Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - بنا بر ارزیابی کارشناسان صنایع داروسازی اروپا، در صورت تولید انبوه و ارائه به بازار، هر واحد واکسن کرونا بین ۵ تا ١۵ یورو قیمت خواهد داشت. این در حالی است که هنوز هیچیک از شرکت‌های داروسازی به مرحلۀ پایانی آزمایش‌ها نرسیده‌اند و معلوم نیست که واکسن کی به بازار عرضه خواهد شد.

روز سه‌شنبه ٢٢ سپتامبر/اول مهر، رئیس بخش واکسن فدراسیون صنایع دارویی اروپا در توضیحاتی که به پالمان اروپا ارائه کرد گفت که در مورد ساخت واکسن کووید ١٩ رقابت‌های زیادی وجود دارد و بنابراین صلاح نیست که اطلاعات مربوط به قراردادهای دولت‌ها با شرکت‌های داروسازی فاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت تا زمانی که قراردادها به مرحلۀ نهایی نرسیده، بهتر است که از انتشار اطلاعات صرف نظر کنیم. اما او اضافه کرد که "قیمت ۵ تا ١۵ یورو برای هر واحد واکسن، قیمتی منطقی به نظر می‌آید".اتحادیۀ اروپا شش توافق جداگانه با شرکت‌های داروسازی امضا کرده و صدها میلیون واحد واکسن سفارش داده است، اما هنوز معلوم نیست که کدام یک از این شرکت‌ها زودتر به مرحلۀ تولید انبوه واکسن خواهد رسید.اما ارزیابی قیمت‌ها حتی در ارزان‌ترین حالت – یعنی هر واحد ۵ یورو – برای کشورهای فقیر هزینۀ بسیار سنگینی خواهد بود. یکی از مدیران شرکت داروسازی "سانوفی" که در مسابقۀ ساخت واکسن شرکت دارد گفته است: "ما اطمینان می‌دهیم که قیمت‌ها مناسب و عادلانه‌ خواهد بود: برای کشورهایی که درآمد بالا دارند قیمتی متعادل، و برای کشورهای در حال رشد قیمتی کمتر در نظر گرفته‌ایم"...

یکی از مسئولان شرکت آلمانی "کورواک" (CureVac) نیز گفته است که اگر آزمایش واکسن‌ها نتیجه‌بخش نباشد، این شرکت فقط هزینۀ تحقیقات و آزمایش‌ها را از دولت خواهد گرفت.رقابت برای ساخت واکسن کووید ١٩ فقط به لابراتوارها منحصر نیست و جنبه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای بسیار پیچیده‌ای یافته است. در ماه‌های اخیر، چشم‌انداز تولید واکسن و منافع اقتصادی کلان آن بر بازارهای جهانی بورس تأثیر داشته است. بنا بر محاسبات مؤسسۀ خدمات مالی UBS، طی پنج ماه اخیر، حدود ۴٠درصد منافع حاصل‌شده در بورس نیویورک (وال استریت) با چشم‌انداز تولید واکسن کووید ١٩ مرتبط بوده است. اما اگر آزمایش‌ها به نتایج مورد انتظار نرسد، پیامدهای اقتصادی سنگینی در پی خواهد داشت. این در حالی است که حداقل دو شرکت بزرگی که در مسابقه شرکت دارند (فایزر و مُدرنا) طی دو ماه آینده به آخرین مرحلۀ آزمایش‌ها خواهند رسید. آنها باید الزاماً نتایج آزمایش‌ها را حداکثر تا آخر ماه نوامبر (اوایل آذرماه) منتشر کنند.یک مشاور سرمایه‌گذاری آمریکایی به نام والتر تاد به خبرگزاری رویترز گفته است: "ما فرض می‌کنیم که همه چیز به خوبی پیش می‌رود، اما هر خبری که در جهت خلاف منتشر شود می‌تواند خطراتی برای بازار داشته باشد".با اینحال شمار زیاد پروژه‌های ساخت واکسن در جهان باعث شده که کارشناسان به نتیجه‌بخش بودن حداقل یکی از آنها امیدوار باشند. در این صورت، دور دیگری از رقابت‌ها و چانه‌زنی برای خرید هرچه سریع‌تر واکسن  قابل پیش‌بینی است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: واکسن کووید ١٩ ساخت واکسن واحد واکسن آزمایش ها شرکت ها ۵ یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار مبادله‌ای واردکانال جدید شد/ قیمت: ۴۴ هزار و ۳۸ تومان

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 118 تومان معامله می‌شود.

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 88 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 967 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 991 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 196 تومان است.

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 5  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 38  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 118

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 88

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 967

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 991

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 196

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار مبادله‌ای واردکانال جدید شد/ قیمت: ۴۴ هزار و ۳۸ تومان
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