Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، شامگاه سه‌شنبه امیر قطر خواستار لغو محاصره علیه کشورش و منطقه نوار غزه فلسطین شد.

او که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می‌کرد گفت که «صلح عادلانه» جز با التزام به طرح ابتکار عمل کشورهای عربی و حل مسئله فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی میسر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن حمد از شورای امنیت و سازمان ملل خواست به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به محاصره غزه اقدام و اعمال فشار کند. او گفت که دوحه با شرکای بین‌المللی خود اقدام به ارائه کمک فوری و طولانی مدت برای اهل غزه کرده است.

امیر قطر همچنین به محاصره کشورش توسط کشورهای عربی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین اشاره کرد و دوحه از ابتکار عمل امیر کویت و تلاش‌های وی برای پایان دادن به بحران بین کشورهای یاد شده تقدیر و تشکر کرد.

او ادامه داد: «بارها تأکید کرده و امروز نیز تکرار می‌کنیم که گفت‌وگو تنها راه لغو محاصره ظالمانه کشورم قطر است».

تمیم بن حمد آل ثانی در مورد سوریه نیز گفت که موضع دوحه در قبال بحران سوریه همان قطعنامه ژنو۱ و سایر قطعنامه‌های دیگر شورای امنیت است. او دولت سوریه را به لجاجت و شورای امنیت را به بی‌توجهی در قضیه این بحران اشاره کرد و گفت که همین مسئله باعث ادامه این بحران شده است.

امیر قطر اوضاع در یمن را نیز خطرناک دانست و گفت که تداوم جنگ در این کشور منطقه را تهدید می‌کند و راه‌حل پایان دادن به این جنگ نیز جز با گفت‌وگوی یمنی-یمنی و تضمین وحدت و یک‌پارچگی یمن محقق نخواهد شد.

او از آتش‌بس اعلامی در لیبی بین طرفین متخاصم نیز استقبال کرد و گفت که دولت قطر برای مقابله با تروریسم در این کشور از تلاش‌های خود فرو گذار نخواهد کرد همانگونه که برای پایان دادن به بحران افغانستان، میزبان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بین دولت و طالبان این کشور شده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل قطر سازمان ملل فلسطین تمیم بن حمد آل ثانی پایان دادن امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی افزود؛ این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و افزود، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

کد خبر 845557 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ایران و فلسطین فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • تل‌آویو می‌خواست از شکست مجدد پیروزی بسازد
  • امیرعبداللهیان: تل‌آویو می‌خواست از شکست مجدد پیروزی بسازد
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • فرانسه از رژیم صهیوینیستی خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند