به متحدان و شرکا وتوانایی جمعی ما در برنامه ریزی، اجرا وهماهنگی چندین ماموریت پیچیده با سرعت است.

مقر فرماندهی اروپا در آمریکا اعلام کرده که این پرواز‌ها بیانگر توانایی وزارت دفاع آمریکا در استقرار بمب افکن‌ها در هر ماموریت در هرنقطه از جهان  در هر زمان برای حمایت از راهبرد دفاع ملی  و تعهد به متحدان ناتو است.

آمریکا همواره به بهانه تهدید از جانب روسیه در اروپا در حال گسیل نیرو و تجهیزات به اروپاست و یا با کشورهای متحد خود رزمایش برگزار می‌کند.وزارت دفاع لهستان چندی قبل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن ۱ هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بمب افکن ناتو ناتو آمریکا بمب افکن وزارت دفاع آمریکا بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران

روزنامه کیهان تاکید کرده که نیازی به مذاکره ایران و آمریکا نیست.

بخش‌هایی از این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

اکنون تحولات به گونه‌ای رقم خورده است که ایران و محور مقاومت، در مقابل آمریکا و متحدانش، دست برتر را دارند. در این شرایط آمریکا به شدت نیازمند روکردن یک برگ برنده برای خود است و «مذاکره با ایران» دقیقا همان چیزی است که برای واشنگتن حکم «امتیاز ویژه و طلایی» را دارد.

یک سؤال؛ آیا مذاکره با آمریکا، برای ایران نیز حکم «امتیاز» و «برگ برنده» را دارد؟ پاسخ قطعا منفی است. تجربه ثابت کرده است که آمریکا در مذاکره، به دنبال نتیجه‌ای است که از طریق «جنگ» یا «تحریم» به دنبال آن بوده و، چون نتوانسته از آن طرق، به نتیجه مطلوب خود دست یابد، راه سوم که همان مذاکره است را انتخاب کرده است.

نشان به آن نشان که در دولت قبل، به واسطه مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام، همزمان هم در قلب رآکتور هسته‌ای بتن ریخته شد و هم تحریم‌ها دو برابر شد.

افراطیون مدعی اصلاحات در حالی پالس مذاکره مستقیم با آمریکا را ارسال می‌کنند که حتی متحدان آمریکا نیز به خسارت بار بودن نزدیکی با آمریکا اعتراف کرده‌اند. به عنوان نمونه چندی پیش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: «اروپا باید در برابر فشار برای تبدیل شدن به «دنباله‌رو‌های آمریکا» مقاومت کند... اروپا باید وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد... اروپا باید وابستگی خود به «فراسرزمینی بودن دلار آمریکا» را نیز کاهش دهد.»

حال سؤال اینجاست که چرا افراطیون مدعی اصلاحات، اصرار دارند که نقش «بلندگو‌های دشمن در ایران» را ایفا کنند و برای بهره‌مندی آمریکا از امتیازات بیشتر، از یکدیگر سبقت می‌گیرند؟!

ما در قریب به سه سال اخیر شاهد هستیم که «دیپلماسی پویا و فعال منطقه‌ای و جهانی» جای «دیپلماسی انفعالی» را گرفته و این تغییر ریل گذاری، دستاورد‌های بزرگی را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • آشوب و آتش در فوتبال اروپا؛ آتش نشان ها ناجی تماشاگران (+عکس)