Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@04:58:32 GMT

دفاع مقدس برای نسل جوان گنجینه ای طلایی است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۷۹۵۲

دفاع مقدس برای نسل جوان گنجینه ای طلایی است

موسوی با اشاره به این که ۸ سال دفاع مقدس برای نسل جوان گنجینه ای طلایی است، گفت: بنده خاطرات فراوانی را از آن روزها به یاد دارم و بسیار دوست دارم آن را به صورت یک کتاب چاپ کنم تا نسل جوان آن را بخوانند، نسل من نسلی به ادعا و بی توقع بود.

خبرگزاری شبستان – مشهد؛ جنگ تحمیلی بزرگ‌ترین رویداد تاریخی ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ در این جنگ نابرابر رشادت‌هایی مثال‌زدنی و در نوع خود بی‌سابقه رقم خورد؛ اين جنگ، حقيقتاً يك گنج است، يك گنج حقيقى كه تمام‏ شدنى هم نيست؛ هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده به دست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اين مجاهدت ها توانسته است راه ملت ايران را به سوى هدف هاى متعالى اسلام بگشايد و به او عزت و شخصيت ببخشد؛ دوران دفاع مقدس هنوز ناگفته هاى بسیارى دارد که لازم است بیان شود تا نسل هاى آینده با ایثار و فداکارى ملت ایران، رزمندگان و فرمانده های دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

 

براین اساس پای صحبت‌های یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نشستیم، رزمنده ای که دوران جوانی زندگی خویش را در جبهه ها گذراند و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» رهبرش لبیک گفت.

 

در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید؟

 

من سید مجتبی موسوی هستم، بنده درحال حاضر یک نظامی بازنشسته هستم و توفیق داشتم تا 179 ماه و بیست روز در مناطق عملیاتی کردستان خدمت کنم و بجنگم؛ بنده فرمانده عملیاتی و دستیار زنده یاد حاج احمد متوسلیان در کردستان بودم و با بسیاری از افراد بزرگ مثل دکتر چمران و ابوشریف هم رزم بودم.

 

چی شد که به فکر رفتن به جبهه افتادید؟

 

من قبل از انقلاب و زمانی که هنوز نظام شاهنشاهی برپا بود به صورت نفوذی وارد آموزشگاه گروهبانی شدم و فعالیت خود را آغاز کردم؛ در واقع من و دوستانم جزء اولین قسم خورده های نظام جمهوری اسلامی بودیم؛ زمانی که گروهک ها در کردستان به گروهبانی ها در آن جا حمله کردند، ما و دوستانمان جانانه از گروهبانی دفاع کردیم؛ در واقع از همان زمان در خدمت این انقلاب بودیم.

 

از همان زمان با شخصیت های بزرگ زیادی آشنا بودم، همین آشنایی ها و ارادت من به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انگیزه ای بود تا به جنگ بروم و از کشورم دفاع کنم؛ کشور ما ناموس ما است؛ چندین سال از آن روزها می گذرد، بیشتر همرزمان من شهید شده اند و من هنوز توفیق شهادت پیدا نکرده ام.

 

طی چه سال هایی در جبهه ها بودید؟

 

از یکم دی ماه سال 57 یعنی زمانی که گروهک ها به پادگان سنندج حمله کردند من در جبهه ها حضور داشتم و به عنوان فرمانده ضربت به مردم خدمت می کردم و این خدمت تا پایان جنگ ادامه داشت؛‌ سایت های هوایی و سیم کشی ها را جابه جا می کردیم و شخصیت های بسیار را اسکورت می کردیم؛ به یاد دارم خانواده شهدای لشکر سی گرگان را اسکورت کردم و در خدمتشان بودم؛ من تا به امروز خود را بازنشسته نمی دانم و تا زمانی که نفس داشته باشم پیرو رهبرم خواهم بود.

 

از خانواده خود بگویید، چقدر در موفقیت شما نقش داشتند؟

 

آن زمان من هر 45 روز خانواده خود را می دیدم، در واقع هر 45 روز به خانه می آمدم و 5 روز نزد آنان می ماندم؛ خوشحالم از این که بچه های من هیچ ادعایی ندارند؛ آن ها خود ساخته بودند، نه سهمیه ای گرفتند و نه زمین و وامی برای خود برداشتند؛ از همان زمان به فرزندان خود گفتم تلاش کنید تا با تلاش خودتان درزندگی به چیزهایی که می خواهید برسید؛ یکی از پسرهای من دکترای علوم سیاسی دارد، پسر دیگر من در مخابرات کار می کند و آن یکی هم کار آزاد دارد، دخترم نیز مهندس است و ساکن کرج است؛ خداراشکر من از خانواده خود راضی هستم.

