Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی در سازمان ملل متحد از ساز و کار همکاری در زمینه‌های مختلف با کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی در هفتاد و  پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طرحی برای همکاری منطقه‌ای با همسایه شمالی خود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در سخنان خود در سه شنبه شب به وقت تهران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طرحی برای همکاری با کشورهای منطقه از جمله کره شمالی برای مقابله با کرونا و خلع سلاح در شبه جزیره کره خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نطق خود از تضمین امنیت کره شمالی در صورت تعامل این کشور با جامعه بین‌الملل سخن گفت. مون جائه این همچنین از ایجاد ساز و کار همکاری منطقه‌ای در شرق آسیا برای رفع تنش‌های نظامی و تقویت واکنش‌های مشترک در مقابله با مواردی چون بیماری‌ها خبر داد.

مون جائه این در سخنان خود در حالی تمایل خود را برای کمک به کره شمالی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ابراز داشت که پیونگ یانگ اعلام کرده هیچ کمک خارجی دریافت نمی‌کند. کره شمالی پس از متوقف شدن مذاکرات هسته ای با ایالات متحده، همکاری با کره جنوبی نیز را رد کرد.

رئیس کره شمالی چندی قبل ضمن مخالفت با درخواست‌ها برای خلع سلاح اتمی این کشور، تاکید کرد توانمندی‌های اتمی که پیونگ‌یانگ به دست آورده، بقا و امنیت آن را تضمین کرده است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نشستی که به مناسبت سالگرد پایان جنگ کره برگزار شد، توضیح داد: «ما مسیر خودسازی [و تبدیل شدن] به یک کشور اتمی را طی کرده‌ایم و اکنون کشوری هستیم که می‌تواند از خود در برابر هر نوع تهدید نظامی یا فشار خارجی دفاع کند».

وی در اظهاراتی که نشان از مخالفت وی با درخواست واشنگتن برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور داشت تاکید کرد: «برای لحظه‌ای در روند ایجاد بهترین قدرت امنیت ملی که کسی نتواند آن را به چالش بکشد، تعلل نمی‌کنیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان ملل کره شمالی کره جنوبی مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر دولت مردمی به استان سمنان، در دومین روز سفر و در شهرستان دامغان، در منزل خانواده شهیدان محمدعلی و محمدرضا طوسی از شهدای دوران دفاع مقدس که مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری نیز هست، دیدار و گفتگو کرد.   رئیس جمهور در این دیدار تربیت فرزندانی که نسل اندر نسل برای اعتلای نظام اسلامی آماده فداکاری و ایثار هستند را برای این خانواده مایه افتخار در دنیا و سعادت در آخرت دانست و از خانم طیبه شاکری مادر این شهیدان خواست که برای موفقیت دولت دعا کند.   خانم طیبه شاکری نیز در این دیدار با تشکر از حضور دکتر رئیسی ضمن بیان خاطراتی از فرزندان و نوه شهیدش، گفت که همچنان آماده فداکاری در راه دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکید کرد که حتی حاضر است تمام اموال و دارایی‌های مادی خود را نیز در این راه اهدا کند.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان
  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه