Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تاکید کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مطرح در مجلس یازدهم کاری است که پیشتر در قالب قانون جامع نظام انتخابات کشور با غنای کارشناسی بیشتری انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: باوجود لایحه جامع انتخابات که نتیجه کار کارشناسی و تجربه انباشته چندین دولت است، ضرورتی برای اصلاح جداگانه قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: از هیأت رئیسه مجلس و نمایندگان محترم مجلس یازدهم می‌خواهیم به جای تلاش برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، لایحه جامع انتخابات را در دستور کار قرار دهند.

امیری تصریح کرد: پیش نویس طرح نمایندگان مجلس یازدهم برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به طور قطع با ایراداتی در شورای نگهبان مواجه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره این موضوع که چرا دولت ماده ۲۹ قانون برنامه ششم درباره شفافیت مالی مسئولان را اجرا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اجرای این ماده قانونی مستلزم راه اندازی یک پایگاه برای ثبت داده‌ها و همکاری همه دستگاه هاست.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: این قانون اختصاص به دولت ندارد و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌ها را هم شامل می‌شود و همه باید اطلاعاتشان را در این سایت بارگذاری کنند.

امیری با بیان اینکه بخش‌های امنیتی را نیز نمی‌توان مجبور به بارگذاری این اطلاعات کرد، افزود: این قانون با برخی چالش‌های کارشناسی روبه رو است.

وی گفت: بر اساس گزارشی که چند وقت پیش ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دولت ارائه کرد، تلاش بر این است که این کار زودتر انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که علی لاریجانی بیشتر با دولت همراه بوده یا محمد باقر قالیباف، گفت: اشخاص را باید با خودشان مقایسه کرد.

امیری افزود: همکاری‌ها در زمان لاریجانی خیلی خوب بوده و در زمان قالیباف نیز همکاری‌ها خوب است و ما نشست‌های خوبی با وی داشته ایم و از تعامل با وی ناراضی نیستیم.

وی درباره شفافیت آرای نمایندگان نیز گفت: با شفافیت آرای نمایندگان به جز در موارد امنیتی موافقم و حق مردم است که بدانند وکیل آن‌ها چگونه عمل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت دوازدهم معاون رئیس جمهور لایحه جامع انتخابات قانون انتخابات ریاست جمهوری معاون پارلمانی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش جماران، تارنمای «هیل» در گزارشی جنگ غزه را در میان پنج دغدغه اصلی ستاد انتخاباتی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو برشمرد. تارنمای این رسانه آمریکایی، پنج دغدغه عمده دموکرات‌ها را رابرت کندی، تورم، جنگ غزه، رأی‌دهندگان جوان و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برشمرده است.

 

حجم ویدیو: 22.38M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری