Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شبکه دامپزشکی سمیرم گفت: مشاهده موارد مثبت هاری در بخش پادنای بزرگ این شهرستان زنگ خطر جدی است و باید برای رفع آن چاره‌جویی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید حجت‌الله موسوی روز سه شنبه در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی در فرمانداری شهرستان سمیرم گفت: هاری بیماری ویروسی مرتبط با دستگاه عصبی است که در گوشت‌خواران اهلی و وحشی مانند کفتار، سگ، گربه، گرگ، روباه، شغال و علفخوارانی مانند گاو، گوسفند، بز و اسب ایجاد بیماری می‌کند و انسان در اثر گزیده شدن به وسیله این حیوانات آلوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر حیواناتی مانند گاو، خرس، گرگ و کفتار در بخش‌هایی از جنوب سمیرم با آسیب زدن به افرادی باعث شیوع این بیماری خطرناک و کشنده شدند.

معاون شبکه بهداشت سمیرم از عشایر، روستاییان و شهروندان خواست در صورت گازگرفتگی با حیوانات و با هدف جلوگیری از ابتلا به هاری و مرگ حتمی، دوره واکسیناسیون هاری را در مرکز درمان پیشگیری هاری به طور کامل انجام دهند.

موسوی خاطرنشان کرد: شست ‌و شوی فوری و کامل زخم با آب و صابون، تزریق واکسن و سرم ضدهاری پس از تماس با یک حیوان مظنون به هاری بسیار مهم، حیاتی و نجات‌بخش است.

رییس شبکه دامپزشکی سمیرم  اظهارداشت: مشاهده موارد مثبت هاری در بخش پادنای بزرگ این شهرستان زنگ خطر جدی است و باید برای رفع آن چاره‌جویی شود.

اردشیر ترزبان تاکید کرد: حیوانات بدون صاحب اهلی و وحشی رها در طبیعت، بیابان و دشت‌ها بویژه سگ‌های ولگرد بیشترین مشکل را در این مورد ایجاد می‌کنند و باید برای جمع‌آوری آنها اقدام کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم خاطرنشان کرد: باید اقدام جدی و همگانی در این رابطه انجام شود چرا که هر روز پیشگیری و مقابله با حیوان‌گزیدگی مشکل‌تر و کنترل بیماری هاری و تحقق هدف جهانی که همانا حذف بیماری هاری انسانی ناشی از گزش سگ تا سال ۲۰۳۰ است، دشوارتر می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان هاری سمیرم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم

 قادری رئیس اداره راهداری سمیرم با بیان اینکه بیشترین آسیب از خسارت سیل در روستای دشتبال رخ داده گفت: ۵ کیلومتر از جاده دسترسی روستای دشنبال دچار رانش شده و راهداران درحال بازگشایی مسیر از سنگ و گل هستند.

قربانی مسئول بسیج سازندگی سمیرم هم با اشاره به فراخوان بیسجیان برای امداد رسانی به مناطق سیل زده گغت: ۲ تیم از بسیجیان درحال کمک رسانی به حادثه دیدگان هستند.

پخش پادنا در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب سمیرم واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بارش برف و باران در راهِ استان
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • بیشترین بیماری هاری توسط سگ و گربه ایجاد می‌شود
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • خسارت‌های سیل شب گذشته به روستایی بخش پادنا شهرستان سمیرم + فیلم
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات