Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:24:03 GMT

تنها را صلح عادلانه تشکیل کشور مستقل فلسطین است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۶۳۵۴

تنها را صلح عادلانه تشکیل کشور مستقل فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، عبدالله دوم شاه اردن ضمن تاکید بر برخورد قوی با کرونا، اعلام کرد: بحران کرونا نقاط ضعف در نظام بین المللی را آشکار کرد.

وی در ادامه بر راهکار دو دولتی برای حل مشکل نزاع اعراب و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: تنها راه برقراری صلح عادلانه، تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه اردن همچنین اعلام کرد که کشورش به اهداف سازمان ملل متحد در ایجاد جهانی شکوفا برای همه پایبند است.

کد خبر 5030644

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالله دوم اردن سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عادی سازی روابط با اسرائیل بحرین ایران امارات متحده عربی دونالد ترامپ لبنان ویروس کرونا عربستان سعودی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه

رئیس جمهور عراق که امروز (دوشنبه) به اردن سفر کرده‌است با پادشاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد. آنها ضمن بررسی تحولات جاری منطقه، نسبت به تداوم تنش‌ها ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق با «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

شاه اردن در این دیدار تأکید کرد که آنچه منطقه شاهد آن است، می‌تواند به سمت تشدید تنش‌ها پیش رود که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است.

دو طرف همچنین بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به توافق فوری آتش‌بس در غزه و پیدا کردن راه‌حل عادلانه و فراگیر مساله فلسطین به منظور تضمین کامل حقوق مشروع ملت فلسطین و پایان دادن به خشونت در منطقه تأکید کردند.

عبدالله دوم همچنین حمایت از غیرنظامیان در غزه و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را ضروری دانست.

سران اردن و عراق همچنین مخالفت خود را با هر گونه عملیات‌های خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و تجاوزات آن‌ها علیه اماکن مقدس در قدس اشغالی اعلام کردند.

پادشاه اردن همچنین ایفای نقش محوری عراق در منطقه و حمایت آن از امنیت و ثبات اردن را مورد تأکید قرار داد و گفت که امنیت عراق و اردن یکی است.

رئیس جمهور عراق نیز گفت که امنیت و ثبات عراق، جزئی از امنیت و ثبات منطقه است.

وی مواضع اردن در حمایت از عراق برای مقابله با چالش‌ها به ویژه در جنگ علیه تروریسم را ستود.

رئیس جمهور عراق امروز در سفری دو روزه و در صدر هیأتی از وزرا و مسوولان این کشور به اردن سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • چرا اردن به اسرائیل کمک کرد؟
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران
  • تماس تلفنی بایدن با عبدالله دوم
  • حمایت فیلسوف ایرانی از دفاع اخلاقی و عادلانه ایران در برابر اسراییل
  • حمایت فیلسوف ایرانی از دفاع اخلاقی و عادلانه ایران در برابر اسراییل / هر کس از دفاع مظلوم در برابر ظالم، حس خوبی نیابد در سلامتش تردید است
  • چرایی یک رویکرد