Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل گفت که برگزاری انتخابات سالم و آزاد منجر به اعتماد عراقی ها به نظام سیاسی خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، حکیم روز سه شنبه در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی این کشور و نقش سازمان ملل در کمک به پرونده‌های مورد اهتمام مشترک رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، حکیم بار دیگر حمایت خود از برگزاری انتخابات پیش از موعد را اعلام کرد و از فراکسیون‌های سیاسی خواست موضوع حوزه‌های انتخابیه را تعیین‌ تکلیف کنند و چالش‌های مرحله کنونی را مدنظر قرار دهند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم به نحوی که منجر به بازگشت اعتماد میان مردم و صندوق‌های رای شود، اظهار داشت: این امر تنها با برگزاری انتخابات به دور از سلطه سلاح و اموال سیاسی و تخریب‌ شخصیت‌ها امکان‌پذیر است.

حکیم در پایان بر پیگیری پیشنهادها و توصیه‌های دوازدهمین مراسم روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان و پرونده‌های افراد ربوده شده و احقاق حق زنان نجات یافته از چنگال گروه تروریستی داعش تاکید کرد و ایفای نقش پررنگ‌تر سازمان‌های بین‌المللی در این پرونده را خواستار شد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. 

پارلمان عراق زیر فشار اعتراضات مردمی گسترده سال گذشته به قانون جدید انتخابات رای داد اما تاکنون تصویب پیوست‌های این قانون از جمله مساله حوزه‌های انتخابیه انجام نشده تا به رئیس جمهوری برای ابلاغ ارسال شود.

مولفه های قدرت عراق (شیعه، کرد و سنی) بر سر نحوه تعیین حوزه های انتخابیه در انتخابات آینده اختلاف نظر دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات خشونت علیه زنان سازمان ملل شیعه قانون برگزاری انتخابات جریان حکمت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی کالسو در استان بابل عراق که مقر فرماندهی حشدالشعبی است را بمباران کردند.

به گزارش «تابناک»؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در طول ساعات اخیر دست‌کم سه بار پایگاه نظام کالسو را هدف قرار دادند و به بمباران سنگین کالسو پرداختند. این پادگان مقر فرماندهی حشد الشعبی عراق و محل استقرار نیروهای زرهی و نیروهای تیپ ۲۷ سازمان حشد الشعبی است. در پایگاه نظامی مشترک کالسو علاوه بر حشد الشعبی، محل استقرار بخشی از نیروهای ارتش و پلیس فدرال نیز هست.

در ابتدا برخی منابع با توجه به سوابق و نوع حمله، این بمباران را متوجه آمریکایی‌ها دانستند اما در زمانی اندک از حمله، شبکه پی‌بی‌اس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد: «ارتش آمریکا در منطقه‌ای که انفجار در آن رخ داده، هیچ فعالیتی نداشته است... احتمالاً این حمله از جانب اسرائیل بوده است، اما هنوز به طور قطع تایید نشده است.» سپس سخنگوی پنتاگون رسماً گفت: «ما هیچ بمبارانی در داخل عراق انجام ندادیم و ارتباطی با انفجارهای پایگاه الحشدالشعبی نداریم.»

پس از این حمله مقاومت اسلامی در عراق در اطلاعیه اعلام کرد: «...هدف حیاتی ایلات در جنوب اسرائیل را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار دادیم... این حمله پاسخی است به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن اسرائیلی و هدف قرار دادن مقر نیروهای الحشد الشعبی.»

 

این خبر تکمیل می‌شود

دیگر خبرها

  • آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد
  • بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد