Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: فراگیری ‌کرونا به همه ما یادآور می‌شود که مواجهه با مسائل مشترک جهانی، جز با مشارکت جهانی ممکن نیست.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شبانگاه سه شنبه در هشتمین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به دلیل شیوع کرونا به صورت ضبط شده صورت گرفت، اظهار داشت: آقای رئیس انتخاب جنابعالی را به عنوان نماینده کشور دوست و برادر کشور ترکیه تبریک گفته و برای شما و دبیرکل محترم و همه همکاران تان که در مسیر تحقق اهداف ملل متحد تلاش می‌کنند آرزوی توفیق دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور عنوان کرد: عالیجنابان جهان با بانک بیدار باش کووئید ۱۹ مواجه شد و کرونا چنان مدیریت و حکمرانی کشورها را به چالش کشید که مهمترین تجمع جهانی هم به ناچار به صورت مجازی برگزار گردید. این ویروس همه ما را به فروتنی بیشتر در برابر خداوند و حقیقت خلقت می‌خواند و جامعه انسانی را به تقوای مدنی اعم از رعایت تقوای فردی و اجتماعی و پرهیز از جفا به طبیعت و خلقت هدایت می‌کند. ‌
وی افزود: این بلا، یکبار دیگر به همه اعضای جامعه بشری یادآور می‌شود که در مواجهه با مسائل مشترک جهانی جز با مواجهه مشترک جهانی امکان پذیر نیست.
روحانی بیان کرد: تصویری که از برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با یک شهروند معترض به سراسر جهان مخابره شد برای ما آشنا و تکراری بود. این پایی که بر گلو نهاده شد به عنوان پای استکبار بر گلوی ملت‌های ما بود که ما آن را به خوبی می‌شناسیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: ‌ملت ایران نه تنها با ایستادگی، به بالندگی و پیشرفت خود ادامه داده، بلکه بر نقش تاریخی و تمدنی خود به عنوان محور صلح و ثبات، مبارزه با اشغال و افراط، و منادی گفتگو، پایدار مانده است.
وی اضافه کرد: ‌ فراگیری ‌کرونا به همه ما یادآور می‌شود که مواجهه با مسائل مشترک جهانی، جز با مشارکت جهانی ممکن نیست. همه ما دوران سختی را سپری می‌کنیم اما ملت ایران به‌جای برخورداری از همکاری جهانی، با سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ، در نقض آشکار منشور ملل متحد و ‌قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، مواجه است.
روحانی ادامه داد: ‌ایران در سال ۲۰۱۳ طرح جهان عاری از افراط‌گری و خشونت (WAVE) را پیشنهاد کرد که با اجماع اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. ما در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد پیمان عدم تجاوز و در سال ۲۰۱۹ طرح ‌ائتلاف امید (HOPE) را برای ارتقای صلح و ثبات در ‌خلیج فارس، ارائه کردیم.
وی خاطرنشان کرد: ‌ایران اولین کشور منطقه بود که در اشغال کویت توسط صدام، در کنار مردم و دولت کویت ایستاد. ایران در برابر استبداد صدامیان، اشغال‌گری آمریکاییان و وحشی‌گری داعشیان در کنار مردم عراق ایستاد. ما دستاوردهای دمکراتیک مردم عراق، شورای حکومتی و دولت عراق را یاری کردیم.
در حال تکمیل..


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیس جمهور سخنرانی سازمان ملل صدای ایران مشترک جهانی سازمان ملل رئیس جمهور ملل متحد همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد

آفتاب‌‌نیوز :

سایت روحانی روایت کرده، یکی از سؤالاتی که از روحانی پرسیده شد، درباره جلسه فرماندهان سپاه پاسداران با او پس از انتخابات ۹۶ بود که روایت‌های مختلفی از آن شده است. اما روایت رئیس‌جمهور پیشین این‌طور است:

به گزارش سایت حسن روحانی، آن جلسه برای صلح و صفا پس از انتخابات بود. برای این آمده بودند بگویند شما که انتخاب شده‌اید ما هم کنار شما هستیم، با هم می‌خواهیم کار کنیم. موقع خداحافظی سردار شهید سلیمانی درخواستی داشت که بقیه فرماندهان هم تکرار کردند که وزیر دفاع سپاهی باشد. در دولت یازدهم وزیر از اعضای سپاه بود. من گفتم بعید می‌دانم، اما همچنان دارم فکر می‌کنم. وزیر دفاع هم جزو وزرایی است که در نهایت باید رهبری موافقت کنند. من قبل از این جلسه به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

البته برخی وزرا مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی با مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند. در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم. درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمی‌دادند، اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. ابتدای دولت یازدهم وقتی به ایشان گفتم آقای حجتی را می‌خواهم معرفی کنم، ایشان گفتند خیلی خوب است. دولت دوازدهم آقای حجتی قبول نکرد. فرد دیگری را برای وزارت تعیین کرده بودم. وقتی به رهبری گفتم، ایشان گفتند چرا آقای حجتی نیست؟ گفتم آقای حجتی خودش قبول نکرد. گفتند نه صدایش کنید و خودتان به او بگویید. دوباره آقای حجتی را خواستم و پذیرفت، البته سال ۹۸ استعفا داد.

روحانی در پاسخ به سؤالی راجع به دکتر ظریف گفت: در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم که وزرا را با رهبری چک کردم، ایشان موافق وزارت آقای ظریف بودند.

دیگر خبرها

  • شعار سال ۱۴۰۳ شعاری اقتصادی با ابعاد اجتماعی است
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید