Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، شامگاه سه‌شنبه امیر قطر خواستار لغو محاصره علیه کشورش و منطقه نوار غزه فلسطین شد.

او که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می‌کرد گفت که «صلح عادلانه» جز با التزام به طرح ابتکار عمل کشورهای عربی و حل مسئله فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی میسر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن حمد از شورای امنیت و سازمان ملل خواست به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به محاصره غزه اقدام و اعمال فشار کند. او گفت که دوحه با شرکای بین‌المللی خود اقدام به ارائه کمک فوری و طولانی مدت برای اهل غزه کرده است.

امیر قطر همچنین به محاصره کشورش توسط کشورهای عربی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین اشاره کرد و دوحه از ابتکار عمل امیر کویت و تلاش‌های وی برای پایان دادن به بحران بین کشورهای یاد شده تقدیر و تشکر کرد.

او ادامه داد: «بارها تأکید کرده و امروز نیز تکرار می‌کنیم که گفت‌وگو تنها راه لغو محاصره ظالمانه کشورم قطر است».

تمیم بن حمد آل ثانی در مورد سوریه نیز گفت که موضع دوحه در قبال بحران سوریه همان قطعنامه ژنو۱ و سایر قطعنامه‌های دیگر شورای امنیت است. او دولت سوریه را به لجاجت و شورای امنیت را به بی‌توجهی در قضیه این بحران اشاره کرد و گفت که همین مسئله باعث ادامه این بحران شده است.

امیر قطر اوضاع در یمن را نیز خطرناک دانست و گفت که تداوم جنگ در این کشور منطقه را تهدید می‌کند و راه‌حل پایان دادن به این جنگ نیز جز با گفت‌وگوی یمنی-یمنی و تضمین وحدت و یک‌پارچگی یمن محقق نخواهد شد.

او از آتش‌بس اعلامی در لیبی بین طرفین متخاصم نیز استقبال کرد و گفت که دولت قطر برای مقابله با تروریسم در این کشور از تلاش‌های خود فرو گذار نخواهد کرد همانگونه که برای پایان دادن به بحران افغانستان، میزبان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بین دولت و طالبان این کشور شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: پایان دادن امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق از کشورها و نهادهای جهانی خواست رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت کنند. - اخبار بین الملل -

حکیم: دولت‌های جهان رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت کنند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جرایم وحشیانه خود در نوار محاصره‌شده غزه ادامه می‌دهد و چنان‌که واقعیت‌ها نشان می‌دهد در پی پایان دادن کامل به مظاهر زندگی در غزه است و در برابر دیدگان جامعه جهانی به نابودی همه مقومات زیستی و تصفیه ساکنان آن دست می‌زند.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی افزود: دو بار حمله به بیمارستان الناصر و کشته و ناپدید شدن صدها تن از شهروندان در آن صرفا یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن کشتار جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از دستگاه جنگ اسرائیل که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

حکیم: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات صهیونیست‌ها مشکوک است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • در خواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • محاصره شرکت صهیونیستی البیت در انگلیس توسط معترضان
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا