Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه طی سخنرانی ویدئویی خود در نشست سالانه سازمان ملل، اقدام یک‌جانبه آمریکا در بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را نقض قطعنامه‌های بین‌المللی خواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از المیادین، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که به صورت ویدئو کنفرانسی در حال برگزاری است، مدعی شد که باید براساس توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام، چارچوبی تعریف شود که عدم دست یابی قطعی ایران به سلاح هسته‌ای را تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون با طرح یک ادعای بی اساس گفت: «باید چارچوبی برای مقابله با برنامه موشکهای بالستیک ایران و فعالیت های ثبات زدای آن ایجاد شود».

رئیس جمهور فرانسه افزود: «پاریس، برلین و لندن به تعهدات خود در برجام پایبند هستند. اجرای مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌ها، وحدت شورای امنیت و تمام قطعنامه‌های آن را مختل می‌کند و منجر به افزایش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود».

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: «اروپایی‌ها از مخالفت خود با اعمال تحریم‌ها در پرونده هسته‌ای ایران عقب نخواهند نشست».

امانوئل ماکرون با انتقاد از قلدرمآبی آمریکا گفت: «نباید دشمنی آمریکا و چین بر جهان سایه اندازد».

رئیس جمهور فرانسه در پایان گفت: «به همراه دبیرکل سازمان ملل و همسایگان لیبی برای کمک به حل بحران این کشور تلاش می‌کنیم. به ترکیه احترام می‌گذارم و آماده گفت‌وگو با آنکارا هستیم. اما ترکیه نیز باید به حاکمیت اروپا و قوانین بین المللی احترام بگذارد».

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: فرانسه سازمان ملل متحد تحریم ها علیه ایران امانوئل ماکرون بازگرداندن تحریم ها رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران

سباستین لکورنو در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لوپاریزین Le Parisien مدعی شد که حضور فرانسه در منطقه به کنترل تشدید تنش کمک کرده است.

وی ضمن حمایت از اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه ادعا کرد: ایران تاکنون از طریق عوامل خود غیرمستقیم عمل کرده است، اما شنبه گذشته اقدام به حمله مستقیم به اسرائیل کرد.

وزیر دفاع فرانسه در ادامه لفاظی‌های خود با تحلیل احتمال گسترش درگیری در خاورمیانه ادعا کرد در پشت جنگ اسرائیل علیه غزه، سایه تهران با دستور کار بی ثباتی منطقه نهفته است و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای اروپا هم باشد.

فرانسه از حامیان رژیم صهیونیستی و سیاست نسل کشی آن فرانسه اخیرا اعلام کرد در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی نقش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم