Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال حوزه صنایع دستی با اشاره به حصور ایران در نمایشگاه دهکده جهانی دبی گفت:بی‌اعتنایی به برندسازی و بازارسازی برای صنایع دستی ایران موجب عدم موفقیت صنایع دستی کشورمان در این نمایشگاه شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم احسان محمدی اظهار کرد:بی‌اعتنایی به برندسازی و بازارسازی برای صنایع دستی ایران موجب عدم موفقیت یکی از مرغوبترین مرغوبترین دست‌ساخته‌های کنونی جهان در نمایشگاه دهکده جهانی دبی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان محمدی فعال و طراح حوزه صنایع دستی با بیان این مطلب افزود: نمایشگاه دهکده جهانی (Global Village) هرساله با حضور بیش از 90 کشور از جمله ایران در دبی برگزار و بیش از 7 میلیون نفر بازدید کننده دارد.

وی گفت: کشورهای مختلف در پاویون‌های اختصاصی با عرضه صنایع دستی و محصولات بومی ضمن بازاریابی و بازارسازی برای دست ساخته‌های هنرمندان‌شان، فرهنگ، تاریخ و هنر خود را به جهانیان معرفی می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه ایران نیز با پاویونی زیبا و طراحی منحصر به فرد در این نمایشگاه حضور دارد، تصریح‌کرد:  از این ظرفیت ارزشمند آنطور که باید استفاده نشده و به دلایل متعددی چون عدم برندسازی، ضعف در تبلیغات، بازاریابی و بازارسازی صنایع دستی کشورمان آنگونه که باید مورد استقبال بازدیدکنندگان این رویداد بین‌المللی قرار نگرفته است.

وی ادامه‌داد: در کنار صنایع دستی ارزشمند کشورمان، برخی خوراکی‌ها مانند پفک عرضه می‌شود که در هیچ معادله‌ای نمی‌توان عرضه توام این محصولات و صنایع دستی را توجیه کرد.

این فعال حوزه صنایع دستی به آفت دیگری که گریبانگیر صنایع دستی کشورمان شده ‌است اشاره کرد و توضیح ‌داد: در حالی که تولید و صادرکنندگان صنایع دستی کشورمان در حوزه صادرات موفق عمل نکرده‌اند، برخی کشورهای منطقه از این خلاء سوءاستفاده کرده و با درج نام کشور خودشان روی صنایع دستی ایرانی آنها را با نام و برند خود در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

وی اظهارداشت: ایران یکی از کشورهای پیشرو در تولید صنایع دستی است و بسیاری از محصولات کشورمان قدمتی چند صد ساله دارد، اما این هنر – صنعت ارزشمند از ضعف تخصص‌‌های مورد نیاز تجارت امروز رنج می‌برد و همین موضوع باعث شده هیچگاه در حوزه صنایع صنایع دستی به عنوان یک صنعت ارزآور سرمایه‌گذاری نکنیم.

محمدی در پایان متذکرشد: اگر کشورهایی چون ترکیه، سوریه، عراق و یمن در عرضه و صادرات صنایع دستی ایرانی به نام خودشان موفق هستند، مبین این واقعیت است که صنایع دستی ایران ظرفیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد و نقطع ضعف در تولید نیست باید در حوزه تجارت تغییر رفتار بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز ملی فرش سازمان میراث فرهنگی مرکز ملی فرش سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی کشورمان صنایع دستی ایران حوزه صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق