Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:14:49 GMT

اصلاندوز نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۶۵۸۳

اصلاندوز نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور

به گزارش خبرنگار مهر، مهر سید عباس مینایی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه منابع طبیعی از اجرای شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین به عنوان بزرگترین پروژه شمال غرب کشور نام برد و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار هکتار از این اراضی به کشاورزان و ساکنین در شهرستان اصلاندوز واگذار شده و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا کشت و زرع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان اصلاندوز نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور محسوب می‌شود، افزود: علاوه بر اراضی واگذار شده بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق و غرب «دره رود» نیز در حال مجهز شدن به سیستم آبیاری نوین است، اما متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی هیچ عزمی در خصوص استقرار اداره جهاد کشاورزی در این شهرستان ندارد.

مینایی با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی و درخواست مکرر کشاورزان و فرمانداری در خصوص ارتقای مرکز جهاد کشاورزی اصلاندوز به مدیریت گفت: علیرغم پیگیری‌های متعدد متأسفانه این مطالبه به حق تا به امروز محقق نشده است و کشاورزان این منطقه به حقوق قانونی خود دست نیافته اند از این روز ضروری‌تری خواسته کشاورزان منطقه استقرار اداره مستقل جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

مینایی کشاورزان را به رعایت الگوی کشت دعوت کرد و هشدار داد در صورت عدم رعایت الگوی کشت ابلاغی از سوی جهاد کشاورزی در یافت بازار فروش و نیز تأمین آب مورد نیاز با مشکل روبرو خواهند شد.

کد خبر 5030530

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار اصلاندوز آبیاری نوین کشاورزی وزارت کشاورزی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه توهین به پیامبر گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، جریان آب ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین به اصفهان رسید و زیر پل‌های تاریخی این شهر جاری شد.

خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان از عصر روز سه‌شنبه افزایش یافت.

هنوز مشخص نیست که آب قرار است چند روز برای اراضی کشاورزی اصفهان رهاسازی شود و جریان آب در شهر اصفهان ادامه داشته باشد.

در این ارتباط احمدرضا صادقی سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به خبرنگار مهر گفت که تعداد روز و حجم رهاسازی آب طی جلساتی با نمایندگان کشاورزان و مسؤولان استانداری در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود روز گذشته ۳۸۳ میلیون مترمکعب و میانگین بارش‌ها در ایستگاه (چلگرد) سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود یکهزار و ۲۰ میلیمتر اعلام شد.

پیش از این در سال زراعی امسال ۲ نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق و غرب اصفهان توزیع شد. نخستین نوبت از رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد و دومین نوبت از سوم فروردین ماه امسال به مدت ۱۲ روز (تا ۱۵ فروردین) آب در زاینده رود اصفهان و کانال‌های کشاورزی شرق و غرب جریان داشت.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آبان سال گذشته بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات رفته است.

نرسیدن یا کم‌رسیدن آب به برخی کانال‌های کشاورزی در دومین نوبت توزیع آن، سبب خساراتی به کشت کشاورزان شرق و غرب اصفهان شده است.

کد خبر 6081628

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد