Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@08:39:28 GMT

مجتبی حسینی از هدایت نفت استعفا داد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۷۳۵۹

مجتبی حسینی از هدایت نفت استعفا داد

مجتبی حسینی در متنی که در اختیار ورزش سه قرار داده، جدایی زودهنگام خود از نفت مسجدسلیمان را اعلام کرد.

به گزارش “ورزش سه”، نفت مسجدسلیمان که طی سال‌های اخیر با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم کرده، به نظر می‌رسد شرایطی سخت‌تر را طی فصل آینده پیش رو داشته باشد؛ جایی که بعد از جدایی مهدی تارتار و بیشتر بازیکنان فصل گذشته این تیم، اکنون مجتبی حسینی که چند روزی از قبول هدایت این تیم توسط او نگذشته نیز در متنی از جدایی زودهنگام خود خبر داده است:

 

“نمی‌خواستم شرمنده بهترین و صادق‌ترین مردم شوم و صادقانه بگویم که این افتخار شاید از بخت بد من، در شرایط کنونی نصیبم نشده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وقتی پیشنهاد نفت را قبول کردم امید داشتم با توجه به وعده‌ها و امیدواری‌ها بتوانیم در کنار هم یک فصل باشکوه و موفق را پشت سر بگذاریم. در شهر اولین‌ها باید برای برترین بودن تلاش کرد. تصوری که داشتم این بود که موانع و مشکلات طبق وعده‌ها برطرف و کنار زده خواهد شد اما طی مدت اخیر هیچ تلاشی برای این موضوع ندیدم. نمی‌خواستم شرمنده تک تک شما شوم و دوست ندارم شرایط به شکلی شود که نتوانم این امانت بزرگ که متعلق به هواداران است را به جایی که استحاق و شأن آن را دارد برسانم. 


عذر مرا پذیرا باشید و امیدوارم با حمایت و توجهی که “باید” صورت گیرد نفت مسجدسلیمان به لیاقت خود دست پیدا کند. این اتفاق بزرگ‌ترین آرزوی من است و رفتنم هم بیشتر به این دلیل است که مسوولان بیشتر متوجه مشکلات شوند و برای آن‌چه که باید تلاش بیشتری داشته باشند. خوشحالم از این بابت که این جدایی زودتر از این اتفاق افتاد که دلبسته‌تر به این تیم و مردمش نشوم و امیدوارم بابت اینکه این رفتن باعث توجه به تیم شود و ناراحتم از اینکه این افتخار همراهی را خیلی زود از دست دادم.”

 

باید دید با شرایط کنونی و مشکلات فراوانی که به نظر می‌رسد نفت مسجدسلیمان را بیش از گذشته به سمت بحران پیش می‌رود، مسوولان استانی و نمایندگان مسجدسلیمان راهکاری برای خروج این تیم از شرایط فعلی خواهند اندیشید یا خیر.

مجتبی حسینی نفت مسجد سلیمان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مجتبی حسینی نفت مسجد سلیمان نفت مسجدسلیمان مجتبی حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل ؛ جنجال معافیت طلبه های یهودی از سربازی / تهدید یک وزیر به استعفا 

یک وزیر عضو شورای جنگ دولت اسرائیل تهدید کرد در صورت تصویب ادامه معافیت طلبه های دینی یهودی و یهودیان متدین مذهبی از سربازی اجباری، از کابینه خارج خواهد شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنی گانتز وزیر عضو شورای اضطراری جنگ تهدید کرد در صورت تصویب ادامه معافیت طلبه ها و اعضای مدارس دینی یهودی از رفتن به سربازی اجباری ، کابینه را ترک خواهد کرد.

بنی گانتز وزیر دفاع سابق اسرائیل، از مخالفان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است. او بعد از آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس در 7 اکتبر / 15 مهر گذشته، به شورای جنگ دولت اسرائیل پیوست. وی بخشی از ائتلاف تشکیل دهنده دولت اسرائیل نیست به همین دلیل خروج او از شورای جنگ، منجر به سرنگونی کابینه نتانیاهو نمی شود.

 

عکس - یک مرد یهودی افراطی مذهبی در 2 ژانویه 2024 در محله یهودیان مذهبی Mea Shearim در شهر قدس/ اورشلیم قدم می زند.خبرگزاری فرانسه


پارلمان اسرائیل قرار است در هفته آینده طرح ادامه معافیت طلبه ها و اعضای مدارس دینی یهودی از رفتن به سربازی اجباری و نیروهای ذخیره را بررسی و به احتمال زیاد، تصویب کند.

با این حال اکثریت اعضای دولت اسرائیل موافق ادامه معافیت هستند. دولت فعلی اسرائیل، راست گراترین و تندروترین کابینه تاریخ اسرائیل است. اکثر اعضای دولت فعلی اسرائیل به احزاب راست و مذهبی نزدیک هستند.


گانتز در یک کلیپ ویدیویی  گفت: "اگر قانون خدمت اجباری به شکل فعلی تصویب شود ما نمی‌توانیم اعضای دولت باشیم".

وی افزود:  اگر کنست (پارلمان) این قانون را تصویب کند من و شرکایم (در حزب" اردوگاه ملی" به رهبری او) نمی توانیم اعضای شورای اضطراری (شورای جنگ) باشیم.

گانتز گفت "اگر این قانون به نوعی تصویب شود، به طور کلی به وحدت و امنیت کشور و  به طور خاص در زمان جنگ آسیب می رساند".

گانتز ادامه داد: "قانون خدمت اجباری که دولت به دنبال تصویب آن است، یک اشتباه اخلاقی بزرگ است که شکاف عمیقی را در درون (جامعه ما) ایجاد می کند، در زمانی که ما باید با هم در برابر دشمنان خود بجنگیم."

اوایل روز یکشنبه، یائیر لاپید، رهبر جناح مخالف در اسرائیل به شدت از پیش نویس قانون سربازی انتقاد کرد و آن را بازتابی از "هولناک ترین دولت در تاریخ اسرائیل" دانست.

آرشیوی - شماری از افراد حریدیم در اسرائیل

  دولت اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو به دنبال تصویب پیش نویس قانون ادامه معافیت حریدیم (طلبه ها و اعضای مدارس دینی یهودی) از سربازی اجباری و افزایش دوره سربازی اجباری از 32 ماه به 36 ماه است.

به دنبال این طرح، دوباره بحث و جنجال ها درباره معافیت سربازی حریدیم ها از سرگرفته شد.

در روزها و هفته های اخیر، تجمعات و اعتراضاتی از سوی موافقان و مخالفان این معافیت در اسرائیل برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت هزاران اسرائیلی در روزهای گذشته به خیابان ها آمدند و خواستار حضور مردان یهودی افراطی مذهبی در سربازی ارتش شدند. شورای جنگ اسرائیل تحت تأثیر اختلافات مداوم به فعالیت خود ادامه می دهد. اختلافاتی که پنج ماه پس از آغاز جنگ غزه منجر به افزایش شکاف در جامعه و محافل سیاسی اسرائیل شده است.

یهودیان متدین تندرو، یهودیان طلبه و اعضای مدارس دینی خواستار حق تحصیل در مؤسسات دینی به جای 3 سال سربازی اجباری در ارتش هستند. برخی می گویند سبک زندگی مذهبی آنها ممکن است با هنجارها و سنت های نظامی در تضاد باشد.

یهودیان مذهبی تندرو 13 درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهند، درصدی که انتظار می رود به دلیل نرخ بالای زاد و ولد در میان آنها تا سال 2035 به 19 درصد افزایش یابد.

مقامات گفتند که پیش نویس قانون سربازی تا زمانی که دولت آن را تایید نکند، برای تصویب به پارلمان ارسال نخواهد شد، روندی که ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

در سال 2018، دادگاه عالی اسرائیل قانون معافیت از سربازی اجباری برای مردان یهودی مذهبی را باطل کرد و به لزوم تقسیم بار خدمت سربازی در میان همه اعضای جامعه اسرائیل اشاره کرد.

  فوریه گذشته، نتانیاهو متعهد شد که دولتش راهی برای پایان دادن به معافیت یهودیان افراطی مذهبی از سربازی در مواجهه با فشارهای سیاسی که آینده ائتلاف حاکم او را تهدید می کند، بیابد.

وزیر دفاع فعلی اسرائیل (یوواف گالانت) خود نیز مخالف این ادامه معافیت است و از لغو آن حمایت می کند.

وزیر دفاع اسرائیل خواستار سربازی رفتن طلبه های مدارس دینی یهودی شد. طلبه های مدارس مذهبی یهودی اما به شدت با این موضوع مخالفت و تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند که به درگیری با پلیس اسرائیل کشیده شد.

سربازی برای همه شهروندان اسرائیلی بالای 18 سال اجباری است. دختران 24 ماه و پسران 36 ماه باید به سربازی بروند. همه شهروندان غیریهودی اسرائیل (به جز دروزها) و یهودیان طلبه مدارس مذهبی از سربازی معاف هستند.

حریدیم به افراد یهودی تندرو مذهبی گفته می شود که سعی می کنند در زندگی خود آموزه های سختگیرانه دین یهود را به طور کامل و دقیق رعایت کنند. اکثر آنها بیشتر وقت خود را به عبادت و دعا و مطالعه تورات و متون مذهبی می گذرانند و در محله های خاص خود زندگی می کنند. 

آنها می گویند فقط یک شغل دارند و آن این است که تورات و دین یهود را مطالعه و تحصیل کنند. به نوشته رسانه های غربی، انها وقت و انرژی خود را صرف یادگیری تورات می کنند که معتقدند از یهودیان و دولت شان  در برابر همه خطرات، محافظت می کند و این کمتر از تفنگ به دست گرفتن نیست.
 احزاب اقشار مذهبی یهودی در اسرائیل از نفوذ زیادی در اسرائیل برخوردار هستند که آنها را قادر می سازد از سربازی رفتن معاف باشند.

این امتیاز باعث ایجاد تنش در میان سایر اقشار جامعه اسرائیل شده است. به ویژه اینکه هم اکنون که ارتش اسرائیل از 5 ماه قبل تاکنون درگیر دو جنگ و درگیری نظامی در شمال و جنوب (غزه) است. ارتش اسرائیل برای این جنگ ها علاوه بر سربازان وظیفه از نیروهای ذخیره هم استفاده می کند. جنگ کنونی یکی از طولانی ترین و کم سابقه ترین جنگ های ارتش اسرائیل است که به لحاظ نیروی انسانی فشار زیادی را بر ارتش آورده است.

موضوع سربازی افراد حریدم در ارتش یکی از موضوعات حساس و پرتنش در اسرائیل است زیرا سکولارها در جامعه اسرائیل، مخالف معافیت حریدیم از خدمت اجباری سربازی و اعطای امتیازات بیشتر به آنها نسبت به دیگران هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • لیگ دسته یک: هیچ‌یک از مدعیان نلغزید
  • مسجدسلیمانی‌ها لیگ یک فوتبال را در ۱۴۰۳ با برد شروع کردند/ ملاثانی باخت
  • حسینی به تراکتور و استقلال فکر نمی‌کند! (عکس)
  • قهرمان اروپا جدایی ستاره ایرانی‌اش را اعلام کرد
  • هم‌حزبی نتانیاهو از کابینه اسرائیل استعفا داد
  • یکی از وزرای کابینه نتانیاهو استعفا داد
  • وزیر نتانیاهو استعفا کرد
  • یا کاری کنید یا استعفا داده و دست خود را بیشتر به خون آلوده نکنید!
  • اسرائیل ؛ جنجال معافیت طلبه های یهودی از سربازی / تهدید یک وزیر به استعفا