Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه نشست کمیسیون‌های امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود دستور رئیس‌جمهور، سیمکارت‌های رایگان دانش‌آموزی هنوز بین دانش‌آموزان توزیع نشده است، گفت: نه سیمکارت رایگان توزیع شده و نه آقای رئیس‌جمهور چنین دستوری را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس جمهور نامه‌ای نوشته‌ بود که در بحث عدالت آموزشی تسهیلاتی را در نظر بگیرید که رئیس جمهور این نامه را برای بررسی و انجام اقدامات لازم به وزارت ارتباطات ارجاع داد اما این ارجاع به معنای دستور اجرا نبود.

آذری جهرمی گفت: جمع‌بندی نهایی ما با وزارت آموزش و پرورش این بود که یک بسته سه‌ماهه رایگان به معلمان اعطا شود، ۶۸ هزار مدرسه به صورت رایگان به شبکه اینترنت متصل شوند و برای دانش‌آموزان بسته اختصاصی «شاد» در نظر بگیریم و در آخر شاد در شبکه رایگان شود که همه این اتفاق‌ها رخ داده است.

او افزود: لزومی ندارد سیم‌کارت رایگان توزیع شود چراکه همه سیم‌کارت‌های فعلی قابلیت تبدیل به سیم‌کارت کودک و اتصال به شبکه شاد را دارند.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره مصرف غیرمتعارف اینترنت مشترکان گفت: این بحث مهمی است که کاربران گاهی احساس می‌کنند که بسته‌های اینترنت آن‌ها زودتر از موعد تمام می‌شود و اینترنت آن‌ها با نرخ آزاد بدون اینکه مطلع شوند، اینترنت آن‌ها محاسبه می‌‎شود. این مسئله جزو حقوق مصرف‌کنندگان است و ما موظفیم با اپراتورهایی که حقوق مصرف‌کننده را محترم نمی‌شمارند، برخورد کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات در این رابطه به اپراتورها تذکر داده و اعلام کرده است که با این پدیده برخورد خواهد شد؛  اگر شهروندانی با این پدیده مواجه هستند که بسته آن‌ها تمام شده و اطلاع‌رسانی کافی صورت نگرفته و قبض‌های نجومی برای آن‌ها آمده است، با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند؛ قطعا با این پدیده برخورد جدی می‌شود.

کد خبر 551475 برچسب‌ها شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) محمد جواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات وزیر ارتباطات آذری جهرمی رئیس جمهور سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت

وزیر ارتباطات گفت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

به گزارش ایسنا؛ عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بارها گفتم که در شهرهایی که فیبر نوری راه اندازی می شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

زارع پور همچنین خبر داد که بر اساس آخرین ارزیابی اتحادیه بین المللی مخابرات در مورد توسعه زیرساخت ارتباطی کشورها، جمهوری اسلامی ایران ۶ پله ارتقا پیدا کرده و از رتبه ۸۸ از میان حدود ۱۷۰ کشور به رتبه ۷۵ رسیده است.

وی افزود: این موفقیت حاصل تلاش هایی است که در دو سال اخیر شده است و ما بیش از ۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار جدید را به اینترنت متصل کردیم و الان بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار و به طور کل ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشورمان به اینترنت دسترسی دارند که رقم قابل ملاحظه ای است.

وزیر ارتباط در پاسخ به این سوال که چه تعداد از بسته هدیه اینترنت سال نو استفاده کردند، گفت: فکر کنم قریب به ۴ یا ۵ میلیون نفر ثبت نام کرده و این بسته را دریافت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین آذری جهرمی به زاکانی
  • توصیه کنایه آمیز آذری جهرمی به رئیسی: گزارش سرمایه گذاری ها را خدمت رهبری ببرید!
  • واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت