Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در برنامه چهل ستون درباره حضور نظامی ایران در کشورهای منطقه با بیان اینکه حضور ما حضور معنوی و مستشاری است و به هیچوجه دخالت نمی‌کنیم، گفت: ما حضور نظامی به هیچ عنوان در جایی بنا نیست داشته باشیم، کشورهای جبهه مقاومت خودشان ارتش و نیرو دارند؛ ما به اینها کمک‌های مستشاری می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه بتوانیم تجربیاتمان را به مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن، منتقل کنیم، افراد مجرب ما به آنجا می‌روند و کمک فکری به آنها می کنند و در میدان عمل مردم و ارتش آن کشورها هستند که مقابل دشمنان صف آرایی می کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: هر کشوری که در مقابل رژیم صهیونیستی و رژیم خونخوار آمریکا صف آرایی کند، هرآنچه را بتوانیم به آن کمک کنیم. اما مشکلات اقتصادی کشور ما ایجاب نمی‌کند که چیزی را رایگان به کسی بدهیم، حتما چیزهایی را ممکن است از ما بخرند.

وی درباره موضوعاتی که پیرامون کمک تسلیحاتی ایران به یمن مطرح می‌شود، عنوان کرد: مردم یمن بر خلاف آن‌چیزی که دشمن از آنها نشان می‌دهد، مردم بسیار فرهیخته و دانشمندی هستند و امروز در کمترین زمان ممکن توانسته‌اند خودشان موشک و پیشرفته ترین پهپادها را بسازند و در جنگ الکترونیک هم بسیار ماهر و پیشرفته هستند.

سردار شکارچی ادامه داد: ما تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آنها منتقل کردیم و یاد گرفته‌اند و خودشان موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید کنند. اینگونه نیست که ما از ایران موشک در اختیار آنها قرار دهیم. ما تجربه و دانش خودمان را به مردم یمن منتقل کرده ایم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور مدافعان حرم در سوریه و مسائلی که درباره دخالت نظامی ایران در کشورهای دیگر مطرح می‌شود، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کسی را مجبور نکرده است که مثلا از افغانستان به سوریه برود و بجنگند، دخالت نظامی زمانی است که ما لشکری و یا تیپی را به سوریه ببریم؛ که چنین چیزی را نداریم و حضور ما حضور مستشاری است.

وی گفت: اخیرا در سفری که ریاست ستادکل نیروهای مسلح به سوریه داشتند، به درخواست دولت سوریه این بحث پدافند هوایی قرار شد تقویت شود و به دنیا هم اعلام کردیم که ما این قرارداد را با دولت سوریه داریم و حتما هم آن را تقویت می کنیم. حضور ما در هر کشوری، بنا به درخواست آن دولت است و دخالت نظامی برای زمانی است که ما بدون موافقت آن دولت ما حتی یک نفر را به عنوان مستشار وارد آن کشور کنیم.

سردار شکارچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اختلاف بین ارتش و سپاه وجود دارد؟ گفت: اولا اختلافی وجود ندارد، اگر اختلافی داشتیم حتما در جنگ شکست می خوردیم. در دوران دفاع مقدس بر خلاف موضوعاتی که عنوان می‌شود، یک وحدت و انسجام بسیار عمیق بین ارتش و سپاه بود و خون شهدای سپاه و شهدای ارتش در یکدیگر ممزوج شد و یک پیوند و وحدت خونی بسته شده که گسستنی نیست و روز به روز هم تقویت شده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: سازمان منافقین که امکان کار نظامی و سخت علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد و امروز زیر چتر نظام سلطه است، دارند دامن می زنند که سوژه ای بنام اختلاف بین ارتش و سپاه ایجاد کنند. امروز ارتش ما مقتدر، مکتبی، انقلابی با تفکر بسیجی و با همان ویژگی هایی است که پاسداران انقلاب اسلامی دارد در کنار یکدیگر مقابل نظام سلطه صف آرایی کرده اند.

وی درباره چرایی دامن زدن دشمن به این موضوع، اظهار داشت: چون ارتش و سپاه یک دژ مستحکم غیرقابل عبور و نفوذ هستند و اختلاف می تواند این دژ نفوذناپذیر را، نفوذپذیر کند به همین دلیل هم دشمن بیکار نیست.

کد خبر 551458 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ارتش و سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ائتلاف آمریکایی و چند ملیتی که مدعی مبارزه با داعش هستند در واکنش به انفجار مهیب شب گذشته در یک پایگاه حشدالشعبی عراق اعلام کرد که نیروهای ما در حمله به پایگاه نظامی آسیب دیده اخیر در عراق شرکت نداشتند.

در واکنش به انفجار و یا حمله هوایی به پایگاه حشدالشعبی عراق، «ابو علا الولایی»، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا عراق تهدید به پاسخ به عاملان این حمله کرده و گفته است که به هر کسی که پشت حمله اخیر به پایگاه نظامی حشدالشعبی بوده است، پاسخ داده خواهد شد.

همچنین رئیس کمیته امنیتی استان بابل اعلام کرد که هدف قرار دادن پایگاه کالسو در بابل با حملات موشکی انجام شده است و نه حمله پهپادی.

به گفته رئیس کمیته امنیتی بابل، تصور اولیه این است که حملات شب گذشته ناشی از سقوط موشک است نه پهپاد.

رئیس کمیته امنیتی فرمانداری بابل همچنین افزود که در حمله اخیر به پایگاه نظامی حشدالشعبی، یکی از اعضای گردان تانک جان خود را از دست داده و ۶ نفر دیگر هم زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در حمایت از غزه و پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و تجاوز این رژیم به خاک عراق، هدفی مهم و حیاتی را در ایلات در اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق گفته است که این حمله پاسخی است به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن مقر نیروهای حشد الشعبی.

به گفته مقاومت اسلامی عراق، مجاهدان ما در سحرگاه شنبه با استفاده از پهپادها، هدفی حیاتی در «ایلات» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزوده است که در پاسخ به کشتار مردم فلسطین و هدف قرار دادن اردوگاه‌های حشد الشعبی به تخریب سنگرهای دشمن ادامه می‌دهیم.

در ساعات بامدادی شب گذشته، شبکه المیادین از وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی است، خبر داد.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

وی همچنین گفته که این مقر حشد الشعبی با سه حمله مورد هدف قرار گرفته است و حداقل ۳ نفر مجروح شده‌اند.

در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، حشدالشعبی با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تائید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کلسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

کد خبر 6082907

دیگر خبرها

  • سیر فزاینده تحولات علمی و صنعتی در سپاه پاسداران
  • سیر تحولات علمی و صنعتی در سپاه پاسداران صعودی و فزاینده است
  • وزارت دفاع:‌ سپاه جزو برترین نیروهای نظامی جهان است
  • به تقویت روابط دفاعی با روسیه ادامه می‌دهیم
  • سفیر ایران: به تقویت روابط دفاعی با روسیه ادامه می‌دهیم
  • درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
  • نیروهای مسلح ایران تقویت کننده یکدیگر هستند
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه