Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@05:27:09 GMT

مدرسه آنلاین بسازیم

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۷۹۱۱

مدرسه آنلاین بسازیم

امسال سال سخت و متفاوتی برای دانش‌آموزان است. سال آموزشی پیچیده و متفاوتی هم برای دانش‌آموزان و هم برای والدین‌شان. با اینکه درهای مدارس به روی دانش‌آموزان باز شده، اما بسیاری از خانواده‌ها ترجیح داده‌اند که فرزندانشان در خانه بمانند و با آموزش مجازی این سال را به پایان برسانند.

البته در آموزش مجازی فقط خیال آن خانواده‌هایی که تبلت و گوشی هوشمند دارند راحت است و در مقابل این آموزش برای آن دسته از خانواده‌هایی که امکانات و ابزار هوشمند را ندارند به کابوسی بزرگ تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یعنی اینکه درس خواندن مجازی برای خیلی از دانش‌آموزان به این راحتی‌ها هم نیست. در حقیقت آموزش مجازی برای دو دوسته از دانش‌آموزان با مشقت‌های بسیاری همراه است. عده‌ای از دانش‌آموزان در مناطقی زندگی می‌کنند که اینترنت ندارند و برخی هم دسترسی به گوشی هوشمند و یا تبلت ندارند. بر اساس اعلام مسئول شبکه شاد، یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز به لحاظ اقتصادی در محرومیتند و خانواده‌هایشان نمی‌توانند برای دانش‌آموزانشان گوشی تهیه کنند. همین موضوع یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های مسئولان آموزش و پرورش بود. آنها نگران ترک تحصیل بخشی از دانش‌آموزان به خاطر نداشتن تبلت و گوشی هوشمند هستند برای همین از خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در خواست کردند تا به دانش‌آموزان نیازمند در خرید تبلت و گوشی هوشمند کمک کنند.
راه‌اندازی پویش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی
البته پیش از این مسئولان وزارت آموزش و پرورش از خیرین مدرسه‌ساز درخواست کرده بودند که به جای ساخت مدرسه به فکر تهیه تبلت باشند. کمپین‌هایی (پویش) هم با  نام هایی چون  «گوشیتو نیمکت کن»، «مدرسه آنلاین بسازیم»، «هر مدرسه یک تبلت» و «ایران همدل» برای کمک به دانش‌آموزان به راه افتاد در این میان مردم در شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌های متعددی برای اهدای تبلت و گوشی ‌های دست دوم منتشر کردند تا هیچ دانش‌آموزی به خاطر نداشتن گوشی و تبلت از مدرسه جا نماند. با این همه آنطور که خیرین و مسئولان آموزشی کشور می‌گویند مردم توجه و حمایت بسیار خوبی از این کمپین‌ها داشتند. موضوعی که زهرا گیتی‌نژاد، مؤسس خیریه مهر گیتی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: مردم روی درس خواندن دانش‌آموزان در همه نقاط کشور حساس هستند. یک کمپین به نام «مدرسه آنلاین بسازیم» به راه انداختیم. از مردم خواستیم تا گوشی‌های دست دوم و تبلت‌های خود را به ما بدهند همچنین شماره حسابی هم اعلام کردیم. خوشبختانه برای خرید تبلت دانش‌آموزان پول خوبی جمع کردیم. به همین خاطر در حال رایزنی با شرکت‌هایی هستیم تا بتوانیم تبلت وارد کشور کنیم. هم زمان با بازگشایی مدرسه حدود 300 تبلت خریداری کردیم و بین دانش‌آموزان سال دوازدهم سیستان و بلوچستان پخش کردیم.
او با اشاره به اینکه تبلت‌های اهدایی در بین دانش‌آموزان سال دوازدهم توزیع می‌شود، می‌افزاید: هم‌اکنون در حال رایزنی با چند شرکت خارجی هستیم تا بتوانیم 5 هزار دستگاه تبلت را با قیمت زیر 30 دلار وارد کشور کنیم. اگر این تعداد دستگاه وارد کشور شود در بین دانش‌آموزان سال دوازدهمی که کنکور دارند توزیع می‌شود. ما با مدیران مدارس کشور و استان‌های مناطق محروم آموزشی در ارتباط هستیم و از آنها خواستیم تا لیست دانش‌آموزان را در اختیار ما قرار دهند که چندین استان اسامی را ارسال کرده‌اند.
او با تأکید بر اینکه قیمت تبلت بسیار بالاست می‌گوید: بسیاری از خانواده‌ها توان خرید ابزار هوشمند را ندارند و به خاطر شرایط شیوع کرونا دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند در خانه آموزش‌های لازم را بگیرند ما در همین شهر تهران روزانه 30 تماس از والدین و معلمان برای گرفتن تبلت داریم. همینطور در برخی از استان‌ها دانش‌آموزان باهوش و با استعداد به خاطر نداشتن گوشی و تبلت به مدرسه نمی‌روند.
خیرین به جای مدرسه‌سازی، تبلت به دانش‌آموزان هدیه دهند
بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، هم‌اکنون 10 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در شبکه شاد عضو هستند و از این آمار حدود
8 میلیون نفر به صورت تراکنش‌های متقابل و به شکل تعاملی فعالیت می‌کنند. طبق گفته مسئولان آموزش پرورش سه میلیون و 500 هزار نفر از دانش‌آموزان دسترسی به شبکه شاد ندارند که از این تعداد حدود یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموزانی هستند که به لحاظ اقتصادی محرومند و نمی‌توانند برای خود گوشی تهیه کنند. رضوانه حکیم‌زاده معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره شناسایی دانش‌آموزان محروم در مناطق مختلف کشور، می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش مسئولیتی در قبال تأمین تبلت ندارد. اما ما یک دغدغه جدی داشتیم و آن هم این است که امسال دانش‌آموزان به خاطر نداشتن تبلت و یا گوشی هوشمند ترک تحصیل کنند. برای همین دانش‌آموزان محروم و نیازمند را شناسایی و یک جلسه برای دانش‌آموزان مناطق محروم در کمیته امداد برگزارکردیم. این جلسه البته با پیگیری‌های معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری بود. در آن جلسه اعلام کردیم که ممکن است به خاطر نداشتن تبلت برخی از دانش‌آموزان مناطق محروم ترک تحصیل کنند و آمار ترک تحصیل هم افزایش پیدا کند، چرا که امسال به‌خاطر آموزش‌های مجازی تنها فرصت تحصیلی دانش‌آموزان داشتن تبلت است. بر همین اساس شعار هر تبلت یک مدرسه را مطرح کردیم و از خیرین خواستیم که در این حوزه ورود کنند. با خیرین مدرسه‌ساز هم جلساتی داشتیم و از آنها خواستیم به جای مدرسه‌سازی به دانش‌آموزان تبلت دهند.
او تأکید می‌کند: در ارتباط با بحث آموزش مجازی دو بحث مطرح است. برخی از دانش‌آموزان در مناطقی زندگی می‌کنند که اینترنت ندارند و عده‌ای هم گوشی ندارند. بر اساس این بعضی از استان‌ها و مناطق اسامی دانش‌آموزانی را که در شبکه شاد نبودند به ما دادند. ما هم اسامی دانش‌آموزان محروم را در استان‌های کردستان، گلستان و شهرستان‌های اطراف تهران را به جامعه خیرین دادیم و از آنها خواستیم برای دانش‌آموزان این استان‌ها تبلت ارسال کنند. بعد از جلسات مختلف از مدیران مناطق خواستیم که دانش‌آموزان محروم را شناسایی کنند. با این همه در جلساتی که داشتیم تصمیم بر این شد که کمیته امداد امام خمینی(ره) 14 هزار تبلت، بنیاد برکت 15 هزار تبلت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم 5 هزار تبلت به دانش‌آموزان استان‌ها بدهند. همچنین یک شرکت پتروشیمی هم بر اساس مسئولیت اجتماعی که دارد تصمیم گرفته به دانش‌آموزان مناطق ماهشهر، عسلویه، خارک و بندر امام تبلت دانش‌آموزی دهد.
به گفته او سیاست‌های آموزش و پرورش هم بر مبنای آموزش مجازی نیست و در مناطق محروم آموزش‌ها حضوری است و درهای مدارس به روی دانش‌آموزانی که مشکل تبلت دارند باز است و تمام معلمان موظف هستند آموزش‌های حضوری را به دانش‌آموزان ارائه دهند.
375 هزار دانش‌آموز نیازمند را شناسایی کردیم
حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد نیز درباره توزیع تبلت در بین دانش‌آموزان نیازمند، می‌گوید: در مرحله اول 50 هزار دانش‌آموز نیازمند شناسایی شد برای این تعداد دانش‌آموز از محل کمک‌های بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ستاد فرمان امام توانستیم 50 هزار تبلت تهیه کنیم. در چند روز آینده این میزان تبلت در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود و ما دانش‌آموزان محروم و با استعداد را در رأس لیست قرار داده‌ایم.
او با تأکید بر اینکه تا آخر سال تعداد دیگری تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم اظهار می‌کند: حدود 375 هزار دانش‌آموز نیازمند را شناسایی کردیم و بیش از ۸۰ هزار دانشجوی نیازمند تحت پوشش ما هستند. سعی خواهیم کرد تا پایان سال به این تعداد دانش‌آموز هم تبلت ارائه دهیم. البته ما کمپین ایران همدل را هم راه انداختیم و مردم توجه خاصی به این کمپین داشتند.



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بین دانش آموزان دانش آموزان محروم برای دانش آموزان میلیون و 500 هزار دانش آموزان دانش آموزان خاطر نداشتن هزار دانش آموز دانش آموزان آموزش و پرورش آموزش مجازی کمیته امداد گوشی هوشمند مناطق محروم تبلت و گوشی خانواده ها ترک تحصیل هزار تبلت آموزش ها استان ها شبکه شاد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان محمدی،  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین افتتاح این مدرسه با قدردانی از اقدامات خیران در همراهی با دولت در ساخت فضا‌های آموزشی، اظهار کرد: باید قدردان مشارکت خیران عزیز باشیم که هزاران کیلومتر دورتر از منطقه نیت می‌کنند و در دورترین نقاط محروم کشور مدرسه می‌سازند، مدرسه امروز که تقریباً در نقطه صفر مرزی احداث شده است با افتتاح آن عملا مشکل فضای آموزش منطقه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با نیازسنجی، نقطه‌یابی و مکان‌یابی در مناطق محروم با کمک خیران عزیز و توجه ویژه دولت بتوانیم مشکل فضا‌های آموزشی در این مناطق را به درستی حل کنیم.

خان محمدی مطرح کرد: اگر بخواهیم هر منطقه روی پای خود بایستد و پیشرفت کند باید به مدرسه توجه کرد و در فضای استاندارد و ایمن است که یادگیری دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، هدف سازمان نوسازی مدارس کشور این است که شرایط مطلوب را برای تحصیل دانش آموزان عزیز مهیا کند.

۱۴۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان احداث شد

در ادامه میثم لک زایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سال ۱۴۰۲ در شهرستان دشتیاری نیز ۱۴۰ کلاس درس احداث و تکمیل شد و در اختیار دانش آموزان منطقه قرار گرفت.

لک زایی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۴۰ کلاس درس نیز در دست ساخت است، افزود: سرانه فضای آموزشی شهرستان دشتیاری به عدد ۴.۴ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که ۰.۶ متر مربع بیشتر از میانگین استان است.

وی بیان کرد: مدرسه‌ای که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم دارای ۶ کلاس درس و با زیربنای ۵۴۰ متر مربع تحت عنوان مدرسه ایران ما توسط خیر محترم حاج غلامحسین مطهری احداث و از محل اعتبارات دولتی تجهیز و آماده افتتاح و استفاده دانش آموزان مستعد منطقه شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر