Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در همایش حماسه‌سازان و تجلیل از خانواده شهدای دانش‌آموز گفت: حدود ۴۴ درصد از مجموع ۲۱۳ هزار شهیدی که ایران اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، تقدیم اسلام کرده را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و این نشان از اثربخشی آنان در جریان جنگ تحمیلی دارد.
وی افزود: تعداد زیادی از شهدای جنگ تحمیلی دانش آموزان بودند که با تشویق خانواده‌ها و تعهد به وطن، احساس تکلیف کردند و با حضور خود در جبهه‌ها حماسه بی‌نظیری خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در شرایطی که دشمن تا بن دندان، به سلاح‌های روز مسلح بودند، با ایثار و شجاعت و با دست خالی ایستادگی کردند و در حال حاضر نام و یادشان به‌عنوان چراغ راه هدایت در کشور درخشان است.
خطیبی گفت: امروز با وجود آن که از نظر زمانی از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم، سال به سال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شده و به عظمت این دوران که برگرفته از فرهنگ عاشورا است اضافه می‌شود.


دانش آموزان و جوانان با منطق شهدا آشنا شوند
امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس بی‌شک برای جامعه سراسر عبرت است و هر چه فضیلت و ارزش برای نظام به دست آمده، به برکت دفاع مقدس حاصل شده است.
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: شهدا گنجینه تمام‌نشدنی کشور هستند که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد و  به نحو بیش از گذشته، دانش آموزان و جوانان را با منطق آنان آشنا ساخت.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: پیوند حقیقی دانش و دین و پیوند دین و تکلیف اجتماعی را می‌توان در حرکت دانش‌آموزان شهید مشاهده کرد که با جان خود، از انقلاب اسلامی دفاع کردند.
شهرستان قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۷ شهید تقدیم اسلام کرده است.
قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها دفاع مقدس بهمن خطیبی قرچک هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس بهمن خطیبی قرچک هفته دفاع مقدس دفاع مقدس بهمن خطیبی قرچک هفته دفاع مقدس اخبار کنکور دانش آموزان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نقشی غیر قابل انکار در توفیقات نظام جمهوری اسلامی داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ با دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأسیس شد و در بیش از چهار دهه از فعالیت این نهاد انقلابی، شاهد تأثیرگذاری بسیار زیاد سپاه در عرصه‌های مختلف هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، نقشی غیر قابل انکار در توفیقات نظام اسلامی داشت و پس از دوران درخشان دفاع مقدس نیز در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف ایستاده است.

محمدی زاده تصریح کرد: هر زمان، خطری کشور عزیزمان را تهدید کرده، سپاه ورود کرده و علاوه بر عرصه‌های دفاعی و نظامی، در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیز نقش آفرین بوده است.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی و عمران و آبادانی بویژه در مناطق محروم، افتخارات بی نظیری داشته و تبیین دستاوردهای این نهاد انقلابی امری لازم و ضروری است.

استاندار بوشهر با اشاره به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها اظهار داشت: این عملیات، هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست و کام ملت انقلابی ایران اسلامی را شیرین کرد.

کد خبر 6082983

دیگر خبرها

  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • بررسی سلامت دهان و دندان ۴۰۰ دانش آموز در سمنان
  • سپاه نقشی غیر قابل انکار در توفیقات نظام جمهوری اسلامی داشته است
  • تحصیل ۱۱۰۰ ‌دانش‌آموز در یک شیفت مدارس فردیس!
  • پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد
  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید