Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@03:25:58 GMT

افزایش ابتلای جوانان به کرونا در فارس

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۵۰۱۱

افزایش ابتلای جوانان به کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به افزایش آمار موارد ابتلای جوانان به کووید۱۹ و فوت افراد فاقد بیماری‌های زمینه‌ای براثر کروناویروس در استان فارس، هشدار داد.

دکتر مهرزاد لطفی، سه‌شنبه اول مهر در یکصد و شصت و هشتمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی شیراز، اطلاعات آماری در خصوص افزایش موارد ابتلای جوانان و فوت افراد فاقد بیماری زمینه‌ای را یک هشدار جدی تلقی و خطاب به جوانان تاکید کرد که بیش از پیش به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا، توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی گفت: تنها راه کنترل این بحران، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل کامل در جامعه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه، استفاده نکردن از ماسک و حضور در تجمعات را عامل بیش از ۵۰ درصد موارد ابتلا به کروناویروس در فارس دانست.

دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به آماری از موارد ابتلا به کرونا در شهر کازرون و مناطق روستایی این شهرستان، گفت: بیشترین دلیل موثر بر ابتلای بیماران در این شهرستان، حضور مردم در مراکز پرتراکم، برگزاری دورهمی خانوادگی و استفاده نکردن از ماسک بوده است./ ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت