Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@02:07:51 GMT

فیزیوتراپی در منزل

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۷۴۷۶

فیزیوتراپی در منزل

به گزارش افکارنیوز،

در ابتدا اگر بخواهیم یک تعریف عامیانه و قابل درک از فیزیوتراپی که یک روش درمانی معجزه ساز است داشته باشیم، می توان گفت: برخی از افراد، به دلایل متفاوت، در انجام برخی حرکات فیزیکی ناتوان هستند. یا در حین انجام آن و زمانی که اعضای بدن درگیر فعالیت می شوند، با درد همراه اساحساس درد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیزیوتراپی با انجام روش های خاص درمانی، اقدام به بهبود وضعیت ناتوانی و راحتن نمودن این افراد از درد می نماید. فیزیوتراپی یک علم است و مانند سایر علوم درمانی، در خدمت سلامت انسان می باشد.

امروزه به دلایل مختلفی که همه ما به نوعی درگیر آن ها هستیم، ممکن است بسیاری از افراد، فرصتی برای حضور در مراکز درمانی و استفاده از خدمات فیزیوتراپی نداشته باشند. افراد بسیاری امور روزانه خود را با درد انجام می دهند. اما چون دردی کم و قابل تحمل است از کنار آن به راحتی عبور می کنند. این در حالیست که این موضوع در نهایت می تواند به ضرر فرد تمام شود.

فیزیوتراپی در منزل شاید در نگاه اول امکان پذیر نباشد. اما پیشرفت علم و تکنولوژی این امر را ممکن ساخته است. فیزیوتراپی در منزل سبب می شود تا افراد نیازمند این خدمات که توانایی و زمان لازم برای حضور در مراکز درمانی را ندارند، بتوانند در منزل و در زمان استراحت خود از فیزیوتراپی استفاده کنند.

با توجه به افزایش روز افزون آمار مبتلایان به کرونا، حضور هیچ فردی در مراکز پر تجمع درمانی به صلاح او نخواهد بود و ممکن است فرد در صورت مراجعه به مراکز درمانی پر رفت و آمد، سلامت خود را به خطر اندازد. مجموعه هوم کا همچنین تست کرونا در منزل را برای افراد نیازمند این خدمت ارائه خواهد داد.

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا، یکی از مجموعه های ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در منزل می باشد. در صورتی که نیاز باشد تا پزشک بر انجام خدمات فیزیوتراپی نظارت داشته باشد، این مجموعه می تواند به صورت همزمان خدمات پزشک در منزل را نیز ارائه دهد.

هدف از انجام فیزیوتراپی چیست؟

با توجه به آمار موجود درباره افرادی که نیازمند استفاده از خدمات فیزیوتراپی هستند، می توان گفت که اکثر افراد هدف خاصی را به دنبال دارند. در ادامه با بیشترین دلایل افراد برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی آشنا خواهیم شد که عبارتند از:

کاهش درد بهبود در حرکت درمان آسیب های ورزشی بهبود تعادل در افراد ناتوان مانند سالمندان

 

 

خدمات فیزیوتراپی در منزل

بر اساس تحقیقات انجام شده، فیزیوتراپی موجب بهبود مشکلات عصبی، عضلانی، قلبی و ارتوپدی می شود. از جمله پر استفاده ترین خدمات فیزیوتراپی در منزل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فیزیوتراپی زانو: زانو عضوی از بدن است که معمولا تحت فشار بالایی می باشد. به همین جهت برخی افراد دچار مشکلات ارتوپدی زانو می شوند. استفاده از خدمات فیزیوتراپی می تواند موجب بهبود مشکلات حرکتی این افراد شود. فیزیوتراپی گردن: آرتروز، ساییدگی و جابجایی مهره از جمله مشکلاتی هستند که برای گردن به وجود می آیند. فیزیوتراپی برای بهبود این مشکلات می تواند مورد استفاده قرار گیرد. فیزیوتراپی افراد فلج: افرادی که به صورت مادرزاد فلج هستند نیز می توانند جهت بهبود شرایط حرکتی خود از فیزیوتراپی استفاده نمایند. فیزیوتراپی کمر: از آنجایی که کمر عضو حساسی از بدن است، تمرینات فیزیوتراپی برای کمر، بر اساس تجویز پزشک انجام خواهد شد.

موارد یاد شده تنها بخشی از خدمات فیزیوتراپی در منزل است که از سوی مجموعه هوم کا به متقاضیان عزیز، ارائه می شوند. از آنجایی که فیزیوتراپی یک روش درمانی زمان بر است و معمولا به طول می انجامد، مجموعه هوم کا در تمامی مراحل درمان، بر نحوه انجام خدمات نظارت خواهد داشت. فیزیوتراپیست های این مجموعه با تمام خدمات فیزیوتراپی در منزل و روش های انجام آن ها آشنایی کامل دارند و از عهده انجام با کیفیت این خدمات برخواهند آمد.

 

 

روش های درمانی فیزیوتراپی در منزل

روش های درمانی فیزیوتراپی در منزل به سه گروه اصلی زیر تقسیم می شوند:

تمرین درمانی: در این روش، فیزیوتراپیست با انجام ورزش های درمانی خاص مانند ماساژ و آب درمانی، اقدام به ارتقای سطح سلامتی فرد متقاضی می نماید. الکتروتراپی: در این نوع از درمان، دستگاه های مخصوصی استفاده می شوند که این دستگاه ها معمولا امواجی در طول موج خاص را تولید می کنند.  مهارت درمان با دست: این نوع از روش به توانایی و مهارت فرد فیزیوتراپیست مربوط می شود.

مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل

یکی از مهمترین مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند جلوگیری از حضور افراد در مراکز پر تجمع درمانی شود. در شرایط کنونی و بیماری کرونا که هر روز جلوه جدیدی از خود بروز می دهد، حضور در مراکز درمانی که محل رفت و آمد بسیاری از افراد می باشد، می تواند برای بسیاری از افراد مانند سالمندان و بیماران که متقاضی استفاده از فیزیوتراپی هستند، خطرناک باشد. بخشی از افرادی که از خدمات فیزیوتراپی استفاده می کنند، جزو گروه پر خطر در صورت ابتلا به کرونا محسوب می شوند.

بسیاری از افرادی که متقاضی استفاده از خدمات فیزیوتراپی هستند، برای حضور در مراکز درمانی، دردسرها و مشکلات فراوانی پیش رو خواهند داشت. افراد معلول از این دسته هستند. استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل برای این افراد می تواند بسیار مناسب باشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل این است که فرد متقاضی، در آرامش کامل و بدون دغدغه و در محل حضور خود از خدمات فیزیوتراپی بهره می برد. بر اساس تحقیقات انجام شده، آرامش در حین درمان، تاثیر بالایی بر اثربخشی آن دارد.

از دیگر مزایای حضور در خانه و بهره گیری از خدمات فیزیوتراپی در منزل، می توان به افزایش دقت و سریع تر شدن روند درمان اشاره کرد. فیزیوتراپیستی که در مراکز درمانی مشغول به ارائه خدمات است، روزانه افراد زیادی را تحت درمان قرار می دهد و این موضوع به هر حال موجب خستگی و پایین آمدن دقت انجام خدمات توسط فیزیوتراپیست خواهد شد. این درحالیست که فیزیوتراپیست در منزل تنها یک فرد را تحت درمان دارد و این موضوع سبب افزایش دقت و سریع پیش رفتن فرآیند درمان خواهد شد.

 

افراد واجد شرایط برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل

با وجود اینکه استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل برای تمام افراد در همه سنین امکان پذیر است، اما بر اساس مطالعات انجام شده افراد واجد شرایط برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل عبارتند از:

افراد سالخورده که به دلیل کهولت سن دچار محدودیت های حرکتی شده و برای خروج از منزل با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد. افرادی که درگیر آسیب ها و درگیری های عصبی هستند. کودکان معمولا با حضور در مراکز درمانی مشکل دارند. فیزیوتراپی در منزل راهی مناسب برای انجام خدمات درمانی با آرامش برای کودکان خواهد بود. افرادی که به هر دلیلی در بیمارستان بستری بوده اند، به دلیل درد زیاد و محدودیت های حرکتی توانایی خروج از منزل به جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی را ندارند. غیزیوتراپی در منزل راه مناسبی برا رفع نیاز این عزیزان خواهد بود.

با این وجود، تمام افرادی که به هر دلیلی متقاضی استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل هستند، می توانند به سادگی و در کمال آرامش از انجام این خدمات بهره ببرند.

 

نکات استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل

یکی از مهمترین نکات در استفاده از خدمات فیزیوتراپی این است که این روش درمانی نباید ناگهان قطع شود. بلکه مانند هر درمان دیگری می بایست تحت نظارت پزشک و بر اساس دستورات و تمرینات فیزیوتراپیست این کار انجام شود.

نکته­ی مهم بعدی این است که برای بهره مندی از خدمات فیزیوتراپی در منزل با کیفیت بالا، نیاز است تا مجموعه خدمات درمانی مناسب و معتبری انتخاب شود. بدون شک یک مجموعه معتبر، از نیروها و متخصصان ماهر تری نیز برخوردار خواهد بود.

فرد متقاضی می بایست برخی از تمریناتی که در حضور فیزیوتراپیست انجام می شوند را پس از اتمام جلسه فیزیوتراپی، در منزل و به تنهایی انجام دهد. نکته مهم در این بخش این است که این حرکات باید به درستی توسط فیزیوتراپیست به فرد استفاده کننده از خدمات، آموزش داده شود. در غیر این صورت، انجام حرکات نمی تواند اثربخشی مورد نظر را داشته باشد. تمرینات ورزشی فیزیوتراپی با هدف بهبود عملکرد عضلات و بازیابی توان از دست رفته انجام می شوند.

 

قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل

همان گونه که می دانیم، شاید اولویت بسیاری از افراد برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل، هزینه آن باشد. قیمت خدمات فیزیوتراپی در محل، وابسته به نوع بیماری و روش درمان فرد می باشد. مجموعه هوم کا برای قیمت گذاری خدمات خود، قیمت های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را معیار قرار داده و با توجه به این موضوع، بسیاری از افراد توانایی مالی استفاده از این خدمات را خواهند داشت.  

 

خدمات فیزیوتراپی در منزل با مجموعه هوم کا

افرادی که می خواهند از خدمات فیزیوتراپی در منزل با مجموعه هوم کا استفاده کنند، می توانند با شماره 91025595-021 تماس گرفته و درخواست خود را با کارشناسان مجموعه هوم کا در میان بگذارند. مجموعه هوم کا پس از ارائه مشاوره مورد نیاز و انجام هماهنگی های لازم درمورد جلسات فیزیوتراپی، خدمات فیزیوتراپی در منزل را به تمام متقاضیان گرامی ارائه خواهد داد. مسیر دیگر دسترسی به خدمات فیزیوتراپی در منزل با مجموعه هوم کا، ورود به سایت این مجموعه به نشانی www.homeca.ir است. متقاضیان گرامی پس از کلیک بر روی ثبت رایگان درخواست مربوط به خدمات فیزیوتراپی، می بایست اطلاعات مورد نیاز مجموعه را وارد کنند. در نهایت پس از انجام درخواست، کارشناس مجموعه پس از تماس با فرد متقاضی و دریافت اطلاعات تکمیلی، مناسب ترین فیزیوتراپیست را با توجه به شرایط فرد متقاضی خدمات، به ایشان معرفی خواهد نمود.

فیزیوتراپیست های مجموعه هوم کا تخصص مورد نیاز برای ارائه با کیفیت خدمات را دارند. این افراد پس از انجام مصاحبه های تخصصی به استخدام این مجموعه در آمده اند. در عین حال، تیم پشتیبانی هوم کا در تمام مراحل انجام خدمت، بر نحوه ارائه خدمات توسط فیزیوتراپیست نظارت خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سالمندان کودکان مراکز درمانی وزارت بهداشت خدمات فیزیوتراپی در منزل حضور در مراکز درمانی بسیاری از افراد انجام خدمات فرد متقاضی روش درمان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به خدمات رایگان درمانی و مراقبتی به بیماران هموفیلی در کلینیک تخصصی سرور بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۹۰ پرونده فعال بیماران هموفیلی در این کلینیک موجود است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیماران هموفیلی از مشهد و استان‌های مجاور در این مرکز درمانی تحت پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی، پیشگیرانه، بهداشتی و آموزشی دریافت می‌کنند.

دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به اینکه افراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیستند، خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری مستمر در جهت تامین فاکتور‌های انعقادی بیماران هموفیلی است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با اشاره به خدمت رسانی به بیماران درخارج از شیفت افزود: بیمارستان امام رضا (ع) آماده خدمت رسانی به این بیماران در شیفت‌های غیر متعارف می‌باشدکه بیماران میتوانند با مراجعه از خدمات اورژانس بیمارستان بهره‌مند گردند.

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی