Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@07:20:35 GMT

کمبود داروی کرونایی نداریم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۵۰۱۰

کمبود داروی کرونایی نداریم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تست کرونا در بیمارستان‌های خصوصی بسته به خدماتی که ارائه می دهند ۵۵۰ تا یک میلیون تومان است.

 

محمد فتحی ظهر روز سه شنبه یکم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر البرز جزو ۲۵ استانی است که در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار کرد: کرونا ویروسی ناشناخته با ورژن‌ها و جهش‌های متفاوت است به همین دلیل تا زمان تولید واکسن موثر آن  باید اصول بهداشتی تاکید شده مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها و عدم حضور در تجمعات را رعایت کنیم تا به این ویروس مبتلا نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت امکانات درمانی استان توضیح داد: در  حال حاضر انبارهای استان از داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران کرونایی پر است و مشکل دارویی نداریم و در کنار آن ۱۰ نقاهتگاه هم پیش بینی کرده ایم که اگر تعداد بیماران در موج سوم از ظرفیت تخت های موجود بیشتر شد، امکان بستری آنها فراهم باشد.

فتحی تاکید کرد: طی هفت ماه گذشته از تعداد نیروهای کادر بهداشت و درمانی که در صف مقابله با کرونا هستند کم شده و نیروهای فعال نیز بسیار خسته هستند و نیاز به تقویت روحیه دارند.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای بیمارستان‌های استان به واسطه کاهش تعداد عمل ها و بستری بیماران کرونایی توضیح داد: در حال حاضر هیچ عمل غیر ضروری ای در بیمارستان‌های استان انجام نمی شود و این مراکز در شرایط اضطراری قرار دارند.

این مسئول گفت: بدیهی است به واسطه این که بخش زیادی از بیماران بستری شده در بیمارستان ها کرونایی هستند، بخشی از درآمدهایی این مراکز کاهش یافته ولی با توجه به اعتباری که از سوی ستاد ملی کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی استانها تخصیص می یابد مشکلی در منابع مالی مورد نیاز نداریم و به هیچ وجه از کمیت و کیفیت خدمات رسانی به بیماران کم نشده است.

فتحی با اشاره به اینکه به دلیل همپوشانی آنفولانزا با کرونا در فصل پاییز احتمال اینکه شرایط نگران کننده ای را تجربه کنیم وجود دارد، افزود: قاعدتا با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما اگر اصول بهداشتی رعایت نشود پیک سوم شدیدی را در پیش خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: اگر در این شرایط پروتکل ها را رعایت نکنیم زنگ هشدار جدی تر از همیشه به صدا در خواهد آمد، قاعدتا در این میان نمی توانیم یک واحد اداری و یا گروهی از مردم را مقصر بدانیم و بدون شک دلیل بروز چنین مشکلی اشتباهات جمعی است که تنها راه حل همدلی و اتحاد برای از بین بردن همان مشکل است.

وی اظهار کرد: طبق آمارهای اعلامی توسط ستاد ملی کرونا؛ طی دو-سه ماه گذشته میزان حفاظت فردی افراد ۸۴ درصد بود در حالی که امروز این حفاظت فردی در کل کشور به ۵۸ درصد رسیده است، با دقیق شدن روی آمار به این نتیجه می‌رسیم که نسبت عکس میان حفاظت فردی و شیوع بیماری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پاسخ به خبرنگار ایسنا در رابطه با شایعات فضای مجازی مبنی بر اینکه آمار فوتی‌های بیماری کرونا واقعی نیست، اظهار کرد: در سطح ملی اظهار نظر نمی‌کنم اما در استان البرز اینگونه نیست، آمار بیماران قطعی کرونا ویروس که جان خود را از دست می‌دهند اعلام خواهند شد.

این مقام مسئول افزود: در این میان از افرادی که مشکوک به بیماری بودند و جان خود را از دست دادند آزمایش گرفته می‌شوند و حتی اگر بعد از مرگ آزمایش بیماری کرونای فرد را نشان داد به آمار فوتی‌ها اضافه می‌شود.

وی در بخش دیگری در رابطه با هزینه ازمایش «پی سی آر» کرونا، اعلام کرد: در صورتی که فرد مبتلا و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کند و با ویزیت پزشک معالج نیاز به دادن آزمایش است، بدون پرداخت هزینه ای آزمایش انجام خواهد شد، اما برخی از شهروندان برای اطمینان خاطر و دلایل دیگر به مراکز خصوصی مراجعه کردند و اقدام به دادن آزمایش می کنند که این آزمایش طبق تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: تست کرونا در بیمارستان‌های خصوصی بسته به خدماتی که ارائه می دهند ۵۵۰ تا یک میلیون تومان است.

فتحی یادآور شد: اگر فردی به مراکز دولتی مراجعه کرده است و طبق دستور پزشک آزمایش «پی سی آر» داده و مجبور به پرداخت هزینه شده است می‌تواند شکایت و اعتراض خود را به صورت کتبی به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند./ ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران