Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

نماینده رژیم صهیونیسیتی در سازمان ملل متحد هنگام پخش سخنان رئیس جمهور ترکیه و انتقاد از مواضع این رژیم ، سالن مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کرد.

به گزارش منابع خبری، «گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد هنگام سخنرانی « رجب طیب اردوغان » از شدت ناراحتی سالن مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات صهیونیست در توجیه اقدام خود گفت، اردوغان به دروغ‌ها و اظهارات ضد یهودی خود علیه اسرائیل ادامه می‌دهد  و مهم این است که جهان معیارهای دوگانه که او سالهاست با آن زندگی می‌کند، آگاه شود.

 رئیس جمهوری ترکیه در بخشی از سخنان خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت، در سایه تداوم سیاست‌های خشونت‌آمیز اسرائیل، فلسطین امروز به یک زخم خونین تبدیل شده است.

اردوغان افزود، حل درگیری بین فلسطین و رژیم اسرائیل جز با ایجاد کشور مستقل فلسطین محقق نخواهد شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان ترکیه رجب طیب اردوغان رژیم صهیونیستی سازمان ملل متحد اردوغان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین درپی نادیده گرفتن اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه، خواستار تحریم و اخراج این رژیم از سازمان ملل شد.

به گزارش مشرق، حسام زملط در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی، تفسیر ایالات متحده درباره غیرالزام آور بودن قطعنامه شورای امنیت را رد و تصریح کرد که این سند بخشی از قوانین بین‌المللی و الزام‌آور محسوب می‌شود.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه پس از نزدیک به ۶ ماه از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در این باریکه را تصویب کرد.

در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند؛ اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

سفیر فلسطین بر همین اساس از انگلیس و سایر کشورهای غربی خواست که همکاری‌های تسلیحاتی خود را با اسرائیل متوقف کنند. وی یادآور شد که طبق قوانین انگلیس، مجوز فروش تسلیحات به کشوری که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند باید معلق شود.

زملط تصریح کرد: اسرائیل به‌عنوان طرف اشغالگر قوانین بین‌المللی را نقض کرده و درحال نسل‌کشی مردم فلسطین است. این را فقط ما نمی‌گوییم بلکه طبق عالی‌ترین دادگاه بین‌المللی، اسرائیل مرتکب نسل‌کشی شده است.

سفیر فلسطین با اشاره به گزارش تکان‌دهنده گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت جنگ در غزه هشدار داد: اسرائیل مرز نسل کشی را رد کرده و به مردم غزه گرسنگی می‌دهد. به گفته وی ظرف چند هفته گذشته ۲۷ فلسطینی که ۲۴ نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند بر اثر گرسنگی در غزه جان باخته‌اند.

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا غزه را از نسل فلسطینی‌ها پاکسازی کند عنوان کرد که این رژیم تاحد زیادی در این ماموریت موفق بوده است «۷۰ درصد ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در غزه اعم از بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه ها از بین رفته است. ۸۵ درصد جمعیت غزه ناگزیر به جنوب این منطقه کوچ‌ کرده و در قحطی زندگی می‌کنند.»

سفیر فلسطین خطاب به مجری بی‌بی‌سی گفت: آنچه شما در قاب تلویزیون مشاهده می‌کنید با واقعیت‌های صحنه قابل مقایسه نیست. اوضاع در غزه غیر قابل توصیف است. اسرائیل درصدد است که کل جمعیت غزه را نابود کند. لذا موضوع بحث باید مسئولیت جامعه جهانی درقبال این فجایع باشد.

هنگامی که مجری تلاش کرد تا موضوع بحث را به عملیات طوفان الاقصی و حمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی بکشاند، زملط یاداور شد که ارتش اسرائیل حملات علیه کرانه باختری را نیز افزایش داده و طی شش ماه گذشته ۴ هزار فلسطینی را به اسارت گرفته است.

وی افزود: پیام (بنیامین) نتانیاهو این است که دیپلماسی و مذاکره جواب نمی‌دهد و او به دنبال نابودی غزه است. «برای او اسرای اسرائیلی اهمیتی ندارد و هدف او پایان دادن به برنامه پاکسازی قومی است که از هفت دهه پیش آغاز شده است.» زملط تصریح کرد: «اما ما یک جامعه پویا، فعال و با قدمت طولانی هستیم و به مقاومت ادامه خواهیم داد تا فلسطین آزاد شود»

در همین لحظه مجری بی‌بی‌سی بحث را متوقف و اعلام کرد که زمان برنامه به پایان رسیده و این مبحث در زمان دیگری دنبال خواهد شد.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • حماس: اسرائیل بدون توجه به مواضع جهانی جنگ را ادامه می‌دهد
  • غزه ؛ غرق شدن 12 نفر هنگام کسب کمک در دریا
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • راهپیمایی روز قدس مانع از تحقق عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها می‌شود
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد
  • روز ۱۷۲ طوفان الاقصی|حماس:درباره آتش‌بس بر موضع خود پایبندیم