 

اگر دوباره جنگ شود، آیا حاضرید مجددا برای دفاع از کشور به جنگ بروید؟

 

بله قطعا؛ من 179 ماه و 20 روز به همراه همرزمانم جنگیدم و حتی یک وجب از این خاک را به دشمن ندادیم؛ باز هم اگر نیاز باشد می جنگم و بچه های خود را هم می برم؛ وطن ناموس ما است.

 

برای ما خاطره ای شیرین تعریف کنید؛ بهترین خاطره شما از دفاع مقدس چیست؟

 

آزادسازی خرمشهر بهترین خاطره ای است که از آن روزها به یاد دارم؛ به یاد دارم مردم در آن زمان هرچه که در توان داشتند به جبهه ها کمک می کردند و صحنه های فداکاری بی نظیری را رقم می زدند؛ در آن زمان همگی یکپارچه شده بودند؛ ما اصلا قصد کشورگشایی نداشتیم و فقط به فکر این بودیم تا یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیفتد.

 

بهترین دوست و هم رزم شما چه کسی بود؟

 

بهترین دوست و هم رزم من سپهبد شهید صیاد شیرازی بود؛ زمانی که ایشان اعزام شدند تا معاون عملیات غرب باشند، گروهک ها در شهر سنندج پایگاه زده بودند و به خیابان های اصلی شهر تعرض کرده بودند؛ من در آن زمان برای ایشان غذا و تدارکات نظامی می بردم؛ از همان زمان جذب این مرد شدم، صداقت و درستی رفتار او مرا جذب کرد.

 

من از زمانی که ایشان به دستور امام فرمانده شد با ایشان بودم تا این که به من ماموریتی داده شد؛ بنده باید به وسیله بالگرد و با حمایت شهید صیاد شیرازی کمبود تجهیزات را جبران می کردم؛ آموزش 360 نفر از نظامیان در منطقه عباس آباد در بانه هم بر عهده بنده بود؛ بعد از همه این اتفاقات به روستای خرکه رفتم؛‌ یکی از وظایف ما رساندن امداد به مردم بود، نفت و گازوئیل به مردم می دادیم و در بهداری کمک می کردیم.

 

در پایان صحبتی دارید؟ یا حرفی هست که دوست داشته باشد آن را بیان کنید؟

 

صحبت زیاد است، 8 سال دفاع مقدس برای نسل جوان گنجینه ای طلایی است؛ بنده خاطرات فراوانی را از آن روزها به یاد دارم و بسیار دوست دارم آن را به صورت یک کتاب چاپ کنم تا نسل جوان آن را بخوانند؛ نسل من نسلی بی ادعا و بی توقع بود اما اکنون برخی از جوانان طلبکار شده اند و دوست دارند راه صدساله را در یک شب طی کنند؛ این نشان دهنده ضعف فرهنگی است؛ این جوان نمی داند که پدران و هم وطنانش چه کار هایی کردند تا این انقلاب بماند، ما با چنگ و دندان و با هیچی مقابل دشمن ایستادیم.

 

الان هم فقط برخی کم کاری ها در میان مسئولین ما را زجر می دهد وگرنه ما طلبکار نیستیم، ما بدهکار این مردم هستیم؛ ما شرمنده این ملت هستیم که هنوز نتوانسته ایم آن ثبات و آرامشی که باید باشد را تقدیمشان بکنیم؛ لطفا مسئولین با مردم مهربان تر باشند، در زمان قدیم یک پدر کار می کرد و 8 نفر نان می خوردند، اما الان شرایطی شده که مادر و پدر و گاهی هم یک فرزند کار می کند تا خرج خانه به دست بیاید؛ در این شرایط بهتر است تا مسئولین به فکر باشند تا این ملت نجیب بیشتر از این زجر نکشد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید صیاد شیرازی گراميداشت هفته دفاع مقدس دوران دفاع مقدس همان زمان یاد دارم آن روزها دفاع مقدس نسل جوان آن زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فرمانده لوتی‌ها» مستند شد

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام علی رویین تن، این مستند به فرمانده گردان میثم، سید ابوالفضل کاظمی فرمانده گردان لات‌های دفاع مقدس می‌پردازد. مردی که از هشت سال دفاع مقدس هشتاد سال حکایت داشت و طوطی شیرین شکن روایت های دلنشین جنگ بود.
رویین تن افزود: او در تمام هیات‌ها ،زورخانه‌ها و مراسم‌ها از بچه های جنگ می گفت و چه شیرین می گفت.آخر هم پای بساط امام حسین(ع) شربت شهادت را لاجرعه سرکشید.

به گفته کارگردان فیلم دلشکسته ، او کبوترها را یاران حسین (ع) می‌دانست و پرواز را از کبوترها آموخته بود.

دیگر خبرها

  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • «فرمانده لوتی‌ها» مستند شد
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری