Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی درباره واکسیناسیون مادران باردار برای آنفلوآنزا بیان کرد: همه تلاش خود را برای تامین واکسن آنفلوآنزا انجام می‌دهیم تا گروه‌های آسیب‌پذیر به ویژه زنان باردار برای آنفلوآنزا واکسینه شوند. از طرفی کادر بهداشت و درمان هم در خطر هستند و باید حتما این واکسن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مراکز جامع سلامت برای مادران باردار پرونده بهداشتی تشکیل شده و واکسن آنفلوآنزا هم در این مراکز به صورت رایگان به آنها تزریق می‌شود.

رئیسی درباره تعداد زنان باردار اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۴۰ هزار مادر باردار در کشور داریم که نام حدود ۶۷۰ هزار نفر از آنها در سامانه‌های بهداشت ثبت شده‌اند. بقیه این زنان باردار می‌توانند به مراکز جامع سلامت یا مراکز بهداشت مراجعه و پرونده بهداشتی خود را ثبت و واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان تزریق کنند.

معاون وزیر بهداشت به تاثیر تحریم‌ها بر تامین واکسن آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلفی قول‌هایی برای تامین واکسن آنفلوآنزا داده بودند. ارز مورد نیاز برای خرید واکسن آنفلوآنزا تامین شده، اما در حال حاضر مشکل نقل و انتقالات ارز وجود دارد.

رییسی گفت: در گذشته شرکت‌های تولیدکننده ابتدا واکسن آنفلوآنزا را تحویل داده و بعد پول را دریافت می‌کردند، اما امسال می‌گویند که اول پول را به صورت نقدی واریز کنید تا واکسن را تحویل بدهیم.

محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو نیز روز گذشته در همین رابطه گفته بود: برخلاف آنچه که دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دروغ می‌گویند که دارو و واکسن تحریم نیست، اما به علت تحریم‌های بانکی و محدودیت نقل و انتقال پول، عملا واردات این اقلام نیز مشمول تحریم شده است. ولی با روش‌هایی که وجود دارد، این اقلام را تهیه می‌کنیم و آنها را از طریق شبکه بهداشتی و بعد از آن داروخانه در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

شانه‌ساز درباره تاثیر واکسن آنفلوآنزا بر عدم ابتلا به ویروس کرونا هم گفت: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد و ایمنی‌زایی آن برای پیشگیری از آنفلوآنزا حدود ۳۳ درصد است. بنابراین توصیه‌ای برای استفاده همگانی از این واکسن نداریم.

کد خبر 551467 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان بیماری - آنفلوآنزا كرونا در ايران واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان بیماری آنفلوآنزا كرونا در ايران واکسن واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۲۲ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران از ابتدای سال جدید


­به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سید محمد مهدی میرزایی قمی افزود: یک درصد از این مراجعات مربوط به خودرو‌هایی است که امسال مشمول معاینه فنی شده اند.
 میرزایی قمی در توضیح خودرو‌های شخصی مشمول معاینه فنی در ماه ابتدایی امسال تصریح کرد: براساس قانون خودرو‌های شخصی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف می‌باشند لذا از شهروندان تقاضا می‌گردد برای انجام معاینه فنی دوره‌ای جهت توزیع مراجعات در طول سال به ماه تولید خودرو نیز توجه نمایند. 
وی گفت: در فروردین ماه امسال خودرو‌های تولید داخل فروردین ۱۳۹۹ و ماقبل و خودرو‌های وارداتی مارس ۲۰۲۰ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.
میرزایی قمی با بیان اینکه معاینه فنی وسایل نقلیه به صورت مکانیزه با دوربین‌های سطح شهر کنترل می‌شود، گفت: وسایل نقلیه که معاینه فنی ندارند، در صورت تردد روزانه مبلغ ۵۲ هزار تومان جریمه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • مسمومیت بیش از ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • تداوم اجرای طرح سلامت نوروزی در خوزستان
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • مراجعه ۲۲ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران از ابتدای سال جدید