Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه پاندمی هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن پاندمی کروناویروس مشاهده نمی‌شود و شمار موارد شناسایی‌شده عفونت در جهان به بیش از ۳۱.۵ میلیون مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن به بیش از ۹۷۰۰۰۰ رسیده است- و کشورها برای مهار شیوع‌های جدید به تقلا افتاده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کشورهای جهان در هفته گذشته ۱۹۹۸۸۹۷ مورد جدید کرونا ثبت کرده‌اند- که افزایشی شش درصدی نسبت به یک هفته پیش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان وابسته به سازمان ملل گفت، این میزان «بالاترین رقم موارد گزارش شده در یک هفته از هنگام شروع این همه‌گیری است.»

البته شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و در حد ۳۷۷۰۰ مورد باقی ماند.

محدودیت‌های جدید در بریتانیا

از طرف دیگر دولت بریتانیا روز سه‌شنبه محدودیت‌های تازه‌ای برای جلوگیری از افزایش موارد کرونا در این کشور اعلام کرد. مقامات بهداشتی در بریتانیا هشدار داده‌اند در صورت انجام ندادن اقدامات کنترلی موارد روزانه کرونا در این کشور تا میانه ماه اکتبر (اواخر مهر)  تا ۵۰۰۰۰ مورد در روز و یک ماه بعد شمار مرگ‌ها به بالای ۲۰۰ مورد در روز افزایش خواهد یافت.

بریتانیا همچنین طرح‌ها برای بازگشت تدریجی تماشاگران به مسابقه‌های ورزشی از اول اکتبر (۱۰ مهر) را کنار گذاشته است.

فرانسه و اسپانیا نیز با بالاگرفتن دوباره شیوع کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. وزیر بهداشت اسپانیا روز سه‌شنبه خواستار آن شد ساکنان مادرید حرکات و تماس‌های اجتماعی‌شان را فقط به «موارد ضروری» محدود کنند.

بر اساس قواعد جدیدی که از پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام شده است، کافه‌ها، رستوران‌ها وسایر محل‌های پذیرایی باید در ساعت ۱۰ شب  تعطیل شوند و پذیرایی فقط بر سر میزها که با فاصله از هم قرار دارند، انجام خواهد شد.

بسیاری از کشورها در اروپا پس از غلبه بر موج اولیه شروع کرونا، محدودیت‌های اعمال شده را کاهش دادند، اما با ظهور دوباره ویروس مجبور شده‌اند، دوباره محدودیت‌ها را شدت بخشند.

مراسم نوبل لغو شده است

بنیاد جایزه نوبل نیز اعلام کرد مراسم اهدای جایزه نوبل در استکهلم برای نخستین بار از سال ۱۹۴۴ لغو شده است و به جای رویدادی تلویزیونی انجام خواهد شد.

برندگان به جای اینکه مدال‌ها و دیپلم‌هایشان را از خود پادشاه سوئد دریافت کنند، مدال‌ها و دیپلم‌هاشان در کشورهای محل سکونتشان دریافت خواهند کرد.

برندگان جایزه نوبل در رشته‌های پزشکی، فیزیک، شیمی، ادبیات، صلح و اقتصاد در فاصله میان ۵ تا ۱۲ اکتبر (۱۴ تا ۲۱ مهر) اعلام خواهند شد.

مراسم اهدای جایزه صلح نوبل نیز امسال به شکل معمولش برگزار نخواهد شد. مراسم در سالن شهرداری اسلو پایتخت نروژ که گنجایش هزار نفر را دارد، برگزار نخواهد شد، بلکه در تالار سخنرانی دانشگاه اسلو برگزار خواهد شد که می‌تواند میزبان یک دهم این تعداد باشد.

ضیافتی که هم معمولا به افتخار برندگان در همان بعدازظهر برگزار می‌شود، به کلی لغو شد است.

کد خبر 551465 برچسب‌ها كروناويروس سازمان جهانی بهداشت بريتانيا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان جهانی بهداشت بريتانيا محدودیت ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های کشور در پی انجام چند عملیات عمرانی در محور کرج چالوس، در چند نقطه از این محور محدودیت تردد اعلام کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در محدوده پیچ شاندیز تا کندوان در محور کرج چالوس، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برای روزهای شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۰۰ برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ برای روزهای چهارشنبه است؛ همچنین در روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چندروزه عملیات متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۱۶ الی ۷۲ محور کرج چالوس (محدوده پیچ شاندیز تا کندوان) که تردد هم زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در پی اجرای عملیات احداث آبرو در محور کرج چالوس (محدوده های اسکله واریان و محدوده بین تونل ۴ و ۵)، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ و به صورت ۲۴ ساعته در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه هر هفته خواهد بود. گفتنی است عملیات در روزهای تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۰ الی ۲۵ که تردد هم زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

علاوه بر این بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در پی اجرای عملیات تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی، اجرای عملیات احداث آبروهای باکسی، اجرای عملیات گالری پیش ساخته، اجرای عملیات تعمیر و مرمت گالری محدوده بین تونل ۶ و ۷ و اجرای عملیات رنگ آمیزی هندریل، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ در روزهای شنبه، از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه و از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ برای روزهای چهارشنبه خواهد بود. ضمن این که عملیات مذکور در روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای این عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۱۹ الی ۲۳ (تونل ۲ الف تا دهانه شمال تونل ۴)، کیلومتر ۹ الی ۳۰، کیلومتر ۱۴ الی ۱۵ (محدوده خوزنکلا)، کیلومتر ۳۰ الی ۳۵ محدوده تونل شماره ۶ و ۷ و کیلومتر ۱ الی ۷۰ که تردد هم زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال