Web Analytics Made Easy - Statcounter

« امانول ماکرون »، رئیس‌جمهور فرانسه در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که پاریس و شرکای این کشور خود را ملزم به اجرای برجام می‌دانند. 

او در این سخنرانی گفت: «راهبرد فشار حداکثری [علیه ایران] که طی سال‌های گذشته به کار گرفته شده، امکان خاتمه دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را فراهم نیاورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «همان‌طور که احتمالاً به خاطر دارید، فرانسه کشور آغازکننده مذاکراتی که به برجام منتهی شد نبود، اما فرانسه و شریکانش، کماکان الزام به اجرای کامل این توافق را حفظ خواهند کرد و عدول ایران از این توافق را نخواهند پذیرفت.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای برجام قادر به فعال‌سازی ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه»، برای بازگرداندن قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت علیه ایران نیست. 

او گفت: «ما بر سر فعال‌سازی مکانیسمی که ایالات متحده به دلیل خروج از برجام قادر به فعالسازی آن نبود، مصالحه نخواهیم کرد. این اقدام، (اقدام آمریکا) به منزله تضعیف شورای امنیت و مرجعیت تصمیم‌های آن خواهد بود، ضمن آنکه تنش‌ها در منطقه را تشدید خواهد کرد.»

ماکرون سپس با اشاره به طرح چند بندی خود که به عنوان طرح مکمل برجام در سخنرانی دو سال پیش خود در همین نشست مطرح کرده بود اشاره کرد. 

او گفت: «اما لازم است، همان‌طور که در سخنرانی دو سال پیش در مجمع عمومی گفتم ما چارچوبی ایجاد کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند و علاوه بر آن، این کشور را بابت فعالیت‌هایش در زمینه موشک‌های بالیستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه پاسخگو می‌کند.»

 دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) مدعی شد قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت که به موجب برجام علیه ایران متوقف شده بودند، مجدداً اجرایی شده‌اند. 

آمریکا قبل‌تر از آن با تحویل دادن اطلاعیه‌ای در تاریخ ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) به شورای امنیت، ضمن متهم کردن ایران به نقض برجام، خواستار بازگرداندن این قطعنامه‌ها شده بود. 

 بسیاری از اعضای شورای امنیت، تفسیر ایالات متحده درباره قانونی بودن اطلاعیه این کشور برای آغاز روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را زیر سئوال بردند. خبرگزاری رویترز ۱ شهریورماه گزارش داد ۱۳ عضو شورای امنیت با نگارش نامه‌هایی مخالفت خودشان را با خواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرده‌اند.

رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد نیز گفته‌اند با توجه به مخالفت اعضای شورای امنیت اقدام آمریکا را بلااثر دانسته‌اند. 

با وجود این، دولت آمریکا بر اینکه قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران بازگشته‌اند اصرار می‌ورزد. واشنگتن روز ۳۱ شهریورماه با صدور یک فرمان اجرایی، طرف‌هایی که از نظر این کشور تحریم‌های مذکور را نقض کنند را به تحریم تهدید کرده است. 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل ایران شورای امنیت فرانسه مجمع عمومی سازمان ملل شورای امنیت علیه ایران قطعنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم

خلیل الحی نایب رئیس دفتر حماس در غزه در گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد: آمریکا با پشتیبانی سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی و جنایت در غزه متحمل ضرر شده است.بخشی از این گفت وگو را در ادامه ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • حماس: رای دیوان دادگستری بین‌المللی باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد
  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • ببینید | چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌ بس در غزه را وتو نکرد؟
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم
  • ۶ سوال درباره قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم