Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک دهه پیش این ایران بود که به خاطر تحریم های گسترده سازمان ملل از جامعه جهانی طرد شده بود. امروز به لطف سیاست های اشتباه دولت ترامپ، ایالات متحده به شکلی عجیب و بی سابقه منزوی شده است.
واشنگتن پست نوشت؛ انگلیس، آلمان و فرانسه که برای چندین سال در مهار برنامه هسته ای ایران کوشیده اند اخیرا بیانیه مشترکی صادر و اعلام کردند که ایالات متحده توانایی تاثیرگذاری قانونی در این زمینه را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه کشور اروپایی همراه با روسیه و چین به حمایت از شرایط برجامی ادامه می دهند که فعالیت های هسته ای ایران را محدود می کند. ایالات متحده در این ادعا که توافق نابود شده و تحریم ها بر می گردند، تنهاست.دولت ترامپ با تهدید به تحریم بانک ها و شرکت هایی که معاملات تسلیحاتی با ایران را تسهیل و یا از تولید هسته ای یا موشکی ایران حمایت می کنند، تلاش می کند تا بقیه جهان را وادار به مطابقت با نسخه خود از واقعیت نماید. ادامه اتکای سامانه مالی بین الملل، اراده آمریکا برای ادامه این سیاست را تقویت می کند- بی توجه به خطری که ممکن است در آینده متوجه حمایت بین المللی از دلار به عنوان ارز ذخیره گردد.نتیجه نهایی این است: دولت ترامپ اتحاد جهانی را نابود کرده که تهران را مجبور می کرد تا فعالیت های مرتبط با ساخت سلاح هسته ای را محدود کند. ساز و کار فشار حداکثری، هم در گرفتن امتیاز از تهران ناموفق بوده و هم در تغییر رفتار آن. ایران حالا فعالیت های هسته ای را افزایش داده و پنج برابر دو سال قبل اورانیوم غنی شده دارد.دولت ترامپ ادعا می کند که هر یک از امضاکنندگان برجام حق بازگرداندن یک طرفه تحریم های سازمان ملل را دارند. با این حال، متحدان ایالات متحده همگام با دیگر اعضای شورای امنیت دریافتند که آمریکا خود هنگام خروج از توافق حقِ خود را سلب کرد. اینجا اختلاف صرفا تکنیکی نیست: اروپایی ها می خواهند توافق را حفظ کنند، چرا که این توافق به بازرسان سازمان ملل اجازه نظارت و گزارش عملکرد هسته ای ایران را می دهد. در مقابل، دولت ترامپ تنها مسیر تنش افزایی را می بیند که به جنگ یا زرادخانه هسته ای ایران منتهی می شود.ایران و متحدان ایالات متحده تا انتخابات ماه نوامبر صبر می کنند به امید اینکه ترامپ بازنده شود. جو بایدن گفته است که به توافق برجام برخواهد گشت و درصدد است تا شرایط توافق را با گفتگو بهتر کند. حتی اگر رهبر عالی ایران اجازه چانه زنی با ایالات متحده را بدهد، ایران در دادن امتیازات بیشتر مقاومت خواهد کرد. جو بایدن حداقل می تواند شکافی که بین ایالات متحده و متحدانش افتاده را پُر و روند دیپلماسی نابخردانه و خودانکار کننده فعلی ایالات متحده را برعکس کند. برچسب ها: ترامپ ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ آمریکا هسته ای ایران ایالات متحده دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد