Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام برهان باقری امشب در مراسم یادواره شهدای شهر کهنه تحت عنوان آبروی محله در جمع اهالی این روستا و جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی گفت: این هفته به نام دفاع مقدس نام‌گذاری شده که نام‌گذاری به‌جا و درستی است و این مسئله در هیچ جنگی سابقه ندارد که نبردی را به نام دفاع مقدس نام‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) علت این نام‌گذاری را انگیزه الهی و خدایی داشتن مردم در جبهه دانست و خاطرنشان کرد: مردم در هشت سال دفاع مقدس خود را دخیل کردند از پیرمرد هفتادساله تا نوجوان ۱۱ ساله و حتی دختربچه ۹ ساله احساس می‌کردند جایی برای فعالیت در دفاع مقدس برای آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر قشری در این جبهه مردمی باانگیزه الهی عرصه را برای کار فراهم می‌دید، افزود: در این جنگ خبری از خودخواهی نبود، کسی به فکر میز، جایگاه، مقام و صندلی نبود و شاید کسانی که به جبهه اعزام می‌شدند پس از عمل به وظیفه خود مشتاقانه به دنبال شهادت بودند.

باقری با اشاره به اینکه پیروزی اسلام و عمل به تکلیف و دستور امام و ولی امر جامعه مبنی بر مقاومت و ایستادگی هدف رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رفت، تصریح کرد: کسی می‌تواند وارد این معرکه شود که این جنگ برای او مقدس قلمداد شود اما اگر مقدس نباشد همانند طرف مقابل با ترس و دلهره از میدان نبرد فرار می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه طرف مقابل ایران در هشت سال دفاع مقدس ازنظر نظامی قوی و کارکشته بود اما باور نداشتند که این نبرد حق است، بیان کرد: رزمندگان نظام اسلامی اعتقاد داشتند این نبرد مقدس است و استمرار نبرد نبی مکرم اسلام و امام علی(ع) با قاسطین و مارقین بوده است.

وی یادآور شد: رزمندگان، دفاع مقدس را همان دفاع سیدالشهدا(ع) برای حفظ دین می‌دانستند و نام کربلا و نوحه‌های معروفی همچون «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» در شب‌های عملیات تحولی غیرقابل وصف در میان رزمندگان ایجاد می‌کرد.

باقری با یادآوری اینکه در مکتب حاج قاسم سلیمانی باید درس‌ها آموخته شود، گفت: دفاع مقدس تبلور حقیقی و عینی اسلام ناب محمدی است که در هیچ جنگی نمی‌توان آن را پیدا کرد، ما در دفاع مقدس فرهنگ اسلامی، دینی و شیعی خود را به رخ جهانیان کشیدیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد: رزمندگان ایران اسلامی هیچ‌گاه به‌دنبال تعدی نبودند و حتی زمانی که اسیری می‌گرفتند، چون دین دستور به مدارا داده بود، با اسرا نهایت مدارا را داشتند.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس تشیع را به جهانیان معرفی کردیم و نشان دادیم که اگر کسی بخواهد تجاوز کند مقابل او ایستادگی داریم، اظهار کرد: هشت سال جنگ تحمیلی باعث تحولات فراوانی در جامعه شد و اگر این دوران نبود معلوم نبود نظام و انقلابی امروز باقی بماند زیرا رمز بقای انقلاب همین دفاع مقدس است.

باقری با تأکید بر اینکه این انقلاب باید به صاحب اصلی خود برسد و در طول این مسیر قطعاً سختی‌هایی وجود دارد که قابل قیاس با سختی‌های دیگر نیست، تصریح کرد: دشمن عزم جدی برای مقابله با این نظام اسلامی داشته و روزبه‌روز تحریم‌ها را بیشتر می‌کند و از هر سو هجوم می‌آورد اما مهم‌ترین نکته پیش از ظهور امام زمان(عج) حفظ دین است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) بابیان اینکه امروز نیروهای مسلح به‌گونه‌ای عمل کرده‌اند که دشمن از این نام ترس و واهمه داشته و جرأت هیچ اقدام نظامی را ندارد، گفت: در عرصه جنگ دست به مقاوم‌سازی زدیم و امروز کشور در عرصه نبرد مقاوم است که دشمن قدرت مقابله ندارد.

وی ادامه داد: اگر در عرصه امنیتی و نظامی به مقاومت رسیدیم باید در عرصه نبرد اقتصادی نیز به‌گونه‌ای پیش برویم که دشمن نتواند اقدامی علیه این نظام و ملت کند و باید در برابر تحریم‌ها مقابله و مقاومت شود.

باقری با توصیه نسبت به اینکه مردم باید از امروز به فکر انتخابات سال آینده باشند و کسانی را انتخاب کنند که تفکر جهادی و روحیه هشت سال دفاع مقدس داشته باشند، بیان کرد: باید افراد توانمند و پرتلاش انتخاب شوند، کسانی که بتوانند در عرصه اقتصادی کشور به‌گونه‌ای پیش بروند که مقاوم شویم و این حق انتخاب به دست مردم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) یکی از مصادیق در جبهه را ولایتمداری رزمندگان دانست، به‌طوری‌که در وصیت‌نامه کمتر شهیدی دیده می‌شود بر مسئله تبعت از ولایت و ولی امر تأکید داشتند.

عزت و امنیت امروز مدیون فداکاری شهداست

فرمانده سپاه ناحیه قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا پیش خداوند تبارک‌ و تعالی عزیز شدند که امروز پس از ۴۰ سال می‌توان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها را برگزار کرد، گفت: شهدا به قرآن عمل کرده و پیروی از ولایت داشتند و عزت و امنیت امروز مدیون فداکاری شهدا است.

علی زرقانی بیان کرد: شهدا مسیر ولایت را نشان دادند و ما امروز نیز باید این مسیر را برویم تا در زندگی مادی و معنوی به مشکل برنخوریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس

کلیدواژه: قوچان یادواره شهدا آبروی محله 8 سال دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس نام گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • «وعده صادق» حیرت جهانیان را برانگیخت/سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه