Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@14:28:10 GMT

بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» تهدید به خودکشی کرد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۵۷۶۴

بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» تهدید به خودکشی کرد

یک متخصص روانپزشک که در دادگاه رسیدگی به پرونده استرداد بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس حضور داشت، هشدار داد در صورت پیروزی تلاش آمریکا برای استرداد وی، احتمال خودکشی او زیاد است.

به گزارش مشرق، یک متخصص روانپزشک امروز سه‌شنبه در جلسه دادگاه کیفری مرکزی انگلستان و ولز که برای رسیدگی به پرونده استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس برگزار شد، گفت اگر آسانژ برای روبرو شدن با اتهامات جاسوسی به آمریکا فرستاده شود، به احتمال زیاد دست به خودکشی خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعتراف مهم زاکربرگ

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «مایکل کوپلمن» استاد برجسته اعصاب و روان در کالج سلطنتی لندن که به عنوان شاهد در این جلسه حضور داشت، گفت آسانژ سابقه افسردگی دارد و خطر خودکشی او در صورت پیروزی تلاش آمریکا برای استرداد وی، بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: ویکی‌لیکس: حمله شیمیایی دومای سوریه ساختگی بود

او گفت عوامل خطر شناخته شده زیادی از جمله سابقه افسردگی در خانواده، خودکشی و انزوا وجود دارد که آسانژ مورد آخر را زمانی که به سفارت اکوادور در لندن در سال ۲۰۱۲ پناهنده شد و سپس از آوریل سال ۲۰۱۹ در زندان انگلیس، تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: ویکی‌لیکس «الزرفی» را «آمریکاییِ دشمن ایران» توصیف کرد

کوپلمن افزود در بررسی‌ها همچنین مشخص شده که آسانژ به اختلال طیف اوتیسم مبتلاست که با تمایل فزاینده وی برای فکر کردن به خودکشی مرتبط دانسته شده است.   

دادستان‌های آمریکایی ۱۷ اتهام جاسوسی و یک مورد اتهام سواستفاده از رایانه به دلیل انتشار اسناد محرمانه ارتش آمریکا توسط سایت افشاگر ویکی‌لیس را به آسانژ وارد کرده‌اند. این اتهامات می‌تواند حکم ۱۷۵ سال زندان را برای وی رقم بزند.

جولیان آسانژ ۴۷ ساله در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ویکی لیکس انگلیس جولیان آسانژ ارتش آمریکا عراق افغانستان آمریکا دولت آمریکا سفارت اکوادور لندن خودکشی ویکی لیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است

به گزارش جماران، آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه ایالات متحده دوباره به چین سفر می کند اما این بار با دستور کار هشدار درباره کمک های نظامی چین به روسیه در میانه جنگ اوکراین. به گزارش رسانه ها، آنتونی بلینکن این هفته با هشدار به چین برای محدود کردن پشتیبانی فنی خود از ارتش روسیه راهی پکن خواهد شد. سفر سه روزه بلینکن که از چهارشنبه آغاز می شود، پس از تصویب بسته کمکی 61 میلیارد دلاری به اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا و در بحبوحه نگرانی پایتخت های غربی مبنی بر افزایش کمک چین به مسکو برای ساخت سخت افزارهای نظامی صورت می گیرد.

یک مقام وزارت امور خارجه پیش از سفر بلینکن به خبرنگاران گفت: «ما آماده ایم در مواقعی که لازم بدانیم علیه شرکت هایی که به شدت امنیت را در اوکراین و اروپا تضعیف می کنند، اقداماتی انجام دهیم. ما تمایل خود را برای انجام این کار در مورد شرکت‌هایی از تعدادی از کشورها، نه فقط چین، نشان داده‌ایم.»

از چندی پیش گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه چین همه چیز را از وسایل نقلیه گرفته تا جلیقه‌های ضد گلوله به روسیه برای استفاده در جنگ خود علیه اوکراین می‌فرستد. استدلال چین در ارسال برخی تجهیزات این است که این کالاها  دارای کاربرد دوگانه هم  غیرنظامی و هم نظامی هستند.

به گزارش رسانه ها، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روز جمعه درباره جزئیات سفر بلینکن به چین به خبرنگاران گفت: بلینکن روز جمعه با همتایان خود از گروه هفت درباره نگرانی در مورد انتقال طیف وسیعی از مواد و اجزای تسلیحاتی با کاربرد دوگانه که روسیه برای پیشبرد تولید نظامی خود از آنها استفاده می کند، از شرکت های تجاری در چین صحبت کرده است. این نگرانی وجود دارد که روسیه از طریق حمایت چین تا حد زیادی پایگاه صنعتی دفاعی خود را بازسازی کرده است. این موضوع  نه تنها در میدان نبرد در اوکراین تأثیر دارد بلکه به اعتقاد ما، تهدید بزرگ‌تری برای امنیت گسترده‌تر اروپا است.

مقامات ایالات متحده در این ماه گزارش داده اند که چین همچنین قطعات و ریزتراشه های مورد استفاده برای تولید پهپاد، موشک های کروز و خودروهای زرهی را به روسیه ارسال می کند.

به گفته این مقام آمریکایی، وزیر خارجه و  دیگر دیپلمات‌های آمریکایی این نگرانی‌ها را به چین ابراز خواهند کرد. مشخص نیست که آیا بلینکن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد یا خیر.  به گفته وزارت امور خارجه، سفر بلینکن تا جمعه ادامه دارد و قرار است شانگهای و پکن را نیز شامل شود.

در نشست وزرای خارجه گروه ۷ در اواخر هفته گذشته در ایتالیا، دیپلمات‌های ارشد غرب هشدار مشترکی به ایران دادند که اگر مشخص شود که موشک‌های بالستیک و فناوری نظامی مرتبط به روسیه ارسال می‌کند، با تحریم‌های بیشتری مواجه خواهد شد. بلینکن در سخنانی پس از نشست جی 7 گفت که چین کمک کننده اصلی به روسیه در حوزه تسلیحاتی است. او در این باره گفته بود: «ما می بینیم که چین در حال استفاده از ماشین آلات، نیمه هادی ها و سایر موارد استفاده دوگانه است که به روسیه در بازسازی پایگاه صنعتی دفاعی کمک کرده است.»

 

دیگر خبرها

  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است