Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@09:42:15 GMT

عوامل مستعد کننده عفونت ادراری در کودکان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۵۹۲۶

عوامل مستعد کننده عفونت ادراری در کودکان

عفونت ادراری به علت وارد شدن میکروب به مجاری ادرار ایجاد می‌شود. چنان چه عفونت فقط مثانه را درگیر کند عفونت مثانه یا «سیستیت» است و اگر کلیه را درگیر کند، میکروب‌های ایجادکننده عفونت میکروب‌های موجود در دستگاه گوارش هستند.

۴ عامل مستعدکننده

سن: عفونت ادراری در پسران زیر یک سال و دختران زیر ۴ سال شایع‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ختنه نشدن پسران: ختنه نشدن پسران نیز عامل مستعدکننده دیگری است؛ به طوری که پسرانی که ختنه نشده باشند ۴ تا ۸ برابر پسرانی که ختنه شده اند، دچار عفونت ادراری می‌شوند.

جنس: عفونت ادراری میان دختران حداقل ۲ تا ۴ برابر پسران است.

برگشت ادرار:درکودکانی که دریچه محل اتصال حالب به مثانه شل است برگشت ادراری ایجاد می‌شود و کودک را مستعد عفونت‌های ادراری مکرر می‌کند.

در چه مواقعی باید به عفونت ادراری در کودک مان شک کنیم؟

درسنین نوزادی و زیر یک ماه، بیماری با علایمی به صورت تب یا کم شدن حرارت بدن، بی حالی، بی اشتهایی، تحریک پذیری، شلی، اسهال، کم شدن حجم ادرار، زردی و از بین رفتن واکنش‌های نوزادی خودش را نشان می‌دهد. در سنین بالاتر این بیماری نشانه‌هایی مانند تب، بوی بد ادرار، سوزش، تکرر و بی اختیاری ادرار، ایجاد شب ادراری، درد پهلو‌ها و درد در ناحیه زیر شکم، قطع و وصل شدن جریان ادرار و بی قراری هنگام ادرار کردن می‌تواند ایجاد کند.

 

منبع: خراسان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عفونت ادراری کودکان عفونت ادراری سبک زندگی پارسی خبر عفونت عفونت ادراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما براساس این این هشدار ، این مناطق تا روز پنج شنبه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ مواجه خواهند بود.
لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از پیامد‌های احمالی این سامانه است.
احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر