Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که شیوع کروناویروس در سرتاسر جهان بنابر اعلام یونسکو تحصیل بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است، لزوم بسترسازی قوی برای آموزش مجازی به‌عنوان روش جایگزین بسیار ضروری به نظر می‌رسد. نادر مختاری در زمان حوادث آبان 98، به جرم سرقت در زندان بوده است شوآف «حناچی» با مداخله کنندگان در امور ایران! بازی اسم و فامیل اصلاح‌طلبان اردوغان: موضوع هسته‌ای ایران تنها از طریق دیپلماسی قابل حل شدن است

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال/ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان

معاون درمان وزارت بهداشت جزییات تعرفه‌های درمانی ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی درباره تعرفه‌های تشخیصی درمانی ۱۴۰۳ گفت: امروز تعرفه‌های پزشکی توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد و مبنای قانونی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی بعضا افرادی تعرفه‌هایی را اعلام کرده بودند که وجاهت قانونی ندارد، درباره جزییات تعرفه‌های ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ گفت: ویزیت در بخش‌های دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه متفاوت است. اما در بخش خصوصی که مراجعه مردم بیشتر است تعرفه ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصص روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان و فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان اعلام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: همچنین جزء حرفه‌ای اعمال جراحی و خدمات (دستمزد) برای بخش خصوصی و اعضای تمام وقت جغرافیایی ۱۰۱ هزار تومان و برای بخش دولتی نیز ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

کریمی با اعلام افزایش متوسط ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲ افزود: مساعدت دولت برای این میزان رشد جای تشکر دارد؛ چراکه پیش از این و در گذشته افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها سابقه نداشته است.

وی گفت: این میزان رشد در تعرفه‌های پزشکی امسال به جهت حمایت از ماندگاری نخبگان انجام شد؛ هرچند که بحث تورم نیز مطرح است؛ اما نسبت به نرخ تورم، عقب ماندگی تاریخی در تعرفه‌های پزشکی داریم. به عنوان مثال در سال ۱۳۹۰ جزء حرفه‌ای (دستمزد) در بخش خصوصی ۳۶ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۰ بعد از گذشت ۱۰ سال به ۵۲ هزار تومان رسید و به صورت ناچیز افزایش یافته بوده است. بر همین اساس در دولت سعی شده که دو سه سال گذشته این عقب‌ماندگی جبران شود و اکنون این جزء حرفه‌ای به ۱۰۱ هزار تومان رسیده است. بنابراین تا جایی که به لحاظ تامین منابع امکان داشته، به جهت حفظ پزشکان و جامعه نخبه کشور و پیشگیری از مهاجرت‌ و مهاجرت‌های شغلی این اقدام صورت گرفته است.

کریمی ادامه داد: رقم K (جزء حرفه‌ای) نیز که از ۲۰ هزار تومان به ۳۰هزار تومان (در بخش دولتی) افزایش یافت، پایه تعرفه پرستاری نیز است؛ چرا که پرستاران زحمتکش دریافتی‌شان به نسبت هزینه‌های معیشتی‌شان کم بود و این مساعدتی که انجام شد به جهت آن بود که کارانه گروه پرستاری نیز تا حدودی ترمیم شود.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: در زمینه ویزیت نیز باید گفت که به عنوان مثال سال ۱۴۰۰ ویزیت پزشک عمومی ۴۴هزار تومان بوده و اکنون به ۱۲۶ هزار تومان رسیده است و افزایش حدود سه برابری طی دو سه سال گذشته صورت گرفته است. هرچند عدد ۱۲۶ هزار تومان نیز به نسبت هزینه‌های فعلی عدد زیادی نیست اما علت آن، عقب ماندگی ۱۰ ساله‌ای است که در تعرفه‌ها اتفاق افتاده است. در مجموع در بحث ویزیت و جزء حرفه‌ای تلاش شد ه که افزایش دو سه برابری را طی دو سه سال گذشته داشته باشیم و این عقب‌ماندگی تاریخی ۱۰ تا ۱۵ ساله جبران شود تا جامعه پزشکی و پرستاری نیز راضی باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: این اعداد اعلامی، اعداد قانونی و مبنای کار است و جامعه پزشکی و کادر سلامت به آن پایبند خواهند بود و پرداختی مردم نیز از این به بعد بر همین اساس خواهد بود. بیمه‌ها نیز کاملا از این میزان رشد تعرفه‌ها حمایت کرده‌اند و این هزینه‌ها را از منابعی که دارند پوشش خواهند داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰۰مدرسه مختلط در کهگیلویه وبویراحمد
  • ۵۰۰مدرسه مختلط کهگیلویه وبویراحمد نیازمندسرویس بهداشتی مجهزهستند
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم ۱۸ هزار تومان بود امروز بالاتر از ۶۵ هزار تومان! /وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات ۹۴ و ۱۴۰۲
  • اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال / ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان
  • جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال/ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان
  • والدین کنترل‌گر و دردسر عظیم فرزندان
  • عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • شکاف در میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایران