Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسانه مدیرامانی، از هنرمندان صنایع‌دستی ایران به جمع فینالیست‌های جایزه صنایع‌دستی بنیاد لوه ۲۰۲۰ راه پیدا کرد.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جایزه صنایع‌دستی سالانه بنیاد لوه (Loewe Foundation) در سال ۲۰۱۶ به‌منظور تکریم نوآوری و تعالی در صنایع‌دستی مدرن راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بنیاد تلاش دارد هنرمندانی را پاس بدارد که استعداد، چشم‌انداز و نوآوریشان می‌تواند استاندارد جدیدی برای آینده صنایع‌دستی تعیین کند.

چهارمین دوره این جایزه در سال ۲۰۲۰ برگزار شد و از میان صدها شرکت‌کننده از کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان، کره، انگلیس، ژاپن، ایرلند، چین، امریکا و...، ۳۰ نفر به‌عنوان فینالیست برگزیده شدند که نام افسانه مدیرامانی نیز در میانشان دیده می‌شود. 

اثر افسانه مدیرامانی با عنوان «اندک‌جایی برای زیستن» که در رشته دست‌بافته‌ها و با استفاده از پنبه، پشم و ابریشم بافته شده است، داستان پیچیده و ظریفی را بیان می‌کند.

عنوان اثر از شعر احمد شاملو گرفته شده است و چند درخت را نشان می‌دهد که از میان آسمان‌خراش‌های تهران سربرآورده‌اند. این درخت‌ها با نخ ابریشم  بر روی یک زمینه سرد و خشک از جنس پنبه و پشم بافته شده‌اند.

قرار بود نمایشگاهی از آثار برگزیده این جایزه در موزه هنرهای تزئینی در فرانسه برگزار شود که با توجه به همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده و قرار است در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

انتهای پیام                                                                                              

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنايع دستي صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری