Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ارائه مباحث حمایت‌های روانی و آموزش‌های مهارتی مواجهه با بحران در قالب دو کارگاه آموزشی از جمله برنامه‌هایی بوده که طی هفته گذشته به مدت یک روز در آبگرم معدنی هلال فردوس برگزار شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به این کارگاه‌ها بیان کرد: این کارگاه با هدف آمادگی و پاسخ به حوادث، ارزیابی مهارت نیرو‌ها و نمایش توان آن‌ها برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حمزه اسعد زاده افزود: بررسی نقاط قوت و ضعف نیروها، افزایش ارتقاء آمادگی و آشنایی شرکت کنندگان با بخش‌های مختلف یک مانور و تمرین از دیگر اهداف برگزاری این دوره بوده است.

وی تمرین آموخته‌ها و افزایش توان عملیاتی نیرو‌های امدادی هلال احمر استان، افزایش سرعت عمل و توان عملیاتی نیرو‌های امدادی را از دیگر اهداف کارگاه‌ها دانست و افزود: در مجموع در راستای برگزاری دو کارگاه، ۴۴ نفر از مربیان تخصصی امداد و نجات طی یک روز در آبگرم معدنی هلال فردوس، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید

 بهره مندی ۳۵۰نفر از خدمات کاروان نذر آب در شهرستان خوسف

اسعد زاده اظهار کرد: ۲۲ نفر از مربیان آموزش‌های دوره تخصصی مهارتی مواجهه با بحران و ۲۲ نفر هم آموزش‌های دوره روانشناسی و ارئه مباحث حمایت‌های روانی را فرا گرفتند.

وی بیان کرد: با توجه به نقش مهم نیرو‌های عملیاتی در زمان بحران، در طول سال همواره برنامه‌هایی در راستای آمادگی هرچه بیشتر تیم‌های امداد و نجات برگزار می‌شود.

اسعدزاده خواستار استمرار این دوره‌ها شد و افزود: تشکیل تیم طراحی مانور به تنهایی کافی نبوده و نیازمند برگزاری کارگاهی‌هایی مستمر است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت توان و سرعت تیم‌های عملیاتی در صحنه حوادث بیان کرد: امداد و نجات به عنوان نهادی پیشرو مفتخر است که در تمامی حوادث و بلایای طبیعی یاور آسیب دیدگان باشد بنابراین ارتقاء توان عملیاتی آن‌ها همواره مورد توجه است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی امداد و نجات مهارت های آموزشی امداد و نجات هلال احمر نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات

به گزارش همشهری آنلاین، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز ۲۹ فروردین ماه بیان کرد: در پی اعلام مردمی مبنی بر مفقود شدن ۳ زن عشایرنشین در روستای سرجنگل عشایری از توابع منطقه جبالبارز جنوبی در شهرستان عنبرآباد بلافاصله اولین تیم امداد و نجات در منطقه حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مفقودین در صحت و سلامت توسط نیروهای هلال احمر پیدا شده است، افزود: ۳ تیم امداد و نجات شامل تیم آنست و پشتیبانی نیز به منطقه مذکور اعزام شدند.

فلاح با اشاره به اینکه این ۳ نفر در عبور از مسیر رودخانه در منطقه عشایری مفقود شده‌اند، بیان کرد: تلاش‌ها برای نجات جان ۲ تن از مفقودین ادامه دارد.

وی گفت: در پی هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استانداری کرمان و همچنین بارندگی‌های اخیر در جنوب این استان، نیروهای هلال احمر در حال امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی هستند.

کد خبر 845164 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم عشایر هلال احمر استان‌ کرمان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات