Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@14:22:01 GMT

برنامه زمانی اعلام نتایج نهایی کنکورهای ۹۹

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۶۵۲۹

به گزارش ایرنا، فاطمه زرین آمیزی درباره برنامه زمان بندی اعلام نتایج نهایی آزمون های سال ۹۹ گفت: سازمان سنجش آموزش کشور ابتدا نتیجه آزمون های کاردانی نظام جدید و کارشناسی ناپیوسته را که در ۱۴ شهریور برگزار شد، در نیمه دوم مهرماه اعلام می کند.

وی درباره زمان اعلام نتیجه نهایی آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری هم اظهار داشت: بعد از نتیجه آزمون های ۱۴ شهریور با توجه به شرایط نخست نتیجه کنکور کارشناسی ارشد و بعد کنکور دکتری اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درمورد زمان اعلام نتیجه کنکور سراسری و پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه نهایی آزمون سراسری و پذیرش بدون آزمون هفته نخست آبان ماه به اطلاع داوطلبان می رسد.

کنکور دکتری ۹۹ روز پنج شنبه ۹ مردادماه در ۶۰ شهر کشور و با رقابت بیش از ۱۶۰ هزار نفر برگزار شد؛ فرآیند پذیرش داوطلبان این آزمون هم اکنون در مرحله مصاحبه مجازی اعضای هیأت علمی با داوطلبان دعوت شده به مصاحبه قرار دارد.

کنکور کارشناسی ارشد نیز روزهای ۱۶ تا ۱۸ مردادماه با رقابت بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب برگزار شد؛ فرایند انتخاب رشته داوطلبان این آزمون به پایان رسیده است.

آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سال ۹۹ نیز در روزهای ۲۹ مرداد تا اول شهریورماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد، فرایند انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده این آزمون نیز از فردا چهارشنبه دوم مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

فرآیند ثبت نام داوطلبان برای پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها نیز تا هفتم مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد.

در آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی که آزمون آن ۱۴ شهریورماه برگزار شد، تعداد ۴۰ هزار و ۲۷ نفر زن و ۵۱ هزار و ۶۰ نفر مرد شرکت کردند؛ همچنین تعداد داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۶ هزار و ۲۸۶ نفر اعلام شد.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون بیش از ۱۹۵ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و مهلت ثبت نام در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان می‌پذیرد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبان با ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

کد خبر 6064091

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه الزهرا(س)
  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نام نویسی کردند
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور