Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب عصر امروز در جلسه کمیته فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک در استانداری سمنان اظهار کرد: در طرح ملی پایش مصوبات شورای اسلامی در زمینه برنامه‌ریزی برای الکترونیکی شدن پایش مصوبات شوراها جهت به‌روزرسانی، سهولت دسترسی، درج و بارگذاری مصوبات شوراهای اسلامی شهرها در سامانه مصوبات وزارت کشور، سمنان به‌عنوان استان پایلوت برای اجرای کامل آن انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق تأکید وزیر کشور نسبت به‌ضرورت تمهید و فعال‌سازی سیستم پایش همه‌جانبه مصوبات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور و اجرایی کردن طرح پایش مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای تابعه، انجام تکالیف ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران مصوب ۷۵ با اصلاحات بعدی تأکید ماده ۶۸ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، الکترونیکی کردن فرآیندها از ضرورت اجرای طرح است.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: در راستای تحقق اهداف طرح، اقداماتی همچون شرکت در جلسه کارشناسی فنی سامانه ملی پایش مصوبات به‌صورت ویدیوکنفرانس و برگزاری جلسه در خصوص اجرایی کردن سیستم پایش در شهرستان‌های استان با دفتر فناوری اطلاعات و شبکه و ارسال به فرمانداری و شورای اسلامی شهرهای تابعه انجام شد.

شهاب ادامه داد: به‌منظور پایش همه‌جانبه مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کشور و اجرایی شدن ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۰ قانون شوراها و تهیه و «سامانه ملی پایش مصوبات» با همکاری مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور و رونمایی شد.

وی عنوان کرد: اعلام عمومی این مهم در روز ۹ اردیبهشت هم‌زمان با روز ملی شوراها طی مکاتباتی با فرمانداری و شوراهای اسلامی شهرهای تابعه مبنی بر ضرورت تجهیز، نصب و راه‌اندازی این سامانه در شوراهای اسلامی شهرهای تابعه صورت گرفت.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان افزود: در اجرای نامه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی در خصوص اجرایی کردن مرحله نخست این طرح در شهر مرکز استان، با اهتمام جدی و مؤثر دفتر امور شهری و شوراها در پیوستن به سامانه ملی پایش مصوبات با همکاری وزارت کشور، فرمانداری و شورای اسلامی سمنان و دبیرخانه‌های هیأت تطبیق و شورا و دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت، شهر سمنان به‌عنوان نخستین شهر در کشور نسبت به اجرای فرآیند انتخاب شد.

شهاب اظهار کرد: در اجرای مرحله دوم طرح، کارگروه آموزش سامانه پایش مصوبات شامل کارشناسان گروه امور شوراهای دفتر امور شهری و شوراها و کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت، طبق برنامه زمان‌بندی (هر هفته، یک شهرستان) به‌صورت میدانی و حضور در دبیرخانه هیأت‌های تطبیق نسبت به آموزش رؤسا و مسؤولان دبیرخانه و کارشناسان مشورتی هیأت تطبیق، دبیرخانه شورا و منشیان شورای اسلامی شهرهای تابعه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه تعداد کل آموزش‌دیدگان سامانه ملی پایش مصوبات به‌صورت تقریبی ۶۴ نفر است و درمجموع ۹۰ ساعت آموزشی برگزار شد، ادامه داد: تعداد کاربران، کارشناسان مشورتی هیأت تطبیق فرمانداری‌های تابعه در مجموع ۲۶ نفر است و اعضای هیأت تطبیق مصوبات فرمانداری‌های تابعه ۲۴ نفر هستند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: رسیدگی سیستمی، دسترسی آنلاین، قابلیت نظارت بر عملکرد اعضای شوراها و تطبیق، دقت در رسیدگی، پرهیز از اعمال سلیقه و امکان رصد توسط مسؤولان از مزایا و قابلیت‌های استفاده از سامانه ملی پایش مصوبات است.

شهاب خاطرنشان کرد: سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که در فرصت قانونی باید فرآیند رسیدگی انجام شود و در غیر این صورت موضوعات مرتبط برای سامانه پذیرش نخواهد شد و این امر رسیدگی به موارد در فرصت قانونی را الزامی خواهد کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات سمنان پایش شوراهای اسلامی شورا مصوبات شوراهای اسلامی شهر اسلامی شهرهای تابعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان مصوبات شوراها شهری و شوراها شورای اسلامی هیأت تطبیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ باقری گفت: امروز دومین جلسه ستاد عفاف و حجاب استان برگزار و موضوعات مختلف حول این موضوع مطرح شد. 
او افزود: در این نشست گزارش تحقق مصوبات دستگاه‌ها در طول سال گذشته، گزارش اجرای طرح نور که از روز شنبه در استان و کشور اجرا شده در این جلسه مطرح شد. 
دبیر طرح عفاف و حجاب در استان مرکزی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌ها فرماندهی انتظامی استان را در اجرای موفق این طرح همراهی و همیاری کنند. 
باقری با تأکید بر اهتمام بیشتر دستگاه‌ها بر تحقق مصوبات ستاد تأکید کرد: شهرداری اراک و اطاق اصناف در فضاسازی داخل مجتمع‌های تجاری، خیابان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها توجه بیشتری داشته باشند. 
او تصریح کرد: مقرر شد دستگاه‌هایی که در تحقق مصوبات ستاد عفاف و حجاب موفقیت چندانی نداشتند تذکر جدی دریافت کنند تا بتوان در سال جاری با همراهی همه دستگاه‌ها موفقیت بیشتری در زمینه حل این مسئله داشت. 
دبیر طرح عفاف و حجاب در استان مرکزی افزود: اگر بعد از کار‌های تبیینی و ترویجی و تذکرات، همراهی صورت نگیرد به عنوان آخرین اقدام، پلمپ بعضی مراکز نیز صورت خواهد گرفت. 
استاندار مرکزی در این جلسه گفت: سال ۱۴۰۱ در این زمینه با تنش مواجه شدیم که این فضا به سمت و سوی خوبی نرفت و دشمن هم در این زمینه به دنبال سوء استفاده بود.
مخلص الائمه به تقویت استحکام خانواده در جامعه اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال شبه افکنی در فکر و ذهن زنان در جامعه است تا این استحکام در جامعه را از بین ببرد.
او با اشاره به طولانی بودن اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب در جامعه گفت: هنوز هم این موضوع یه یک تصمیم نهایی منجر نشده است.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات عمرانی سفر اول رئیسی به سمنان
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم