Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به فرارسیدن «روز جهانی بدون خودرو» اظهار کرد: امروزه یکی از چالش‌ها و معضلات جدی زیست محیطی در سطح جهان، افزایش چشمگیر آلودگی هوا و گرمایش زمین ناشی از سوخت‌های فسیلی است.

او با بیان این که خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها از منابع اصلی ایجاد آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به ویژه در روز‌های سرد سال هستند، افزود: استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی نه فقط یک شعار زیست محیطی، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تأمین امنیت و سلامت عمومی جامعه است که باید مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی خودرومحوری در مدیریت شهری را از مهم ترین عوامل رشد و توسعه روزافزون استفاده از خودرو در کشورمان دانست و گفت: تا هنگامی که بدون توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی، فقط خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را توسعه دهیم، استفاده از وسایل نقلیه شخصی در سفر‌های درون شهری افزایش می‌یابد.

او با بیان این که استفاده از خودرو و موتورسیکلت علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، هزینه‌ها و خسارت‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان نیز به جامعه تحمیل کرده است و بیماری‌های روانی و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیاری را نیز به دنبال دارد، گفت: فرهنگسازی و آگاهی بخشی در رابطه با استفاده هرچه بیشتر از دوچرخه و پیاده روی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فرارسیدن روز‌های سرد سال و بروز پدیده وارونگی دما در فصل پاییز و زمستان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پیاده روی در مسیر‌های کوتاه و دوچرخه سواری در سفر‌های درون شهری، می‌تواند بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست باشد.

او با اشاره به اجرای طرح «سه شنبه‌های بدون خودرو» در قم و لزوم توسعه این اقدام ارزشمند، تصریح کرد: بیایید با استفاده کمتر از خودرو و موتورسیکلت، سلامتی، تندرستی و آسمان آبی را به خودمان و دیگران هدیه دهیم  و میراث شایسته‌ای را برای فرزندانمان به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست قم هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پاک‌سازی محیط‌زیست و جمع‌آوری زباله در شهرستان گناوه به جهت مسافر پذیری و فضای محدود برای انباشت همیشه قابل‌توجه بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: این شهرستان با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری و تجاری، دریایی بسیار زیبا دارد که این نعمت خدادادی نقش مهمی در جذب گردشگران به این شهر دارد.

وی ادامه داد: وجود سواحل دور از آلودگی و زباله موضوع مهمی است که از جمله عوامل تعیین‌کننده در بقای ساحل و زیبایی دریا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: همایش پاک‌سازی ساحل گناوه از زباله‌های خشک در سومین روز از هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و سلامت زمین» و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، اداره محیط‌زیست شهرستان، شهرداری و سازمان‌های مردمی دوستدار محیط‌زیست برگزار شد.

حیدری با تأکید بر اینکه برای توجه به سلامت زمین نباید فقط به مناسبت‌های ملی و جهانی بسنده کنیم افزود: برگزاری این مراسم در هفته سلامت و فرهنگ‌سازی در این زمینه مؤید توجه خاص متولیان سلامت شهرستان به محیط‌زیست در راستای سلامت بیش‌ازپیش شهروندان است.

کد خبر 6087731

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها